Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@22:55:47 GMT

آنتي هيستامين هاي طبيعي براي مبتلايان به آلرژي

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۸۷۷۶

خبرگزاري آريا - وب‌سايت سلامت نيوز: افراد زيادي از علايم حساسيت مانند عطسه، سردرد، ورم يا آب ريزش چشم و بيني، خلط، سينوزيت و مشکلات گوارشي رنج مي برند.از برخي داروها براي تسکين علايم مربوط به حساسيت استفاده مي شود اما داروهاي طبيعي يا به عبارتي گياهان دارويي براي درمان اين مشکل که بيشتر در فصل بهار گريبانگير افراد مي شود، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






هيستامين، ترشح گلبول سفيد

هيستامين ماده‌اي است که بدن در طول يک واکنش حساسيت زا ترشح مي‌کند. گلبول هاي سفيد (ماستوسل ها) ، هيستامين را ترشح مي‌کنند و اين باعث تحريک فرايندي مي‌شود که به آن "واکنش ايمني التهابي" اطلاق مي‌شود.

التهاب يا علايمي مانند پف و ورم چشم، قرمزي حفره‌ بيني، التهاب روده‌ها، يا کهير در بدن به آساني قابل تشخيص است.

عوارض آنتي هيستامين ها

بسياري از داروهاي آلرژي به عنوان آنتي هيستامين عمل مي‌کند اما معمولا با اثرات جانبي، از جمله سستي، اختلال در يادگيري و اختلال در حافظه همراه است.

و اما بهترين گزينه ها :

گزنه

از گزنه مي توان به عنوان آنتي هيستامين طبيعي استفاده کرد چون حاوي اجزاي مختلف است که به مقابله با هيستامين‌ها کمک مي‌کند.

ويتامين C

ويتامين C (که با نام اسيد آسکوربيک نيز شناخته مي‌شود) يک آنتي هيستامين طبيعي و مصرف آن رايج‌ترين و آسان‌ترين روش درمان واکنش‌هاي آلرژيک است.

مصرف 2 گرم مکمل ويتامين C در روز ميزان هيستامين خون را تا 38 درصد کاهش مي‌دهد.پژوهشگران و نيز پزشکان طب طبيعي توصيه مي‌کنند براي پيشگيري از واکنش‌هاي حساسيت زا 2 ميلي‌گرم در روز ويتامين C دريافت کنيد.

کوئرستين

کوئرستين يک ماده‌ طبيعي ديگر است که براي مقابله با واکنش‌هاي حساسيت زا مفيد است.

ميوه‌ها و سبزيجات، به ويژه مرکبات، سيب، پياز، جعفري، مريم گلي و چاي از منابع خوراکي اصلي اين ماده است. به گزارش شفا آنلاين، کوئرستين ماستوسل‌ها را به گونه‌اي تثبيت مي‌کند که به کاهش اضطراب(Anxiety) و واکنش‌هاي حساسيت زا کمک مي‌کند.

با مصرف کوئرستين علايم سندروم زجر تنفسي و التهاب در مجراهاي تنفسي کاهش مي‌يابد. محققان توصيه مي کنند در موارد حاد ، مکمل‌هاي کوئرستين را به عنوان آنتي هيستامين طبيعي مصرف کنيد، نه خوراکي‌هايي که حاوي آن است زيرا خوراکي‌هاي حاوي کوئرستين ممکن است ميزان بالايي هيستامين داشته‌باشد و واکنش آلرژيک را افزايش دهد. مرکبات حاوي کوئرستين است اما مي تواند در برخي افراد سبب واکنش شود.

سبزيجات حاوي آنتي هيستامين طبيعي

شاهي آبي: به گفته پژوهشگران شاهي آبي (تره تيزک) مي‌تواند تا 60 درصد هيستاميني را که از ماستوسل‌ها ترشح مي‌شود، خنثي کند.

جوانه‌ نخود فرنگي نوعي سبزي است که داراي آنزيم‌هايي به نام اکسيداز با غلظت بالاست. اين آنزيم‌ها که هيستامين را از بين مي‌برد، در نخود سبز، عدس و نخود به وفور يافت مي‌شود (البته اين امکان وجود دارد که نخود تاثير عکس داشته‌باشد، بنابراين آن را با احتياط مصرف کنيد).

گياهان دارويي حاوي آنتي هيستامين طبيعي

ژينکو بيلوبا – ژينکو بيلوبا يک گياه دارويي چيني است که اغلب با هوشياري ذهني و تقويت حافظه همراه است.

آويشن :آويشن يک گياه دارويي است که مقدار زيادي ويتامين c دارد و به تثبيت ماستوسل‌ها نيز کمک مي‌کند.

ترخون :اين گياه مانند آويشن و ريحان عمل مي‌کند، يعني به تثبيت ماستوسل‌ها و جلوگيري از ترشح هيستامين کمک مي‌کند.

بابونه :اين گياه دارويي فوايد بسياري دارد. بابونه نيز مانع از ترشح هيستامين مي‌شود.

سياهدانه: سياهدانه هم به شکل دانه و هم به شکل روغن يافت مي‌شود و با نام گل رازيانه، گشنيز رومي و زيره‌ سياه نيز شناخته مي‌شود. اين گياه دارويي به عنوان آنتي هيستامين عمل کرده، از بافت پوششي روده محافظت مي‌کند و به اين طريق مانع از ترشح هيستامين در روده‌ها مي‌شود. اين گياه فوايد بسيار زياد ديگري نيز دارد و "درمان کننده همه‌چيز به جز مرگ" نام گرفته است.

پرهيزها :

مصرف زياد ماست و دوغ، غذاها و دمنوش ها و داروها با طبع سرد، کم تحرکي يا بي تحرکي، پرخوري و خوردن شير سرد با موادنگهدارنده در صبح فرد را دچارسوء مزاج سرد و تر مي کند و ترشحات بيني و پشت حلق را به همراه دارد.به گفته متخصصان طب سنتي براي جلوگيري از سوء مزاج سرد و تر، جايگزين کردن گوشت گوسفند به جاي گوشت گاو و استفاده از روغن هاي کنجد وزيتون طبيعي به جاي روغن هاي صنعتي مفيد است و مصرف ميوه هايي مثل خرمالو، انجير و انار ميزان ترشحات را کم مي کند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟‌
  • تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن
  • آیا چیزی به نام قند سالم وجود دارد؟
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • درمان آلرژی غذایی شدید
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار