Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@16:30:29 GMT

پیامدهای انتحار سیاسی احمدی‎نژاد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۹۷۵۶

رویداد۲۴-ثبت نام محمود احمدی‎نژاد رییس دولت سابق در انتخابات ریاست جمهوری علی رغم توصیه رهبر معظم انقلاب فضای سیاسی در بهت و حیرت این تصمیم عیر منتظره فرو برد.
بسیاری از تحلیل‏گران سیاسی هنوز در شوک این اقدام احمدی‎نژاد هستند و منتظر هستند تا واکنش شورای نگهبان را نسبت به ثبت نام او در انتخابات مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدون شک ثبت نام احمدی‎نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال96 برای وی پیامدهایی خواهد داشت که در آینده سیاسی‌اش تأثیربسیار زیادی خواهد گذاشت.
نخستین پیامد این اقدام فاصله صددرصدی اصولگرایان از احمدی‎نژاد خواهد بود. بدون شک فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای هر دو جریان سیاسی کشور اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب حجت است و کسی که قصد داشته باشد برخلاف فرمایشات ایشان رفتار کند جایگاهی در فضای سیاسی ایران نخواهد داشت.
این در حالی است که دیدگاه‌های مقام معظم رهبری همواره برای جریان اصولگرایی به منزله خط قرمز بوده است و احمدی‎نژاد با این اقدام خود حجت را برای اصولگرایان تمام کرده است.
در نتیجه اگر تاکنون برخی از طیف های اصولگرایی نیم نگاهی به وی در فضای سیاسی ایران داشتند از این به بعد رابطه خود را با احمدی‎نژاد به صورت کامل قطع خواهند کرد.
پیامد دوم ثبت نام احمدی‎نژاد در انتخابات ریاست جمهوری به پایگاه رأی وی در بین اقشار مختلف جامعه باز می گردد.
اگر بپذیریم که احمدی‎نژاد به دلیل اینکه به مدت هشت سال رییس جمهور کشور بوده به صورت طبیعی دارای پایگاه رأی است باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که ثبت نام احمدی‎نژاد در انتخابات تردیدهای جدی در پایگاه رأی وی به وجود آورده است.
دلیل اصلی این مسأله نیز این است که احمدی‎نژاد با اقدام خود مبنی بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری به صورت رسمی از هرم قدرت فاصله گرفته و جایگاه خود را در حاکمیت سیاسی از دست داده است.
در نتیجه مردم با احمدی‎نژادی مواجه خواهند بود که در بین زمین و آسمان معلق است و تمام جایگاه‎های خود را از دست داده است. به همین دلیل چنین فردی به صورت طبیعی نمی‎تواند برای امید مردم نقطه قابل اتکایی باشد.
پیامد سوم ثبت‎نام احمدی‎نژاد در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل یک چهره جنجالی سیاسی به یک اپوزیسیون است. بدون شک از این به بعد کسی در معرفی احمدی‎نژاد از وی به عنوان یک اصولگرا و یا یک چهره جنجالی نام نخواهد برد و همه وی را در گروه اپوزیسیون نظام قرار خواهند داد.
تبدیل شدن احمدی‎نژاد به اپوزیسیون سیاسی نیز برای وی تبعاتی به همراه دارد که مهم‎ترین آن سرمایه‎گذاری مخالفان نظام در خارج و داخل کشور روی وی خواهد بود.
بدون شک اقدامات و سخنان اخیر احمدی‎نژاد بیش از اینکه مورد توجه مردم قرار گرفته است مورد توجه اپوزیسیون داخلی و خارجی قرار گرفته است. در نتیجه اپوزیسیون سیاسی تلاش می‎کند از این به بعد در زمین بازی خود نقش مهمی نیز برای احمدی‎نژاد در نظر بگیرد.
پیامد چهارم ثبت نام احمدی‎نژاد در انتخابات ریاست جمهوری که تبعات بسیار سنگینی برای وی به همراه خواهد داشت عمل نکردن به توصیه مقام معظم رهبری و ایستادگی در مقابل ایشان است.
در سال‎های گذشته همواره یکی از حربه‎های احمدی‎نژاد چنگ زدن به جایگاه بزرگان کشور و از جمله مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی بود.
به نظر می‎رسد درگذشت آیت‎الله هاشمی دو قطبی گذشته کشور را برای احمدی‎نژاد به هم زده است. در نتیجه احمدی‎نژاد برای پیدا کردن جایگزین آیت‎الله هاشمی به دنبال یک جایگاه دیگر است تا با تقابل با آن خود را در نزد افکارعمومی بزرگ نشان بدهد.
به همین دلیل وی در سخنان اخیر خود در خوزستان و همچنین نشست خبری به شکلی شبهه ناک سخن گفت که برخی از تحلیل‎گران سیاسی مخاطب سخنان احمدی‎نژاد را آقای روحانی ندانستند و بلکه گمان کردند روی صحبت احمدی‎نژاد با حاکمیت سیاسی است.
پیامد پنجم حضور احمدی‎نژاد در انتخابات ریاست جمهوری یک نوستالژی تاریخی برای مردم ایران خواهد بود. بدون شک امروز مردم ایران با روشن شدن ماهیت احمدی‎نژاد به روزهای انتخابات ریاست جمهوری در سال84 فکر می‎کنند.
روزهایی که امید خود را به فردی بسته بودند که امروز مشخص شده اهلیت زمامداری کشور را نداشته و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم و کشور شده است.
احمدی‎نژاد هنگامی که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور می‎شد باید به این نکته می‎اندیشید که این اقدام وی پیامدهای بسیار سنگینی برای وی در آینده سیاسی‎اش به همراه خواهد داشت.
در نتیجه اگر وی به پیامدهای حضور خود در انتخابات اندیشیده و با علم به پیامدهای امنیتی و سیاسی تصمیم گرفته شناسنامه سیاسی خود را به دست خودش باطل کند باید منتظر ماند و مشاهده کرد که وی در آینده چه نوع رفتاری از خود نشان داد.
اما اگر احمدی‎نژاد به پیامدهای حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری علی‎رغم توصیه رهبرمعظم انقلاب فکر نکرده باید این نکته را در نظر داشته باشد که پا در مسیر بسیار خطرناکی گذاشته و خیلی زود متوجه خواهد شد که راهی که در پیش گرفته تنها یک قربانی خواهد داشت و آن هم خودش خواهد بود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان