Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:28:41 GMT

برای به صفر رساندن تعداد معتادان کردستان تلاش کنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۰۳۶۱۱

برای به صفر رساندن تعداد معتادان کردستان تلاش کنیم

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی در جامعه است، گفت: باید تلاش کنیم تعداد معتادین استان کردستان را به صفر برسانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سال گذشته در زمینه پیشگیری، درمان و کارآفرینی به عنوان استان برتر کشوری انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مواد مخدر پدیده پیچیده‌ای است که بخش قابل توجهی از اقتصاد کشورها و معاملات جهانی را به خود اختصاص داده و درآمد و سرمایه زیادی برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح جهانی دارد

استاندار کردستان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم چراکه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در مقابل اقدامات پیشگیرانه و انتظامی و امنیتی ما بیکار نمی‌نشیند و هر روز اقدام جدیدی را ابداع می‌کنند و ما باید ابتکارات جدیدی برای مقابله با این افراد داشته باشیم.

وی گفت: امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان باید کارهای جدیدتری در حوزه‌های پیشگیری، درمان و کارآفرینی داشته باشد.

زاهدی افزود: فرد معتادی که درمان می‌شود و به جامعه باز می‌گردد اگر اشتغال و حمایت‌های مادی نشود دوباره به اعتیاد بر می‌گردد و باید افراد بهبود یافته مورد حمایت قرار گیرند چرا که فرد متعاد نه تنها خودش ضربه می‌بیند بلکه افراد زیادی هم از او ضربه خواهند دید.

تأکید بر ایجاد گرمخانه و مراکز نگهداری معتادین در استان

وی با تأکید بر ایجاد گرمخانه و مراکز نگهداری معتادین در استان اظهار کرد: وجود گرمخانه و مراکز نگهداری معتادین درست است کار هزینه بری بوده اما اگر ما نگاه روانشناختی به معتادین داشته باشیم می‌توان آنها را حمایت کرد چرا که فرد معتاد تلاش خواهد کرد همانند خودش را در جامعه تکثیر دهد و هر چه تعداد معتادین و امثال خودش در جامعه زیاد باشند احساس آرامش بیشتری خواهد کرد.

استاندار کردستان گفت: چون در جامعه معمولاً نگاه بدی به معتاد می‌شود معتادین هم سعی می‌کنند که تعداد خود را تکثیر دهند و فعالیت بیشتر عاملین خرده فروش موادمخدر به خاطر نیاز معتادین و وجود آنها تکثیر یافته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان کردستان از نظر معتادین به نسبت کم است گفت: اگر همین تعداد کم معتادین در استان را بتوانیم در مراکز نگهداری اسکان دهیم کار ارزشمند و خوبی کردیم بنابراین باید در این زمینه کار و برنامه‌ریزی داشته باشیم و تلاش کنیم که جامعه پاک شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: تا زمانی که موادمخدر باشد معتاد هم وجود دارد و ما باید تلاش کنیم که تعداد معتادین استان را به صفر برسانیم و خوشبختانه در همین راستا نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی تأکید کرد: در زمینه گفتمان سازی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید به جایی برسیم که همه افراد جامعه احساس مسئولیت کنند چرا که اعتیاد جامعه را با خطر جدی مواجه کرده و از همه آسیب‌های اجتماعی مهلک‌تر و نابودکننده‌تر است.

انتهای پیام/

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه ای صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی سمنان بیان کرد: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و در ادامه فرایند مبارزه با قاچاق چیان با سودارگران مرگ در دو مرحله عملیات جداگانه در استان های جنوبی مقدار تقریبی ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه این محموله ها ۲۹۰ و ۲۸۰ کیلوگرم تریاک را شامل می شود، افزود: سه نفر از قاچاقچیان بعد از تعقیب و گریز و تیراندازی دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از تجهیزات شناسایی و عملیاتی پلیس خبر داد و تاکید کرد: با قدرت و بدون مماشات با هرنوع تخلف در زمینه مواد مخدر برخورد جدی صورت می گیرد.

موقوفه ای با بیان اینکه افراد دستگیر شده در این پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند، افزود: دستگاه قضایی با این افراد برخورد عبرت آموزی خواهد کرد.

کد خبر 6092795

دیگر خبرها

  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • تلاش استقلال برای رساندن مدافع مصدوم به تراکتور
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه