Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج سازندگی نهادی است که نطفه آن درانقلاب بسته شد، در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسراب خبر،امروز این نهاد انقلابی بیش از هر سازمان دیگری نقش موثر خود را در عمران و آبادانی کشور نشان داده است و در عرصه های ترویج فرهنگ کارو تلاش با بهره گیری از روحیه و منش بسیجی در میدان های کار و تلاش، کمک به محرومیت زدایی و عمران و آبادانی روستاها و بکارگیری مردم در سازندگی کشور، کمک به دولت در سازندگی معنوی و مادی کشور به ویژه در طرح های ملی، بهره برداری از توان متخصصین بسیجی در امور فنی،‌سازندگی،‌ محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان، ایجاد فضای مناسب برای یادگیری و انجام فعالیت های گروهی و تقویت روحیه مسوولیت پذیری، انجام فعالیت های که موجب عمق بخشی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی می شود، بهره گیری از ظرفیت های بومی و محلی و مغفول مانده در اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، کمک به امداد رسانی در حوادث و سوانح غیر مترقبه، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با ایجاد کارگاه های کوچک و زودبازده به منظور افزایش تولید و ایجاد امنیت غذایی و ایجاد فعالیت های صنایع تبدیلی( هدف گزاری هر شهر یک قطب صنایع تبدیلی) و نیز کمک به ایجاد اشتغال در جامعه نقش بی بدیل خود را ایفا کرده است

بسیج سازندگی در شهرستان قروه با هدف محرومیت زدایی گام برداشته است
فرمانده سپاه قروه با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در سطح شهرستان قروه خاطر نشان کرد: در کنار ماموریت فرهنگی و آموزشی بسیج در شهرستان قروه ماموریت های بسیاری در عرصه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی به ما محول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ سعید شعبانی افزود: سپاه از آنجایی که نگهبان دستاوردهای انقلاب است، در حوزه های بهداشتی و محرومیت زدایی در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه قروه اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که امروز در روستاها در موضوعاتی چون اشتغال زایی و مهاجرت وجود دارد دولت و مسئولین لازم است که در رفع مشکل بیکاری وارد شوند و در این راستا سپاه در ایجاد اشتغال برای کمک به دولت وارد شده است.

به گفته وی با توجه به اینکه رسالت بزرگ پاسداری از انقلاب بر عهده سپاه است، سپاه پاسداران بر خود لازم می داند تا درعرصه های محرومیت زدایی وارد شود.

شعبانی گفت: سپاه پاسداران علاوه بر اینکه در یک دوره در حوزه دفاعی وارد شد امروز با توجه به امنیت حاکم بر کشور این فرصت را یافته تا در بحث عمران و ابادانی وارد شود

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیج سپاه وارد حوزه های مختلف مردم یاری و محرومیت زدایی شده است و به خوبی در حال فعالیت در این بخش می باشد.
وی به دستاوردهای خدمات بسیج سازندگی در عرصه محرومیت زدایی اشاره نمود و بیان داشت: با خدمات بسیج سازندگی مردم به نظام و انقلاب بیشتر امیدوار شده اند و از آنجایی که حوزه کار مربوط به بخش ها و روستاهای محروم است به امر تولید و ایجاد اشتغال کمک می شود
وی ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید به مردم بی بضاعت و کم برخوردار ساکن در روستاها خدمات رسانی مناسبی شود.
وی به رضایت مردم از طرح های محرومیت زدایی اشاره نمود و ادامه داد: رضایت نسبی خوبی از طرح های سازندگی وجود دارد و این در حضور مردم نمایان است
شعبانی افزود: باید عرصه هایی که شناسایی میشود عرصه هایی باشد که مرتبط با نیازهای منطقه و روستاهای محروم باشد
وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در بحث سلامت نیز با توجه به اینکه قشر آسیب پذیر در روستاها زیاد هستند و بیماران صعب العلاج در روستاها وجود دارند باید سپاه بیش از پیش در این عرصه وارد شود و ما پیشنهاد می دهیم که بیمارستان های صحرابی در مناطق روستایی بیش از گذشته ایجاد گردد.

بسیج سازندگی نقش موثری در کاهش محرومیت ها داشته است
حجت الاسلام نادر رنجبر مسئول حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان قروه در گفتگویی کوتاه با اشاره به خدمات بسیج سازندگی اظهار داشت: یکی از اهداف موثر اجرای طرح بسیج سازندگی رفع محرومیت ها است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی از ابتدای فعالیت خود اقدامات ارزشمندی در خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافتهمحرومیت زدایی بویژه در روستاها داشته است.


رنجبر خاطر نشان کرد: امروز بسیج سازندگی خلاء جهاد سازندگی را پر کرده است چرا که ساخت پروژه هایی همچون مسجد،مدرسه،خانه عالم در مناطق محروم، آن هم با صرف کمترین هزینه فقط در نهادی همچون بسیج سازندگی قابل انجام است.
این روحانی تصریح کرد: در همه میادینی که کشور قرار بوده از گذرگاه های سخت عبور کند از توانایی بسیج استفاده کرده و امروز هم بسیج سازندگی با طرح محرومیت زدایی از طریق جهادگران بسیجی از جنگ اقتصادی دشمن به سلامتی عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز در جنگ اقتصادی هستیم و رزمندگان این جنگ جهاد گران بسیجی هستند گفت: دشمن بنابر اقتضای زمانی، جنگ جدید را علیه جمهوری اسلامی آغاز می کند و این هوشیاری بالای بسیجیان را می طلبد که دفاعی متناسب با حمله دشمن را تدارک ببینند.

به گفته وی پروژه های محرومیت زدایی در حوزه علمیه شامل احداث 6 باب خانه عالم توسط بسیج سازندگی گام موثری در زدودن چهره فقر از روستاها داشته است.
وی ادامه داد: امروز مردم ساکن در روستا به همت جهادگران بسیجی از خدمات نظام برخوردار هستند .
رنجبر تصریح کرد: ما قدردان خدمات بسیج سازندگی هستیم و از اجرای پروژه های جدید در این حوزه استقبال می کنیم.
اقدامات بسیج سازندگی از اذهان مردم روستای وینسار پاک نخواهد شد

پروژه احداث حسینیه سید الشهدا(ع) روستای وینسار

حسینیه سیدالشهداء(ع) روستای وینساز از جمله طرح های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در شهرستان قروه بوده است که مبلغ 500 میلیون ریال جهت احداث این حسینیه و سرویس بهداشتی آن از سوی بسیج سازندگی و از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزینه شده است.

منصور اکبری متولی اجرای طرح حسینیه سیدالشهداء (ع) روستای وینسار گفت: اقدامات سازنده بسیج سازندگی در سراسر کشور در حال تبدیل شدن به یک فرهنگی ناب برای خدمت به محرومان و همکاری با ادارات و سازمان ها است.
وی ادامه داد: مردم روستای ما امروز از نعمت الهی حسینیه سیدالشهداء (ع) برخوردار هستند و این برخورداری را مدیون خدمات بسیج سازندگی می دانند
اکبری افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و به لطف خدمات محرومیت زدایی بسیج سازندگی مردم این روستا بیش از گذشته در مراسمات و آیین های مذهبی حضور دارند و در روضه ها و عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) شرکت می کنند.
وی ادامه داد: ما قدردان خدمات بسیج سازندگی هستیم و درخواست داریم تا این پروژه ها بیش از پیش در روستای ما اجرایی شود.

اجرای 2 طرح محرومیت زدایی در روستای قوچاق

آبرسانی به روستای قوچاق و ایجاد راه روستایی در این روستا از جمله دیگر طرح های محرومیت زدایی بسیج سازندگی شهرستان قروه بوده است.

سجاد خالدیان کارشناس پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه شهرستان قروه در این خصوص گفت: طرح آبرسانی به روستا و احداث راه روستایی هر کدام به ترتیب دارای اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال و 250 میلیون ریال می باشند که جمعا 450 میلیون ریال برای اجرای این 2 طرح هزینه شده است.


خدمات بسیج سازندگی آرامش را به روستای ما هدیه داده است
غلامرضا شیروانی متولی اجرای طرح های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در روستای قوچاق با اعلام رضایت مردم روستا از خدمات بسیج سازندگی گفت: سپاه و بسیج در جایی که هیچ ارگانی نتوانسته کار را انجام دهد با همت جهادی وارد عرصه شده و توانسته با انجام امورات بر زمین مانده موجبات شادی و رضایت مردم را فراهم نماید.

وی افزود: امروز به برکت خدمات بسیج سازندگی مردم روستای ما از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و در تردد خود به خارج ازروستا مشکلات گذشته را به یاد نمی آورند.

آبرسانی به روستای دیرکلو

یکی دیگر از طرح هایی که توسط بسیج سازندگی شهرستان قروه و با هدف رفع محرومیت از روستاهای دوردست سطح شهرستان صورت گرفت، مربوط به پروژه آبرسانی به روستای دیرکلو بود.
محمد یاری متولی اجرای این طرح در خصوص ثمرات اجرای طرح آبرسانی به روستای دیرکلو گفت: مردم روستا سال های زیادی به سختی آب مورد نیاز و بهداشتی خود را تامین می نمودند اما خوشبختانه با همت بسیج سازندگی امروز خانه های روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز روستاهای دوردست در رفاه و آسایش هستند.

یاری افزود: ما امیدواریم تا دیگر طرح های عمرانی و بهداشتی نیز به سمت این منطقه اجرایی شود و مردم از برکات آن بهره مند گردند.

آبرسانی به روستای گنجی

خدمات محرومیت زدایی بسیج سازندگی در سطح شهرستان قروه و در حوزه آبرسانی به روستاها در سال 94 شامل دیگر روستای پرجمعیت این شهرستان نیز شد.

روستای گنجی یکی دیگر از روستاهایی بود که با برخورداری از خدمات بسیج سازندگی از آب آشامیدنی سالم برخوردار شد.
سید صدیق حسینی متولی این طرح در خصوص اجرای آن اظهار داشت: با عنایت به خدمات بسیج سازندگی چهره محرومیت از روستای ما زدوده شده است.


وی افزود: خوشبختانه امروز مردم روستا از آب شیرین سالم بهره مند هستند و این به لطف خدمات سپاه رقم خورده است.


احداث مسجد محمد رسول الله (ص) در روستای کریم آباد علی وردی
جمال نامداری متولی اجرای طرح احداث مسجد روستای کریم آباد علی وردی در خصوص احداث این مسجد اظهار داشت: این مسجد به صورت همیاری بین بسیج سازندگی و مردم روستا احداث شد.
وی افزود: بسیج سازندگی با حمایت های مادی و معنوی خود مردم روستا را در اجرای این طرح یاری نمود و مردم روستا نیز با توجه به اینکه سال ها از وجود مسجد بی بهره بودند از ساخت و احداث آن استقبال نمودند.
وی ادامه داد: هم اکنون در این مسجد کلاس های قرآن به صورت مداوم برگزار می شود و مراسمات مذهبی آن اجرا می شود.

احداث مسجد خاتم الانبیا در روستای تازه آباد سراب قحط

این مسجد در زمینی به مساحت 250 متر مربع به بهره برداری رسید .

هوشنگ کریمی متولی اجرای این طرح افزود: مبلغ یک میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار برای احداث این مسجد هزینه شده است که از این میزان 350 میلیون ریال از محل پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغ 100 میلیون ریال نیز از محل منابع در آمد زکات برای احداث این مسجد هزینه شده است و یک میلیارد و 100 میلیون ریال باقی مانده نیز توسط اهالی روستا تامین شده است.


احداث مسجد محمدرسول الله (ص) در روستای سرتیپ آباد
عطا امینی متولی اجرای طرح احداث مسجد در روستای سرتیپ آباد در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: سال های زیادی بود که مردم ولایت مدار روستای سرتیپ آباد از نعمت مسجد بی بهره بودند اما با حضور جهادگران بسیجی ما صاحب یک مسجد بزرگ با نام مبارک پیامبر اسلام (ص) شدیم.


وی افزود: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که امروز می توانیم در صفوف به هم پیوسته نماز جماعت بخوانیم و در مسجد در مراسات مذهبی و دینی شرکت کنیم

علی رضویان مسئول بسیج سازندگی سپاه قروه در خصوص اجرای این طرح گفت: مسجد روستای سرتیپ آباد از سال 87 به دلیل کمبود اعتبارات نیمه کاره رها شده بود و با توجه به اینکه اهالی محترم روستا و شورای روستا مراجعات بسیاری به سپاه پاسداران شهرستان قروه داشتند و خواستار کمک رسانی سپاه به تکمیل مسجد بودند ، پس از مکاتبات صورت گرفته با مرکز استان این پروژه جزء پروژه های محرومیت زدایی قرار گرفت.
وی افزود: ما پس از مکاتبات فراوان اعتبار تکمیل این مسجد به میزان 35 میلیون تومان را از اعتبارات محرومیت زدایی قرار گاه قرب کوثرتامین نمودیم و با همیاری های مردم روستا این مسجد به بهره برداری رسید.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی اظهار کرد: مسؤولان هنوز نپذیرفتند که باید کار را به مردم بسپاریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به جایگاه رسانه در تحقق شعار سال اشاره و خاطر نشان کرد: اگر جریان رسانه راه بیندازیم می‌توانیم در جنگ اقتصادی در برابر دشمن بایستیم و دشمن را مغلوب کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در اقتصاد نقشی اساسی دارد، تصریح کرد: در جنگ تمام عیار با جبهه استکبار قرار داریم و در جنگ اقتصادی هر کسی به فراخور توان خود باید هزینه کند که بسیج سازندگی در این عرصه پیشگام است.

زهرایی گفت: در راستای تصویب طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی، ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شد و امروز در آغاز هفته جهاد خدمت‌رسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: خراسان‌رضوی ۹ تیم جهادی دارد و قدمت آن نیز بسیار بالاست و عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن، پروژه‌های آب‌رسانی و آسفالت «شهرآباد» و ۱۵ روستای اطراف را به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۰۲ پروژه حوزه مسکن، ۶۲ پروژه آسفالت و اصلاح معابر، ۸۵ پروژه آب‌رسانی، ۳۸ پروژه آب و کشاورزی و یک هزار و ۵۳۱ پروژه مرمت مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.مجموعه‌های کمیته امداد، جهاد کشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن ما را در این امر مهم یاری رسانده‌اند که از تمامی این دستگاه‌ها تقدیر می‌کنیم.

زهرایی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ و از محل تبصره ۲ تسهیلات اشتغال‌زایی مجلس، مبلغ ۳.۲ همت برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6095155

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل