Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر حواشی اخیری که برای وی ایجاد کرده‌اند، گفت: کشور ما دچار یک شکاف اجتماعی است و این شکاف اجتماعی حواشی‌ ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود این شکاف اجتماعی هر آبادانی در ایران تبدیل به یک مسئله سیاسی می‌شود، گفت: در این شرایط کاری از دست ما بر نمی‌آید و باید با صبوری و حوصله بیشتری از این فرآیند عبور کنیم چرا که ظرفیت سیاسی شدن مسائل در ایران بیش از اندازه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ایجاد نظامات حرفه‌ای در بخش رسانه اظهار داشت: معتقدم نکته مهم این است که باید نظامات حرفه‌ای در رسانه داشته باشیم و ایجاد نظامات حرفه‌ای در بخش رسانه باید به شکل جدی‌تری پیگیری شود و کمک کنیم این نظامات شکل بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همانطور که نظامات حرفه‌ای در مهندسی و در پزشکی وجود دارد باید کمک کنیم خود اهالی رسانه یک نظام حرفه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بدون رسانه اساسا توسعه امکان‌پذیر نیست اظهار داشت: وقتی توسعه یک کشور می‌تواند امکان پذیر باشد که رسانه‌های آزاد و مستقل داشته باشد و خبرنگاران آزاد و شجاع در آن رسانه فعال باشند.

وی ادامه داد: اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات برای کشور باید وجود داشته باشد و معتقدم این موضوع اصل توسعه است.

آخوندی با بیان اینکه توسعه در ایران به عمران و آبادانی تنزل پیدا کرده است، گفت: اصل توسعه شهروندی و توسعه پذیری انسانی و ملت است و برای تحقق این امر نیاز است بر روی بحث های آزادی تمرکز داشته باشیم.

وی افزود: معتقدم مشکلی که در این بین وجود دارد بحث پرسشگری درست است. مساله اصلی پرسشگری است و باید سوال‌های اصلی به طور صحیح مطرح شود.

آخوندی با اشاره به حواشی حیات دولت که اخیرا رخ داد، گفت: در حالی که مهم‌ترین اتفاق صنعت هوانوردی در حال رخ دادن است و بزرگ‌ترین پروژه نوسازی ناوگان هوایی در حال انجام است آیا واقعا سوال اصلی مرجوع بودن هواپیماها است؟

وی ادامه داد : اگر در موتورهای جستجوگر واژه مرجوعی بودن هواپیما را جستجو کنیم می‌بینیم که مفهوم هواپیمای مرجوعی وجود خارجی ندارد و کل سابقه استفاده از این واژه به 2 الی 3 رسانه ایرانی برمی‌گردد.

آخوندی گفت:‌ معلوم است که پرسش‌های نوسازی ناوگان هوایی در این شرایط پرسش‌های دیگری است. این که چگونه می‌توانیم سهم خود را از بازارهای جهانی پس بگیریم. چگونه می‌توانیم وارد رقابت‌های بین المللی شویم و چگونه می‌توانیم در منطقه قدرت پیدا کنیم. حال برخی از رسانه‌ها این پرسش‌های اساسی را کنار می‌گذارند و بر روی سوالاتی که اساسا یک سوال واهی است تمرکز می‌کنند.

وی گفت: اساسا مفهوم هواپیمایی مرجوعی در جهان وجود خارجی ندارد اما می‌بینیم که عده‌ای اصرار بر این مسئله دارند .در حالی که بارها هم پاسخ آنها داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایران نقش رسانه بسیار مهم است اما در کنار آن پرسشگری صحیح هم از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: باید پرسشگری به سمتی برود که ابهامات را روشن کند وگر نه پرسش‌های جنجالی منجر به ایجاد جدل می‌شود و جامعه را دچار شکاف می‌کنند و به حل مسائل هم کمکی نخواهند کرد.

آخوندی با بیان اینکه پیش از اینکه وارد دولت شوم در رسانه‌ها فعال بودم اظهار داشت: خود را یک فرد مطبوعاتی می‌دانم و معتقدم اصلی‌ترین بحث در رسانه، پرسشگری در جهت تبیین حقیقت است و گرنه پرسشگری جدلی کمکی به توسعه ایران نمی‌کند بلکه می‌تواند شکاف اجتماعی را افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مشکل ما این است که پرسشگری تبدیل به مجادلات لفظی شده است و این در حالی است که رسانه بزرگ‌ترین سهم در توسعه کشور را دارد چرا که رسانه‌ با انسان‌ها سروکار دارد و نه با کالبد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت: ۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!