Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:33:47 GMT

حضرت زینب(س) کانون مهرورزی، شکیبایی، وفاداری و رشادت است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۰۰۸۹۱

حضرت زینب(س) کانون مهرورزی، شکیبایی، وفاداری و رشادت است

معاون تربیتی فرهنگی جامعة الزهراء گفت: حضرت زینب(س) کانون مهرورزی، شکیبایی، صبر، وفاداری، از خودگذشتگی و رشادت است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنابا گرامیداشت 15 رجب سالروز رحلت حضرت زینب(س) افزود:ایشان در حماسه با شکوه کربلاء، اثری جاودان از شکیبایی در مقابل مصیبت ها و ناگواری ها از خود بر جای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: صبوری و بردباری زینب(س) مرحمی بر دل بازماندگان و خاری در وجود دشمنان شد این صبر و شکیبایی، رمز مهمی در انتقال حقایق کربلا به گوش مردم به شمار می رفت. زینب(س)، پرورش یافته در مکتب ولایت است و در دامان علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین منش و رفتار را آموخته است. نام زینب(س) زینت بخش تاریخی است که در آن حماسه، گذشت و شهامت و دفاع از ولایت و حق تجلی می یابد و به اوج می رسد.

معاون تربیتی فرهنگی جامعة الزهراء بیان کرد:حضرت زینب (س) نه تنها در صبر و بردباری، بلکه در دانش، عبادت، زهد و تقوا و حق طلبی نیز اسوه است. برخی از القاب ایشان هم چون زینب کبری، صدیقه صغری، عقیله بنی هاشم، موثقه عارفه، عالمه غیرمعلمه، عابده آل علی، فاضله و کامله نشان دهنده شخصیت والای این بانوی اسلام است.

ظهیری افزود: جانفشانی های زینب کبری(س) موجب افشاگری ستمگری های سپاه کفر و دستگاه حاکم بود. ایشان مسیری دشوار را تحمل کرد تا دین اسلام پایدار باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در بدترین مصیبت ها دست از رسالت خود برنداشت و با همه مشقت ها در رکاب سید الشهدا باقی ماند و این مکتب را زنده نگاه داشت.از ابعاد شخصیتی ایشان، بعد فرهنگی است که در آن تلاش کرد با روشنگری نقاب از چهره دشمنان در کربلا بردارد و قساوت و ستمگری های آنان را به مردم بشناساند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: تأکید ما بر مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت است و باید کاری صورت گیرد که بیرق دهه کرامت توسط خود مردم بر سر در هر خانه نصب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به گل‌آرایی ضریح حرم مطهر بانوی کرامت توسط خادمان حرم قم با همکاری خادمان حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: در دهه کرامت موکب‌هایی از شهرهای مختلف و کشورهای دیگر در صحن جوادالائمه(ع) و پیامبر اعظم(ص) و میدان آستانه خدمت‌رسانی خواهند داشت.

 وی بر لزوم مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: ما زمانی موفق هستیم که مانند دهه اول محرم و عاشورا بر در هر خانه بیرق دهه کرامت توسط خود مردم نصب شود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی توسط سفیران کریمه انجام می‌شود، افزود: چراغانی و فضاسازی محیط حرم بانوی کرامت و پیرامون حرم همچون سنوات گذشته در دستور کار قرار دارد و سعی بر این است که فضای حرم مطهر فضای شاد و بانشاطی باشد.

 وی با توجه‌ به اتفاقاتی که در عرصه بین‌الملل روی داده و شاهد بیداری دانشجویان در غرب هستیم بر لزوم معرفی هرچه بیشتر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تصریح کرد و گفت: این دو حرم منبع و مرکز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند و معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمینه را برای الگوگیری دختران و زنان از ایشان فراهم کند.

 فلاحی ادامه داد: حضرت معصومه(س) یکی از بهترین الگوها برای مسئله عفاف و حجاب هستند و حرم ایشان مرکز کرامت و محل ترویج علوم اسلامی است و حتماً حکمتی دارد که بزرگ‌ترین حوزه علمیه در کنار حرم ایشان قرار دارد و امروز دانش‌پژوهان از 110 کشور جهان در جوار آستان آن حضرت در حال تحصیل هستند.

 وی گفت: دهه کرامت ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و عمرانی است و حرم حضرت معصومه(س) دومین حرم اهل‌ بیت(ع) و یکی از مجموعه‌هایی است که نقش مهمی در مسائل فرهنگی و الگوسازی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران