Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد با ATR حدود ۴۰۰ میلیون دلار است از ورود بوئینگ ۷۷۷ به ناوگان این شرکت تا ۴۵ روز آینده خبر داد و گفت: ATR تامین تمام قطعات هواپیماها را متعهد شده است. فرهاد پرورش در مراسم امضای قرارداد نهایی خرید 20 فروند هواپیمای ATR اظهار کرد: قرار بود پایان سال گذشته قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR (بیست فروند دیگر اختیاری) نهایی شود اما به دلیل نگرانی در رابطه با تامین موتور هواپیماهای ATR که ساخت شرکت کانادایی است، امضای قرارداد نهایی زمانبر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش نامه نیوز ، وی با تاکید بر اینکه ATR متعهد شده پشتیبانی‌های لازم برای تامین قطعات و آموزش‌های موردنیاز را برای ایران‌ایر تامین کند افزود: تا زمانی که شرکت کانادایی مجوز اوفک را بگیرد، ATR براساس قرارداد منعقد شده باید قطعات مورد نیاز را تامین کند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه مجوزهای صادر شده برای ATR به همراه موتور بوده است، گفت: اداره خزانه‌داری آمریکا مجوز اوفک را برای تمام هواپیماهای ATR به همراه موتور صادر کرده است اما شرکت کانادایی معتقد است که پشتیبانی از هواپیماهای ATR جزء این مجوزها نیست.

پرورش با بیان اینکه از 20 فروند ATR شرکت هواپیماسازی ATR تامین مالی 8 فروند را پیشنهاد داده است، گفت: براساس قرارداد امضا شده با هواپیماسازی بوئینگ اردیبهشت سال آینده (آوریل 2018) اولین هواپیما تحویل ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرارداد ما با بوئینگ 15 فروند هواپیمای بوئینگ 777 وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه هواپیمایی ترکیش اعلام کرده که آمادگی تحویل بوئینگ 777 را ندارد، شرکت هواپیماسازی بوئینگ پیشنهاد داده این هواپیما را به ما تحویل دهد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نمایندگان بوئینگ در حال حاضر در ایران هستند، تصریح کرد: در حال مذاکره با آنها هستیم و چنانچه شرایط مورد نظر ایران را فراهم کنند احتمالا این هواپیما تا یک الی 1.5 ماه آینده تحویل هواپیمای جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده شرکت تجاری برای ایفا نکردن 69 هزار و 603 یورو تعهدات ارزی به ارزش 39 میلیارد و 20 میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نشدن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن ارز رفع تعهد نشده و محرومیت یک ساله فعالیت بازرگانی، شرکت را به پرداخت 78 میلیارد و 41 میلیون ریال جریمه نقدی معادل 2 برابر میزان ریالی ارز تعهد نشده بر اساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی از زمان دریافت ارز، محکوم کرد.

نجف زاده گفت: با گزارش بانک سپه پیرامون عمل نکردن یک شرکت به تعهدات ارزی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود