Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:02:38 GMT

۷۱ تبعه خارجی شاغل غیرمجاز در استان لرستان اخراج شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۰۲۰۳۵

۷۱ تبعه خارجی شاغل غیرمجاز در استان لرستان اخراج شدند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به افزایش جریمه کارفرمایان متخلف اشاره کرد و گفت: ۷۱ تبعه خارجی شاغل غیرمجاز در استان لرستان اخراج شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی آشتاب از شناسایی 71 تبعه خارجی شاغل در استان لرستان خبر داد و گفت: جریمه کارفرمایان متخلف افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در استان اظهار داشت: بنا به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 309 هزار و 977 ریال در سال 1396 تعیین‌شده است مبلغ جریمه برای هرروز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یک‌میلیون و549 هزار و 885 ریال جریمه در صورت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال 95 تعداد یک هزار و 235 مورد بازرسی در این زمینه توسط بازرسان کار استان انجام گرفت که منجر به شناسایی بیش از 71 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند.

آشتاب گفت: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان استان از فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار قرارگرفته است که شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی سبب جایگزینی 63 نفر از هم‌وطنان متقاضی کارشده است.

وی تصریح کرد: به‌موجب ماده 181 قانون کار، به‌کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در همین راستا در سال 95 بیش از 19 کارفرما که اتباع خارجی غیرمجاز را به‌کارگیری کرده بودند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه به مراجع قضایی معرفی شدند.

اجرای طرح آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بیماری «اوتیسم» در لرستان

فاطمه زهرا توکلی معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان اظهارداشت: به مناسبت دوم آوریل روز جهانی اوتیسم، طرح آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی این اختلال از 14 لغایت 25 فروردین‌ماه در سطح پارک‌های شهر خرم‌آباد در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به حساسیت خانواده‌ها و اهمیت شناخت اختلال اوتیسم در بین کودکان، با راه‌اندازی کاروان اطلاع‌رسانی، استقرار چادرهای غربالگری در سطح پارک‌ها و معرفی مراکز آموزشی و توان‌بخشی سعی در آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به شناخت این اختلال و حساس کردن خانواده‌ها نسبت به پیگیری کودکان مشکوک به اوتیسم داریم.

معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه طرح غربالگری اختلال طیف اوتیسم از سال 94 آغازشده است، عنوان کرد: یک مرکز در سطح شهر خرم‌آباد در حال ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و توان‌بخشی است که در حال حاضر 40 کودک مبتلابه اوتیسم از خدمات این مرکز بهره‌مند‌ می‌شوند.

وی با تبیین ویژگی‌های اوتیسم گفت: این اختلال با ناهنجاری‌های رفتاری و کلامی غیرطبیعی، نمایان می‌شود و بروز این اختلال در بین پسران نسبت به دختران شایع‌تر است امسال این طرح با شعار پیش به‌سوی استقلال و کسب توانایی تصمیم‌گیری برای خود، اجراشده است.

معاینه بیش از 2 هزار جسد توسط «دادپزشک» در لرستان

حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار داشت: دادپزشک با پذیرش اجساد از ارجاع غیرضروری متوفیان به سیستم قضائی و پزشکی قانونی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: این طرح با خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم سبب کاهش تألم مراجعه‌کنندگان، کاستن از تشریفات اداری و نیز کاهش ورودی به دستگاه قضایی شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: هم‌اکنون در برخی از مناطق دریافت گواهی فوت و دفن با مشکلاتی همراه است و اجساد برای صدور این گواهی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که اتلاف وقت را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، پزشکانی که تخصص پزشکی قانونی دارند، می‌توانند گواهی فوت صادر و از اعزام مواردی که ضرورت ندارد به پزشکی قانونی جلوگیری می‌شود.

نظیفی بابیان اینکه با اجرای این طرح می‌توان آمار دقیقی و علمی درزمینهٔ علت فوت در کشور حاصل کرد تا از این آمار درزمینهٔ پیشگیری استفاده کرد، گفت: دادپزشکان، درواقع پزشکان متخصص و کارشناسان آموزش‌دیده‌ای به شمار می‌آیند که نسبت به مشاوره به مراکز درمانی و کادر پزشکی و نیز معاینات اجساد و صدور جواز دفن اقدام می‌کنند، این افراد در صورت تشخیص فوت طبیعی و غیرضروری بودن ارجاع اجساد به تالارهای تشریح و تعیین دقیق علت فوت برای متوفی جواز دفن صادر می‌کنند.

وی تصریح کرد: طرح دادپزشک از ابتدای سال 1394 در استان لرستان آغازشده که با اجرای آن از بخش قابل‌توجهی از ارجاعات بی‌مورد به تالارهای تشریح جلوگیری شد؛ به‌نحوی‌که از فروردین تا 25 اسفندماه سال 1395 تعداد دو هزار و 40 جسد توسط دادپزشک معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از فوت‌هایی که رخ می‌دهد سیمای مرگ و علت آن‌ها مشخص نیست، طی توافقی که بین سازمان پزشکی قانونی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1392 صورت گرفت مقرر شد تا صدور جواز دفن سامان‌دهی شود.

وی با اشاره به اینکه متولی اجرای طرح دادپزشک مرکز تحقیقات پزشکی قانونی است، اظهار داشت: یکی از اقدامات آموزش پزشکان برای معاینه صحیح و بررسی مدارک و تشخیص دقیق علت فوت و به‌تبع آن جلوگیری از ارجاع بی‌مورد پرونده به دستگاه قضایی است و اگر جواز دفن صادر می‌شود باید مؤلفه‌هایی داشته باشد و به‌درستی تکمیل شود.

نظیفی بابیان اینکه پزشکان در بیمارستان اگر توانستند گواهی فوت اصولی صادر کنند، جواز دفن صادر می‌شود، افزود: در مواردی که پزشک در صدور تائید مرگ طبیعی مردد بود یا نتوانست به‌درستی تشخیص دهد و اگر در مشورت به این نتیجه رسیدند که پرونده باید به پزشکی قانونی ارجاع شود، جسد طی مراحل قضایی به پزشکی قانونی ارجاع می‌دهند.

وی عنوان کرد: به لحاظ حقوقی باید گفت که یک دادپزشک باید با کلیات پزشک و قانون، مرگ‌شناسی، تشخیص هویت، ترومالوژی، سم‌شناسی و داروهای مخدر و توهم‌زا به‌صورت تخصصی آشنا باشد و در صورتی می‌تواند گواهی فوت صادر کند که علت مرگ مشخص و عامل آن طبیعی باشد، آثار تروما و جنایت مشاهده نشود و ضمن احراز هویت، خانواده متوفی نیز شکایتی نداشته باشند.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خواستار اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی پیکر شهدایی شد که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با ادامه تلاش تیم‌های پزشکی برای یافتن اجساد شهدایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اعدام شده و در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس دفن شدند، مجددا از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی و تجیزات لازم را برای جست و جوی مفقودین و شناسایی اجساد شهدا به نوار غزه اعزام کنند، به ویژه اینکه هویت بیش از نیمی از ۲۹۲ جسدی که تاکنون در بیمارستان ناصر کشف شده‌اند، مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت تشکیل فوری کمیته مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد این جنایت وحشیانه تاکید داریم که روز به روز ابعاد تازه‌تری از آن مشخص می‌شود، از جمله کشف گورهای دسته جمعی شامل اجساد بیماران و مجروحان غیرنظامی و زنان و کودکان که مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفتند، علاوه بر وجود نشانه‌هایی دال بر دفن زنده بعضی از آن‌ها.

حماس تأکید کرد: ما نسبت به چشم‌پوشی از این جنایات و ادامه سیاست حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش نهادن بر جنایات آن و مصون نگه داشتن جنایتکاران اسرائیلی از هرگونه مجازات هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان