Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه: ایالات متحده در جایگاهی نیست که درباره وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها اظهار نظر یا اقدام نماید. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از کانال اطلاع رسانی وزارت خارجه؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به افزودن یک سازمان و یک مقام رسمی قضایی کشورمان به فهرست بی پایه تحریم ها به بهانه واهی نقض حقوق بشر گفت: اینگونه اقدامات تکراری و در جهت اهداف سیاسی خاص دولت آمریکا در اعلام تحریم های یک جانبه با ادعای بی اساس نقض حقوق بشر علیه افراد حقوقی و حقیقی کشورهای مستقل، ناقض اصول مسلم حقوق بین الملل و حقوق بشر بین المللی و امری نامشروع و غیر قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دولت آمریکا به دلیل کارنامه مردود داخلی و بین المللی خود در جایگاهی نیست که بتواند پیرامون وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها اظهار نظر یا اقدامی نماید.
وی با اشاره به این موضوع که هیچ نهاد و مرجع بین المللی نیز هرگز چنین وظیفه ای را به دولت آمریکا نداده است تا چگونگی حقوق بشر در دیگر کشورها را از دیدگاه خود مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و برای آنها تعیین تکلیف کند، گفت: این اقدامات و تحریم های یک جانبه و زورمدارانه بر اساس قطعنامه های مکرر سازمان ملل اقدامی نامشروع و دارای آثار منفی بر بهره مندی حقوق بشر افراد است.
«قاسمی» در پایان تصریح کرد: اقدام دولت آمریکا در اتخاذ اینگونه اقدامات مداخله جویانه، بیش از هر چیز، محملی برای سرپوش نهادن بر معضلات حقوق بشری آن کشور و در نهایت سعی در به انحراف کشاندن افکار جهانیان از جنایات و حمایت های این کشور از نقض سیستماتیک و فاحش حقوق بشر توسط برخی متحدان خود در منطقه به ويژه رژيم صهيونيستی است که از کارنامه های سیاه حقوق بشری برخوردارند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت