Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بسياري قبلا پيش بيني کرده بودند که جيپ در سال 2018 مدل گرند چروکي ترک هاوک را به توليد مي رساند و حالا با گذشت حدود يک سال ازين شايعات جيپ به طور رسمي اين اس يو وي قدرتمند را معرفي کرد.
گرچه هنوز فرصت رانندگي با اين خودرو فراهم نشده است اما اعداد و ارقام منتشر شده حاکي از خودرويي بسيار قدرتمند و سريع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان عرضه به بازار گرند چروکي ترک هاوک سه ماهه‌ ي چهارم سال 2017 اعلام شده است.

در ابتدا بايد به بخش فني اين خودرو پرداخت، جايي که جيپ از موتور هشت سيلندر وي شکل به حجم 6.2 ليتر استفاده کرده است که متعلق به دوج Hellcat است.
اين موتور سوپرشارژ شده در خودروهاي دوج چارجر هلکت و چلنجر هلکت مي تواند قدرت 707 اسب بخار و گشتاور 881 نيوتون متر را توليد کند اما نسخه اي که در جيپ ترک هاوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت توانايي توليد 707 اسب بخار قدرت و 875 نيوتون متر را خواهد داشت که کمي با اعداد مدل هاي دوج متفاوت است.

هرچند برخي گمانه زني ها حاکي از احتمال تيونينگ اين موتور براي استفاده در اين شاسي بلند چهارچرخ محرک هستند اما فعلا اعداد اعلام شده تنها تغييري کوچک را در قدرت و گشتاور خروجي موتور نشان مي دهند.
جيپ  ادعا مي کند که گرند چروکي ترک هاوک سريعترين شاسي بلند موجود در بازار است و با اين موتور قدرتمند مي تواند وزن 2433 کيلوگرمي خود را در عرض 3.5 ثانيه از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر بر ساعت برساند.
البته صحت اين ادعا زماني که بدانيد تسلا مدل X در حالت Ludicrous داراي شتاب صفر تا صد 2.8 ثانيه اي است کمي زير سوال مي رود.

اين خودرو مي تواند مسافت يک چهارم مايل يا همان 400 متر را در عرض 11.6 ثانيه و با حداکثر سرعت 290 کيلومتر بر ساعت طي کند، ضمن اينکه توانايي يدک کشي اين خودرو نيز به ميزان 3266 کيلوگرم است که عدد بسيار خوبي به شمار مي رود.

جيپ گرند چروکي ترک هاوک تنها با يک جعبه دنده ي هشت سرعته ي خودکار قابل خريداري خواهد بود که قطعات داخلي ان براي سازگاري با موتور قدرتمند هلکت مورد بازبيني و بهينه سازي قرار گرفته اند تا مقاومت بيشتري از خود نشان دهند.
نيروي موتور پس از گذر از جعبه دنده با استفاده از سيستم چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ خودرو انتقال ميابد که در اين بخش نيز جيپ از يک ديفرانسيل لغزش محدود با کنترل الکترونيکي در محور عقب سود برده است.
راننده نيز اين امکان را دارد تا بسته به نوع حالت رانندگي ميزان تقسيم نيرو بين چرخ ها را تنظيم کند، اين تنظيم ها شامل وضعت اتوماتيک با تقسيم 60-40 بين محور جلو و عقب، حالت برف با تقسيم نيروي 50-50، حالت اسپرت با تقسيم نيروي 35-65 و حالت ترک (پيست مسابقه) با تقسيم نيروي 30-70 بين محور جلو و عقب را شامل مي شوند.

براي متوقف کردن اين هيولاي سنگين وزن نيز از ترمزهاي برمبو با ديسک هايي به قطر 40 سانتي متر در جلو و 35 سانتي متر در عقب استفاده شده است تا اين خودرو همانقدر که سريع شتاب مي گيرد، بتواند به سرعت نيز متوقف شود.
در بخش ظاهري نيز جيپ يک سري اصلاحات را انجام داده است تا ضمن اينکه نماي ظاهري خودرو را بهتر کند به خواص آيروديناميکي آن نيز بهبود ببخشد.

در بخش جلويي از يک سپر جديد استفاده شد است که داراي ورودي هاي هواي بزرگ تري است و ورودي هواي موتور نيز در سمت راننده و در بخش پاييني سپر قرار گرفته است تا هواي خنک و تازه را براي موتور فراهم کند.
رينگ هاي 20 اينچي اين خودرو نيز به رنگ بدنه هستند و يک سيستم اگزوز ارتقا يافته به همراه چهار عدد خروجي به رنگ مشکي نيز در ترک هاوک نصب شده است.

در داخل کابين اين خودرو شاهد طراحي راننده محور هستيم، يک تاخومتر در مقابل راننده نصب شده است و و در نمايشگر 8.4 اينچي موجود در کنسول مرکزي نيز منوهاي زيادي که مربوط به عملکرد فني خودرو خستند وجود دارد.

تمام تودوزي کابين اين خودرو نيز به صورت استاندارد از جنس چرم مرغوب ناپا است. چرم داخل کابين را مي توان به رنگ مشکي و يا قرمز سفارش داد ضمن اينکه به در صورتي که خريدار بخواهد امکان نصب کمربندهاي ايمني خودرو به رنگ قرمز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید

در شرایطی شاهد تخصیص حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار ارز به شرکت های خودروساز مونتاژی هستیم، که مشخصا این شرکت ها نتوانستند از التهاب بازار خودرو در برهه ی فعلی بکاهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران لیست 100 وارد کننده ی نخست به لحاظ ارزش دلاری در سال 1402 را منتشر کرد. نکته ی قابل توجهی که در این لیست و در بین شرکت هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده اند به چشم می خورد، نقش پر رنگ شرکت های خودرو ساز مونتاژی است.

همانطور که پیوست شماره 2 گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت کنندگان ارز در سال 1402 قرار دارند. به عنوان مثال در سال 1402 صنایع خودروسازی مدیران حدود 1 میلیارد دلار، کرمان موتور حدود 750 میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود 635 میلیون دلار و بهمن موتور حدود 400 میلیون دلار ارز دریافت کرده اند.

واردات 8.4 میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال 1402

لازم به ذکر است محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران درباره حجم واردات قطعات خودرو و موتور سیکلت در سال گذشته عنوان داشت: در سال 1402 به میزان 8 میلیارد و 380 میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت از گمرکات ترخیص و وارد کشور گردید.

همچنین رضوانی‌فر اضافه کرد: این میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال 1402 به لحاظ ارزش 32.69 درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است. در خصوص عمده‌ترین شرکت‌های واردکننده اجزاء و قطعات خودرو در سال 1402 بیان کرد: صنایع خودروسازی مدیران با 13 درصد، کرمان موتور با 9.65 درصد و کوروش موتور آریا با 5.35 درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات خودرو، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

چرا با تخصیص میلیاردها دلار به شرکت های مونتاژ کار همچنان بازار خودرو ملتهب است؟

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که با توجه به سهم بخش خودرو در سبد ارزی کشور، که سهم بسیار قابل توجهی است چرا همچنان چالش خودرو در اقتصاد ایران حل نشده است؟ گفتنی است دیگر نکته ای که باید به آن اشاره کرد، عدم ایجاد اشتغال برای جمعیت قابل توجهی توسط شرکت های مونتاژ کار با توجه به تخصیص ارز 3-4 میلیارد دلاری به آن ها است.

همچنین دیگر نکته ای که برخی از کارشناسان مطرح می کنند این است که آیا این امکان وجود نداشت تا بخشی از ارز های تخصیص داده شده به شرکت های مونتاژ کار صرف واردات خود رو شود؟ چرا که با این میزان ارزی که به این شرکت ها تخصیص داده شده است، می توان تعداد قابل توجهی خودروی با کیفیت وارد کشور کرد که یقینا می تواند از التهابات بازار خودرو بکاهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟