Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- غزل سرای نامی کشور گفت: بارش و سیل کلمات در اشعار احمد عزیزی نگاه‌های تازه‌ای در ادبیات بوجود آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن ارژن امروز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت احمد عزیزی که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خمیرمایه هر شعری در هر کجای عالم به هر زبانی که سروده می‌شود کلمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران جنگ ما به دو مشکل برخوردیم، تصریح کرد: دایره واژگانی کلمات در دوران جنگ بسیار بسیار کم شده بود یعنی ما در دوران جنگ کلماتی مثل چشمه، فلق، خون، شفق، زخم، شهادت، لاله، شب، اینها را بیشتر نداشتیم و بنوعی شاعران ما دچار فقر واژگانی شدند.

ارژن گفت: بعد از جنگ شاعران ما در یک بلاتکلیفی محض وارد شدند چراکه هیچ کلمه ای برای گفتن نداشتند، در این روزگار بود که آقای احمد عزیزی با کفش های مکاشفه رستاخیزی از کلمات برای شاعران به ارمغان گذاشت و این انبوه کلمات، کلمات بسیار تازه که تا پیش از این در شعر کلاسیک ما جواز ورود نداشتند.

این غزلسرای نامی کشور گفت: اگر این کلمات کلمات تازه ای بودند فقط در شعر سپید و آزاد اجازه ورود داشتند در این کلمات خلاصه شدند و وقتی کلمه تازه ای وارد ادبیات شود ناخودآگاه فرهنگ اندیشه منش و تصاویر تازه تری را وارد این حوزه می کند که بعد این بارش کلمات و این سیل که از کلمات تازه احمد عزیزی وارد ادبیات شد باعث شد که نگاه های دیگری وارد فضاهای دیگر برود.

ارژن افزود: گرچه در این فراوان نویسی های آقای احمد عزیزی شاهد ابیات متوسط و ضعیف باشد هستیم گرچه در شاهنامه هم همین گونه است در مثنوی، شعر نظامی، شعر بیدل هم همین گونه است چراکه اگر قرار باشد مثنوی از بیت اول تا آخر محکم باشد که دیگر مثنوی نیست.

وی بیان کرد: این فراوان نویسی ها باعث شد که احمد عزیزی به ما دنیای تازه تری را ارمغان دهد که بتوانیم دنیا را با نگاه بهتری ببینیم.

گفتنی است؛ بیژن ارژن در این مراسم شعری در گرامیداشت مرحوم احمد عزیزی خواند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید

تین نیوز

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

سرهنگ فیروز کشیر درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات