Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:46:50 GMT

کشت بهاره آفتابگردان برای نخستین بار در اندیمشک اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۰۵۰۳۷

کشت بهاره آفتابگردان برای نخستین بار در اندیمشک اجرا شد

برای نخستین بار کشت بهاره دانه روغنی آفتابگردان در شهرستان اندیمشک صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، برای نخستین بار کشت بهاره دانه روغنی آفتابگردان در شهرستان اندیمشک انجام شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: در سال زراعی 96 – 95 برای نخستینبار 64 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت محصول بهاره دانه روغنی آفتابگردان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید هدایت موسوی گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح مذکور 193 تن یعنی حدود 3 تن در هر هکتار برداشت شود.

انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری

در جلسه‌ای که در فرمانداری لالی برگزار شد اعضای هیئت اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان لالی تعیین شدند.

در این جلسه که با حضور فرماندار، رئیس هیئت نظارت، اعضای اصلی هیئت اجرایی و معتمدین محلی برگزار شد در یک انتخابات داخلی 9 نفر از اعضای هیئت اجرایی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از میان 30 نفر از معتمدین و با رای آن‌ها انتخاب شد.

افراد منتخب جهت حضور در هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شهرستان لالی به ترتیب آرا به شرح زیر اعلام شد؛

معتمدین اصلی شهر لالی و بخش مرکزی، مسعود عالی‌پور، علیرضا سلیمی، جهانبخش هاشمی‌پور، سلیمان زمانی‌احمدمحمودی، کورش اسدی شهماروندی، علیرضا سلیمانی‌بابادی، حاجی مراد حسینوند، علی رضا احمدی و عسگر غفاری هستند.

همچنین سیاوش مرادی، علی محمدحسینی، یوسف حاجی‌پور، محمد حاجی‌پور و اله‌داد جهانبخشی به عنوان اعضای علی البدل هیئت اجرایی شهر لالی و بخش مرکزی انتخاب شدند.

توزیع کود مایع بین کشاورزان آبادانی

افزون بر 50 لیتر کود مایع بین سبزی کاران شهرستان آبادان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: 50 لیتر کود مایع و 30 کیلوگرم کود کلات آهن بین سبزی کاران آبادانی توزیع شد.

ناجی شهیب‌زاده اظهار داشت: تغذیه گیاهی و افزایش تولید سبزی و صیفی در منطقه از جمله اهداف توزیع کود بین سبزی کاران بوده که در 20 روستای شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: در راستای ارتقاء سطح کیفی محصولات، این میزان کود بین 55 نفر از بهره برداران منطقه توزیع شده است.

برگزاری جشن‌های مولود کعبه در پارک های شهر اهواز

به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) جشن‌هایی تحت عنوان «مولود کعبه» از سوی معاونت‌های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق هشتگانه شهرداری اهواز برگزار شد.

به مناسبت ایام فرخنده میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع) جشن‌هایی تحت عنوان «مولود کعبه» از سوی معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق هشتگانه شهرداری اهواز برگزار شد.

منطقه یک و منطقه دو این جشن را در پارک‌های شهید هاشمی و 42 هکتاری کیانپارس برگزار کردند. مناطق سه و چهار این جشن را در کوی نظام مهندسی و بلوار ساحلی حد فاصل پل پنجم تا میدان شقایق برگزار کردند.

مناطق پنج، شش و هشت نیز جشن میلاد «مولود کعبه» را در پارک کاویان، عین دو و مجموعه ورزشی کوی مدرس اجرا کردند.

بهسازی مراکز خرید گندم در شهرستان شادگان

عملیات بهسازی مراکز خرید گندم در شهرستان شادگان صورت گرفت.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان اظهار داشت: در شهرستان شادگان سه مرکز خرید از جمله غریبه واقع در حسینی، آبشار و ام الغزلان در دارخوین تجهیز و آماده تحویل محصول گندم، جو و کلزای کشاورزان می باشد.

جبار حمادی گفت: جهت مرمت و بهسازی آنها از جمله آسفالت، ساخت اتاق، نصب دوربین و اینترنت یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

عضویت دو خوزستانی در کمیته‌های تخصصی تنیس‌ روی ‌میز آسیا

مجمع عمومی کنفدراسیون تنیس‌روی‌میز آسیا، در حاشیه رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی چین برگزار شد.

در این مجمع، مهرداد بابادی‌وند در کمیته مربیان و پیمان حسنی در کمیته رسانه، برای سه سال پذیرش شدند. بابادی‌وند و حسنی هر دو خوزستانی هستند.

همچنین مجید احتشام‌زاده دیگر ایرانی است که به عضویت کمیته پیشکسوتان درآمد.

بابادی‌وند و احتشام‌زاده در گذشته نیز در همین کمیته‌ها عضویت داشتند که در مجمع جدید نیز مورد پذیرش قرار گرفتند.

کارگاه‌های مبارزه با آفات چوبخوار نخلستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: کارگاه‌های آموزشی ترویجی و آموزش‌های فردی مبارزه با آفات چوبخوار در نخلستان‌های آبادان اجرا می‌شود.

ناجی شهیب‌زاده بیان کرد: به منظور آگاه‌سازی کشاورزان از نحوه خسارت و راه‌های مبارزه با آفات چوبخوار در نخیلات این مدیریت اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در این زمینه کرده و کارشناسان مراکز جهادکشاورزی در سطح شهرستان با توجه به پهنه های تحت پوشش در بازدیدهای روزانه و آموزش‌های چهره به چهره روش‌های صحیح مدیریت نخلستان و همجنین راه‌های مبارزه و پیشگیری از این آفات را به کشاورزان آموزش می‌دهند.

پیروزی شهرداری در لیگ دسته دوم

تیم فوتبال شهرداری ماهشهر در مرحله نهایی لیگ دسته دوم پیروز شد.

مسابقات هفته پنجم مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتبال کشور یک بازی بین تیم‌های شهرداری کاشان و شهرداری ماهشهر برگزار شد و با نتیجه یک بر صفر به سود تیم خوزستانی پایان یافت.

حکیم حزباوی‌پور گلزن اهوازی تیم شهرداری ماهشهر تک گل این بازی را به ثمر رساند تا این تیم صاحب اولین پیروزی در مرحله نهایی شود.

علی‌اصغر مومنی با کمک اسماعیل احمدی و حسینعلی عابدی قضاوت این بازی را به عهده داشت.

مقداد مالکی، محمد بختیاری، محمد باشی، حسین جعفری، کوشا بختیاری‌زاده ، مهدی سامری، سجاد قنواتی، حامد سلیمانی، هانی تمیمی، محمد پهلوان و حکیم حزباوی‌پور 11 بازیکن ترکیب اصلی شهرداری ماهشهر در این دیدار بودند.

تیم شهرداری ماهشهر با این پیروزی شش امتیازی شد.

برگزاری حلقه صالحین بسیج اساتید

برنامه زمان بندی نشست‌های حلقه صالحین بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد اهواز اعلام شد.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد اهواز، زمان برگزاری نشست‌های حلقه صالحین اعضای این کانون در نیم‌سال جاری (96-95) را اعلام کرد.

سلسله نشست‌های حلقه صالحین بسیج اساتید واحد اهواز به صورت هفتگی و به مدت سه روز (شنبه، یکشنبه و دوشنبه ) تا پایان نیمسال دوم با حضور کارشناسان و اساتید مجرب در سالن آمفی تاتر این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

بررسی شبهات دینی، فلسفه دین و اخلاق و همچنین تفسیر قرآن از موضوعات تخصصی این نشست‌ها اعلام شده است .

آغاز گردافشانی نخیلات شهرستان رامشیر

عملیات گرده افشانی نخیلات در شهرستان رامشیر آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامشیر گفت: سطح زیر کشت این محصول 570 هکتار با یکصد هزار اصله نخل است که از این سطح 342 هکتار آن بارور و 228 هکتار آن غیر بارور هستند.

مصطفی هنرمندیان افزود: از این سطح 350 هکتار مربوط به حوزه مرکز خدمات عبدلیه، 200 هکتار مرکز خدمات آزاده و20 هکتار مرکز خدمات مشراگه شهرستان است.

وی با بیان این مطلب که عملیات گرده افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و دستی صــــــورت می گیرد، افزود: گرده افشانی نخیلات شهرستان از اوایل فروردین ماه شروع و تاکنون دو سوم نخیلات گرده افشانی شده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامشیر با بیان اینکه ارقام زودرس در اوایل فروردین و مابقی ارقام به ترتیب زودرسی، گرده افشانی می‌شود، گفت: در این شهرستان ارقام استعمران، برحی، گنتار، کبکاب و زاهدی استفاده می‌‎شود که ارقام استعمران و برحی از تمامی ارقام موغوبتر است.

تساوی نفت امیدیه مقابل برق جدید شیراز

تیم فوتبال نفت امیدیه مقابل صدرنشین گروه دوم مرحله نهایی لیگ دسته دوم به تساوی رسید.

بازی تیم‌های نفت امیدیه و برق جدید شیراز ورزشگاه نفت امیدیه برگزار شد که این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت و امتیازات بازی تقسیم شد.

ابوالحسن دلباز با کمک محمد شجاعی و سیاوش باقرنژاد این بازی را قضاوت کرد.

رضا شریفی، محسن طیبی، سعید مرادی، خیرالله ویسی، علی حسینی، مهدی کاوسی، مهدی داغر، مصطفی علیخانی، سیاوش روایی، مصطفی بیات و نصرالله درفشی برای نفت امیدیه بازی کردند.

برق جدید شیراز با این تساوی در صدر جدول این گروه باقی ماند و نفت امیدیه به‌عنوان تیم دوم در تعقیب صدرنشین است.

صادرات خرما از آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان این شهرستان یکی از قطب‌های تولید خرما در استان خوزستان استاظهار داشت: شهرستان آبادان دارای 13 هزار و 200 هکتار نخیلات است که جایگاه مهمی در تولید خرما و صادرات این محصول در استان خوزستان دارد.

ناجی شهیب‌زاده افزایش تولید در هکتار را از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: آفات چوبخوار در صورت عدم مدیریت صحیح در نخلستان توسط کشاورز سبب کاهش تولید می‌شود لذا آموزش کشاورزان در این حوزه امری مهم و ضروری است.

شرکت تیم خوزستان در فستیوال بوکس نونهالان کشور

تیم خوزستان در فستیوال کشوری بوکس نونهالان شرکت می‌کند. این رقابت‌ها 24 و 25 فروردین‌ماه به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

تیم‌های خوزستان، مازندران، گیلان، گلستان، کرمانشاه، توابع تهران، لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و همدان هر کدام با سه بوکسور و سایر استان‌ها با دو بوکسور در این فستیوال حضور پیدا می‌کنند.

توسعه باغات در شهرستان امیدیه

5 هکتار باغ نخل به نخلستان‌های شهرستان امیدیه افزوده شد.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان امیدیه اظهار داشت: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات نهال یارانه‌دار هزینه شده است.

سید داوود علوی‌فرد گفت: اعتبار هزینه شده این طرح معادل 27 میلیون و 600 هزار ریال و با کشت حدود 800 اصله پاجوش نخل است.

وی با بیان این مطلب که عمده ارقام کشت شده در شهرستان از نوع استعمران است، هدف از اجرای این طرح را در راستای پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال و درآمدزایی عنوان کرد.

باشگاه نفت مسجدسلیمان جریمه نقدی شد

باشگاه نفت مسجدسلیمان از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه نقدی شد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد مسابقه تیم‌های آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان در حالی برگزار شد که از سوی تماشاگران تیم آلومینیوم اراک تخلفاتی رخ داد. این تیم به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین تیم نفت مسجدسلیمان نیز به دلیل داشتن 5 بازیکن اخطاری باید 30 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

انجام عملیات ردیابی آفات قرنطینه ای نخیلات در خرمشهر

عملیات ردیابی آفات قرنطینه ای نخیلات در شهرستان خرمشهر در سطح 200 هکتار انجام شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: ردیابی آفات قرنطینه‌ای به منظور پیشگیری از ورود آفات به باغات شهرستان در سطح 200 هکتار انجام گرفت.

به گفته محمد مطرودی: ردیابی آفات قرنطینه‌ای با روش‌های فیزیکی و با کمک تله های فرمونی انجام گرفته است.

شکست کارون خرمشهر در لیگ دسته 2

تیم فوتبال کارون خرمشهر در خانه از تیم هف سمنان شکست خورد.

تیم کارون اروند خرمشهر در پنجمین هفته از مرحله نهایی لیگ دسته دوم میهمان تیم هف سمنان بود و با نتیجه دو بر صفر مغلوب حریف شد.

عباس مهدی‌زاده، امین زاهدی و محمدحسین زاهدی دیدار تیم‌های هف سمنان و کارون اروند خرمشهر را قضاوت کردند.

رسول باجلوند، امین حجازی، علی مغینمیان، میلاد بحرانی، سجاد عباسی، محمد سیاه، مکی شریفی، مرتضی داودپور، حامد سرلک، رسول سروش‌نیا و علی‌محمد چراغی در ترکیب اولیه تیم کارون خرمشهر را تشکیل دادند.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان

هوشنگ نورمحمدی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر لرستان، اظهار کرد: کوچ‌بهاره عشایر استان تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با ۹۰۰ هزار راس دام از مناطق شمال استان‌های ایلام و خوزستان و جنوب لرستان به مناطق ییلاقی استان کوچ خواهند کرد.
 به گفته وی ۸۰۰ خانوار عشایر همدان به عنوان میان بند و مسیر کوچ به مدت یکماه از مراتع لرستان جهت تغذیه دام استفاده می‌کنند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان با تاکید بر اینکه عشایر از کوچ سنتی خودداری و برای جابجایی دام‌ها از خودرو‌های حمل دام استفاده کنند، گفت: عشایر از خسارت به مزارع و باغات توسط دام‌ها جلوگیری و از حرکت دام‌ها در بستر جاده و عبور دام از داخل شهرهاخودداری کنند.
نورمحمدی خاطر نشان کرد: عشایر کوچ‌رو درمسیل روان آب‌ها و سیلاب و بستر رودخانه اتراق نکنند.
وی با بیان اینکه قبل از کوچ امور عشایر خدمات رسانی لازم به عشایر انجام شده است، گفت: آرد خانه پزی، نفت و گاز و علوفه دامی بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.
مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به اینکه از نیرو‌های نظامی و انتظامی، پلیس راه، بسیج ناحیه مقاومت عشایری تقاضا داریم که امنیت عشایر راه در حین کوچ تامین کنند وگشت خودروی سیار داشته باشند، تاکید کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص شبکه دامپزشکی، منابع طبیعی، شبکه بهداشت، جهادکشاورزی و هلال احمر انتظار داریم بر اساس وظایف سازمانی به عشایرکوچ رو خدمات رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • آغاز کشت بهاره به لطف باران‌های بهاری در شهرستان زیرکوه
  • وکیل بهاره هدایت: موکلم فعلا به زندان باز نخواهد گشت
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان