Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حضرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان اظهار داشت: در سال 95، نیازهای آموزشی بخش صنعت، معدن و تجارت احصاء شد.

وی از همکاری با آموزش و پرورش استان به منظور شناسایی افراد شاغل بی‌سواد در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تصریح کرد: از سوی دیگر، افراد بی‌سواد شاغل در بخش صنعت،معدن و تجارت در شهرستان خوی شناسایی و به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، تهیه برنامه آموزشی برای کارکنان معدن بخش خصوصی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن استان را از سایر اقدامات سال گذشته دانست و گفت: در این بازه زمانی، دوره آموزشی ایمنی در معادن با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن نیز برگزار شد.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات بخش آموزش در سال 95، می‌توان به برگزاری جلسه کمیته آموزش برای عقد تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و نظام مهندسی معدن، برگزاری دوره آموزشی بازرسی در معادن با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن و برگزاری جلسات کمیته آموزش اشاره کرد.
حضرتی به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ماشین‌آلات معدنی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، ضمن برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی اهمیت و آشنایی با نشان تجاری برند، دوره آشنایی با روش‌های استخراج سنگ‌های تزئینی و نما در معادن با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شد.

وی از صدور 350 فقره گواهینامه آموزشی خبر داد و گفت: از سوی دیگر از جمله اقدامات سال 95 می‌توان به برگزاری دوره آموزشی کانی‌سازی‌های فلزی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن، دوره آموزشی بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، دوره آموزشی نحوه انعقاد قرارداد فی مابین کارفرما و کارگر در شهرستان خوی و نیز دوره آموزشی تحقیق و توسعه تکمیلی اشاره کرد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در 12 ماهه سال گذشته، کنفرانس منطقه‌ای آسیب‌شناسی چالش‌های حوزه معدن و محیط زیست با همکاری مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب و نیز دوره‌های آموزشی ایمنی و بازرسی در معادن، آشنایی با قوانین و مقررات معدنی، آشنایی با تحقیق و توسعه در شهرستان‌های خوی و میاندوآب، قوانین و مقررات معدنی در ارومیه و HSE در خوی برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات بخش دانش‌بنیان این اداره تصریح کرد: در این رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری همایش آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان انجام و گزارش آشنایی با این شرکت‌ها تهیه شد.

حضرتی اظهار داشت: از سایر اقدامات سال گذشته می‌توان به طراحی فرم آسیب‌شناسی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان آذربایجان‌غربی اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در بخش تحقیق و توسعه اداره آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان گفت: در سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور آشنایی واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان‌ها با اهداف واحد تحقیق و توسعه انجام شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن، برگزاری جلسات توجیهی برای واحدهای صنعتی و معدنی در تمامی شهرستان‌های استان به منظور صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه برگزار و منجر به صدور 31 گواهی در شهرستان‌ها و 21 گواهی در مرکز استان شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون استان آذربایجان‌غربی در صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه با صدور 52 گواهی و پروانه در رتبه نخست کشور قرار دارد.

حضرتی بیان کرد: در سال گذشته انجمن تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی و معدنی دارای گواهی و پروانه تحقیق و توسعه به منظور ارتباط هر چه بیشتر واحدهای صنعتی و معدنی در داخل و خارج استان نیز تشکیل شد.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رحمت‌الله مرزوقی» از حوزه شیراز و زرقان به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی مجلس آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید گفت: مجلس آینده از حیث آرا و افکار و جناح‌بندی‌ها مجلسی با تنوع آرا خواهد بود و گروه‌های مختلف سیاسی به خصوص از جناح اصولگرا از جمله جمنا، شانا، مصاف، پایداری و … در آن حضور خواهند یافت و مجلسی متکثر خواهد بود و با تعیین تکلیف مابقی نماینده‌ها این تنوع و نامتجانسی بیشتر نیز خواهد شد.

رحمت الله مرزوقی یکی از چالش‌های ابتدای مجلس آتی را انتخاب رئیس مجلس و هیأت رئیسه دانست و گفت: البته اگر این تنوع سبب تأمین منافع مردم و نظام شود به خودی خود مثبت ارزیابی می‌شود.

۲۰ میلیون دانش‌آموز و دانشجو ظرفیت عظیمی برای توسعه کشور است

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعاتی که با توجه به حوزه تخصصی‌اش باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد در پاسخ به این سوال که اولویت شما در مجلس آینده حضور در کدام کمیسیون خواهد بود گفت: با توجه به تخصص بنده که بیشتر در حوزه علمی و پژوهشی است و به سبب اینکه حل بسیاری از مشکلات کشور را در نظام آموزشی و در آموزش و تربیت صحیح می‌دانم عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را ترجیح می‌دهم زیرا حدود ۲۰ میلیون دانش‌آموز و دانشجو در کشور حضور دارند.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش و تحقیقات بر اساس برنامه هفتم توسعه اصل نوزدهم و بیستم باید به سمتی برود که آنجاهایی که لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات طرح‌هایی ارائه بدهد و یا لوایحی برای بهبود وضعیت آموزشی کشور، معیشت فرهنگیان و معلمان و دانش‌آموزان و دانشجویان تنظیم کند و در جهت رفع نیازهای این قشر عظیم دانشگاه‌های مختلف گام بردارد تا دولت نیز ملزم به حمایت بیشتر از این جامعه بزرگ علمی شود.

مرزوقی اضافه کرد: تأسیس دانشگاه‌هایی که در عرصه‌های مختلف بتواند از ظرفیت عظیم انسانی ما استفاده کند و تنظیم رابطه صحیح بین دانشگاه با صنعت و بازار کار و حمایت از رشته‌های جدید و کارآمد نیز از جمله مواردی است که پیگیری خواهم کرد زیرا اگر وضعیت آموزشی کشور اصلاح شود بسیاری از بخش‌ها کارامدتر خواهند شد.

مهمترین چالش استان فارس مساله آب است

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان مهمترین چالش استان فارس را مساله آب دانست و گفت: چون فارس استان کشاورزی است باید اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته را پیگیری کرد.

وی افزود: در حوزه صنعت نیز انتظاراتی وجود دارد که محقق نشده و با توجه به اینکه بیش از ۳۰ ماده معدنی در استان فارس وجود دارد باید اقدام به کشف و استفاده علمی و کاربردی از این ذخایر عظیم برای توسعه استان کرد.

مرزوقی افزود: علاوه بر همه این‌ها فارس ظرفیت‌های فرهنگی عظیم و مفاخر بین‌المللی بسیاری دارد که این ظرفیت شگرف نیز باید در مسیر توسعه استان و معرفی ظرفیت‌های آن به تمام دنیا قرار گیرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور افزود: در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و در حوزه درمانی و سلامت پتانسیل عظیمی در استان فارس وجود دارد که باید شناسایی و استفاده شود تا مسیر توسعه فراهم گردد.

رحمت الله مرزوقی خاطرنشان کرد: انجام این امور نیاز به همگرایی و انسجام میان ۱۸ نماینده مجلس استان فارس دارد و ابتدا باید نیازهای استان شناسایی و سپس بر اساس ظرفیت‌های استان اقدام به رفع آنها شود.

وی در پایان گفت: برنامه جامع راهبردی توسعه استان فارس باید با راهبری نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مجلس، همه بخش‌ها و ظرفیت‌ها را با توجه به هر شهرستان بررسی کرده و منجر به توسعه متوازن استان شود.

کد خبر 6093899

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه