Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن قشقاوی ظهر امروز در آیین افتتاح سامانه صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی تبریز، با بیان اینکه مدیریت ارشد استان با پیگیری‌هایی که انجام داد به این هدف نائل شد، اظهار داشت: از امروز ویزای هر فرد خارجی به‌صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود پروازهای نجف از تبریز به عراق، امیدواریم بتوانیم ویزای فرودگاهی عراق را نیز صادر کنیم، گفت: باوجود سامانه صدور ویزا ظرف 2 دقیقه حداکثر طول می‌کشد چون قبلاً همه این کارها به‌صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می‌شود و کافی است گذرنامه خوان مدارک را بخواند و تمام‌کارها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: این امر اتفاق مبارکی است که ان‌شاءالله بتواند تمهیدی باشد برای سال 2018 که شهر تبریز باهمت مسئولان به‌عنوان شهر گردشگری جهان اسلامی معرفی شود، همین‌جا اعلام می‌کنیم این کار صورت گرفته و تبریز در این زمینه نیز جزو اولین‌هاست.

وی با بیان اینکه تبریز محل حضور و زادگاه علما و شعراست، گفت: مبدأ همه قیام‌ها آذربایجان بوده و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند آذربایجان همیشه پیشتاز و قهرمان بوده و همچنان که در بحث جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر اولین بوده در این مساله نیز جزو اولین‌ها بوده و تنها افتتاح رسمی سامانه در این اوایل انجام‌شده است.

قشقاوی در ادامه با اشاره به عملکرد خوب نمایندگی وزارت خارجه در استان، گفت: نمایندگی وزارت خارجه در استان، بر اساس ارزشیابی بین 28 نماینده‌ موجود در کشور، در استان‌ها و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رتبه بسیار خوبی را به لحاظ ارزشیابی فنی و دقیق وزارت خارجه به دست آورده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بیش از یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته در استان و موفقیت در حوزه‌های دیگر بسیار امیدوارکننده بوده و امیدواریم آذربایجان شرقی پیشتاز در گسترش توریسم و سرمایه‌گذاری باشد.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: اگر بناست 2018 تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام شود پس باید لوازم آن نیز تهیه شود و یکی از لوازم توسعه ابعاد تشریفاتی استان بوده و صدور ویزای الکترونیکی است و به عبارتی باید آمادگی کامل برای پایتخت توریسم شدن را داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود مرزهای طولانی و کنسولگری‌های متعدد در تبریز دلیلی بر این است تا تبریز از جایگاهی مناسب برخوردار باشد و در این راستا همان‌گونه که شخص وزیر امور خارجه فرمودند وزارت خارجه آمادگی کامل برای همکاری در این راستا را دارد.

وی در ادامه با انتقاد از وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی‌های اداری در مقابل سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: سرمایه‌گذار اگر در بروکراسی که متأسفانه بسیاری از قوانین دست‌وپا گیر وجود دارد بماند مسائل رفع نمی‌شود و فرمایش مقام معظم رهبری نیز محقق نمی‌شود، معمولاً در همه کشورهای پیشرفته زمان صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری 4 تا 5 هفته است و محال است 6 هفته طول بکشد، سرمایه‌گذار از هفته 5 کار خود را شروع می‌کند و کسی حق ندارد جلوی او را بگیرد و عین قانون است.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم

به گزارش جماران؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است ، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

دیگر خبرها

  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم