Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:18:35 GMT

اخلاق در انتخابات ذبح نشود/لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۰۴۴۶۳

اخلاق در انتخابات ذبح نشود/لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات

کرمان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بااشاره به اینکه مهم نیست در انتخابات چه کسی پیروز می شود مهم این است که در انتخابات اخلاق ذبح نشود، گفت: انتخابات باید ملت و نظام را یک گام جلو ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نشست مشترک کارگروه اشتغال استان کرمان اظهار کرد: انصافا گزارشی که استاندار کرمان از فعالیت های صورت گرفته ارائه کرد بسیار امیدوارکننده بود که هم می تواند برای سایر استان ها الگو باشد و هم نوید یک تحول جدی در خود استان را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سایه تلاش هایی که در زمینه همبستگی، تفاهم و صمیمیت بین استانداری، بخش خصوصی، نمایندگان مجلس، امام جمعه و...استان به وجود آمده الگویی را به عنوان الگوی مثلث توسعه ابداع کرده اند که ربطی به الان ندارد و از مدت ها قبل در این زمینه کار شده است.

واعظی عنوان کرد: نتیجه این مثلث توسعه ثبات و آرامشی است که در استان کرمان به وجود آمده است و از همه مهم تر نوع نگاهی که نسبت به کار آفرین و سرمایه گذار در استان کرمان به وجود آمده و به عنوان یک فرهنگ در استان دارد تدوین می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خیلی مهم است در یک استان نمایندگان مجلس، استاندار، بخش خصوصی، دانشگاهیان، رو حانیون و ... برای یک هدف تلاش کنند و نتیجه این همبستگی و رویکرد مشترک سرمایه گذاری های خوبی است که در سه سال و نیم گذشته در استان کرمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: وقتی امروز وضعیت نه تنها استان کرمان بلکه کل کشور را نسبت به چهار سال قبل مقایسه کنیم راحت تر می توانیم آینده پیش رو را ترسیم کنیم.

واعظی عنوان کرد: در چهار پنج سال قبل فضای کشور، فضای خاصی بود و اختلاف بین قوا وجود داشت و ذبح شدن اخلاق برای ماندن در قدرت را شاهد بودیم؛ به مسائل مختلف فرهنگی عملا توجه نمی شد و برای اینکه کارها خوب انجام شود، کمتر از نظر کارشناسان و بزرگان برای تصمیم گیری استفاده می شد.

وی تصریح کرد: همه تلاش دولت این بوده که آنچه با مردم وعده کرده محقق کند، اما برخی کارها راحت تر و برخی کارها سخت تر بوده است.

واعظی با اشاره به اینکه برخی کارها راحت تر بوده مانند همبستگی و انسجامی که باید در کشور باشد که محقق شده است بیان داشت: تفاهم و همکاری نزدیکی بین قوای سه گانه، نهادها و نیروهای انتظامی و نظامی کشور به وجود آمده است.

واعظی تاکید کرد: رئیس جمهور در ابتدای سال جاری طی نامه ای از مقام معظم رهبری برای انتخاب شعار سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تشکر کردند و این شعار به یکی از اولویت های دولت تبدیل شده است.

تمام شاخص های کشور تغییر کرده است

وی ادامه داد: مشکل بزرگی به عنوان تحریم برداشته و برجام ساماندهی شد، همه اینها را به نیتی انجام دادیم که بتوانیم وضعیت معیشتی مردم، اشتغال و رفاه افزایش پیدا کند وگرنه فقط برای روابط خارجی معنی ندارد.

واعظی با اشاره به اینکه سال گذشته اولین سالی بود که بدون تحریم کار کردیم، بیان کرد: تمام شاخص های کشور تغییر یافته، تورم یک رقمی شده و بر اساس گزارش ها رشد اقتصادی ما از منفی ۶.۸ درصد به ۷ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

واعظی با اشاره به اینکه امنیت موجود در کشور نتیجه همکاری همگان؛ دولت و ملت است، عنوان کرد: اختلافات در کشور اکنون به حداقل رسیده و نیاز است که بیش از این برای رفاه مردم کار شود.

وی افزود: دولت نتوانسته هنوز همه هدفگذاری هایش را محقق کند اما ما این امید را داریم و همه شاخص های اقتصادی این را به ما می گوید که آینده خوبی در پیش داریم.

اخلاق در انتخابات ذبح نشود

وی با اشاره به اینکه مهم نیست در انتخابات چه کسی پیروز می شود مهم این این است که در انتخابات اخلاق ذبح نشود، افزود: هر انتخاباتی در کشور انجام می شود، باید ملت و نظام ما یک گام پیش برود.

واعظی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری نشان دهنده اقتدار ایران است، تصریح کرد: برگزاری انتخابات قانونمند بدون شک وحدت و انسجام داخلی و اقتدار کشور در خارج از مرزها را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: استان کرمان از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اهمیت بسیاری دارد و باید سرمایه گذاری زیادی در حوزه آی سی تی در این استان صورت بگیرد.

۱۶۷۰ روستای استان کرمان از اینترنت بهره مند می شوند

وزیر ارتباطلات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند استان کرمان هشت و نیم برابر شده و شبکه انتقال با سابقه ۴۰ ساله در کشور طی سه سال گذشته در استان ۴.۳ برابر و مشترکین اینترنت استان پنج برابر شده است.

واعظی با اشاره به اینکه هزار و ۶۷۰ روستای دیگر در استان وضعیت آماده ای برای افتتاح اینترنت دارند و طی دو هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند، عنوان کرد: ۷۰۰ کیلومتر بین شهرهای مختلف استان فیبر نوری کشیده شده و ۴۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم و تا پایان این دولت ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر نیز سرمایه گذاری می کنیم.

وی بیان داشت: یکی از اهداف سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر رفع نیازمندی های مردم این است که بتوانیم ایجاد شغل کنیم و کار امروز ما یک شروع است.

واعظی گفت: امیدواریم بتوانیم طی یک سال، سه هزار شغل با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش های مختلف ایجاد کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی

آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی، عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه و رئیس دفتر دولت دوازدهم در واکنش به ادعای مشاور وزیر کشور مبنی بر اینکه اگر روحانی رئیس جمهور بود و در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشت، معلوم نبود چه بلایی سرمان می‌آمد، گفت: به نظر بنده در همین شرایطی که ایران شجاعانه اقدام بسیار خوبی انجام داد، این وظیفه حاکمیت، مردم، اقشار مختلف، نیرو‌های مسلح و همه است که وحدت و انسجام ملی را حفظ کنند و به آن توجه کنند.

وی افزود: وقتی در چنین شرایطی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم به همبستگی و وحدت ملی توجه شود، متأسفانه مسائلی که مطرح می‌کنند منجر به تفرقه و دوری می‌شود و من فکر می‌کنم افرادی که وارد این مباحث می‌شوند به منافع و امنیت ملی کشور توجه نمی‌کنند.

واعظی در ادامه تصریح کرد: یا توجه به اینکه مشاور وزیر کشور از روحانی اسم آورده باید به این نکته اشاره کرد که روز بعد از حمله سپاه به اسرائیل یعنی روز یکشنبه حدود ساعت ۱۰ صبح روحانی از جمله مقاماتی بود که با حمایت از این حمله و محکوم کردن اسرائیل موضع‌گیری کرد، بر همین اساس این قبیل صحبت‌ها بر خلاف منافع و وحدت ملی محسوب می‌شود و هم به نوعی فرافکنی است؛ بنابراین توصیه می‌کنم افرادی که مسئولیت امنیتی برعهده دارند، بیشتر از افراد سیاسی، گروه‌ها و جریان‌ها به این مسائل توجه کنند.

مسئول دفتر رئیس دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه در نهایت شورای عالی امنیت ملی طبق فرمان رهبری تصمیم‌گیری می‌کند، اظهار کرد: همیشه مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسد و در گذشته هم روند معمول این نبوده که در مورد مسائل مهم و امنیتی کشور یک نفر که خودش هم عضو شورای عالی امنیت ملی نیست، این گونه علنی در مورد آن صحبت کند، در گذشته چنین موردی نبوده است چراکه یاد گرفتیم در مورد مسائل مربوط به امنیت کشور همه جریان‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها و افراد با دیدگاه‌های مختلف در این زمینه متفق هستند و هم نظر و حمایتی عمل می‌کنند.

واعظی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب از ظریف به عنوان دیپلمات امین نام برده‌اند، یادآور شد: فکر می‌کنم دولت به دلیل ضعف و مشکلات خود در حوزه سیاست خارجی و مواردی که قرار بود زودتر حل کند و نتوانست به قول‌هایی که به مردم داده، عمل کند، هر دفعه سوژه‌ای پیدا می‌کند و می‌خواهد افکار عمومی را از آن مسائلی که مطرح است به موضوعات جانبی منحرف کند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • لزوم مشارکت شهروندان و مسئولان برای حفظ سبزینگی شهر اصفهان
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام