Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدمحمدرضا موالی‌زاده در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت احمد عزیزی شاعر انقلابی در هفته هنر انقلاب و مقارن با سالروز شهادت حضرت زینب(س) که ظهر امروز در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه مدح فرهنگ و تمدن کشور است و در وجوه مختلف نیز برجستگی‌های فرهنگی و هنری فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تمدنی با شکوه و فرهنگی غنی در پیشینه‌ و تاریخ استان کرمانشاه وجود دارد به نحوی که در دوران معاصر نیز حضور موثر مردم منطقه در جنبش‌های مشروطه لمس شده و در دوران دفاع مقدس هم مقاومت و ایستادگی این مردم غیور و دلاور مثال‌زدنی است که گواه آن تقدیم 10 هزار شهید برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

موالی‌زاده با یادآوری اینکه ویژگی اخلاقی، آداب اجتماعی، سلوک، مهمان‌نوازی، صداقت، صمیمت، فتوت جوانمردی، خون‌گرمی و احساسات لطف انسانی از امتیازات مردم استان کرمانشاه است، ادامه داد: روحیه پهلوانی در عرصه‌های اجتماعی و حتی ورزشی این سرزمین موج می زند که در تعاملات فرهنگی و روابط اجتماعی آنان بسیار ارزشمند است.

این مسؤول با اشاره به تاریخ و تمدن چندین هزار ساله استان کرمانشاه در کشور، تصریح کرد: جلوه این سرزمین حتی در کلام حیکمانه مقام معظم رهبری مبنی بر سینه ستبر و چهره زیبای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نقش بسته که در ورودی فرودگاه نیز این جمله زیبا دیده‌می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:در ارتباط با روابط انسان برای رشد و تعالی چهار مشخصه و جهات اربعه تعریف شده است که راه‌های موفقیت را تشریح می‌کند و شاملرابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خود، رابطه انسان با دیگران یا جامعه و نیز رابطه انسان با طبیعت می‌شود، همچنین رابطه دیگری را خارج از این تعارف نمی‌توان متصور شد.

وی به خصوصیات احمد عزیزی و آثار زیبای این هنرمند انقلابی اشاره کرد و گفت: این هنرمند با خاندان عصمت و طهارت اتصال داشته و در مدح و وصف ائمه(ع) نیز آثار نظم و نثر بسیاری دارد که ویژگی ارادت به آنان را در برمی‌گیرد.

موالی‌زاده گفت:عزیزی به درستیرابطه خود با خداوند و نیز رابطه خود را با خاندان عصمت و طهارت در آثارش تعریف کرده است و در حقیقت عارفی به تمام معنا و تمام عیار بود، همچنینسیر و سلوک عرفانی، جزمه و شور معنوی را در اشعار خود به زیبایی متجلی کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: موفقیت در خودشناسی و کشف استعدادهای خویشتن سبب می‌شود که انسان در مسیر رشد و شکوفایی قرار بگیرد و عزیزی با آن آتش‌فشان خلاقیت، توانست به درستی این توانمندی را در خود درک کند و به دست به خلق آثار ماندگار بزند.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد