Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس بین المللی حقوق بشر اسلامی (مبانی، مفاهیم، تمایزات و اولویت­ها) فردا (شنبه) - ۲۶ فروردین ماه - در دانشکده مطالعات جهان برگزار می­ شود.

به گزارش ایسنا، هدف از برگزاری این کنفرانس بین المللی، ایجاد بستری آکادمیک برای برون رفت از هژمونی گفتمان غالب حقوق بشر غربی و فاصله گرفتن از برخورد منفعلانه با این مساله و زمینه سازی برای دستیابی به الگویی اسلامی برای حقوق بشر بر مبنای عدالت و کرامت انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده حقوق بشر اسلامی به منزله چالشی واقعی نسبت به تسلط گفتمانی غرب در این حوزه است و ظرفیت رهبری فکری حرکت‌های مردمی در سراسر دنیا برای عدالت و کرامت انسانی را داراست.

در کنفرانس بین المللی حقوق بشر اسلامی، اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران، بریتانیا، مالزی و آمریکا به ارائه مقالات خود در رابطه با نقاط اشتراک، افتراق و امتیاز حقوق بشر اسلامی در مقایسه با دکترین غالب حقوق بشری می‌­پردازند.

کنفرانس، سه محور عمده در این رابطه یعنی مبانی و مفاهیم حقوق بشر اسلامی و نقد حقوق بشر مبتنی بر مبانی دکترین حقوق بشر غرب را مورد بررسی قرار می دهد.

مقالات فارسی ارائه شده در این کنفرانس عبارتند از «آزادی از منظر عقلانیت اسلامی» توسط احمد واعظی، «نسبت حق دین­‌ورزی و حقوق بشر» توسط محمد حسین طالبی، «بررسی برخی قواعد مهم فقهی فقه امامیه در حمایت و حفاظت از محیط زیست» توسط سید نصرالله ابراهیمی، «حقوق بشر اسلامی و منشور حقوق شهروندی» توسط الهام امین­‌زاده و «احتیاط؛ اصل عرفی در اتحادیه اروپایی» توسط عباسعلی کدخدایی.

براساس این گزارش، این کنفرانس به همت مرکز حقوق بشر اسلامی لندن، مرکز بین ­الملل دفتر تبلیغات اسلامی قم، دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و انجمن علمی مطالعات جهان در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان واقع در پردیس شمالی دانشگاه تهران از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد