Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در مذاکره محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و ولیدالمعلم همتای سوری در مسکو پایتخت روسیه، مسائل مورد علاقه، اوضاع خاورمیانه به ویژه سوریه بررسی و بر ادامه همگرایی های دو کشور برای حل سیاسی درگیری ها تاکید شد.

این مذاکرات امروز (جمعه) در چارچوب رایزنی های منظم وزیران خارجه دو کشور با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف رئیس هیات ایرانی در این دیدار که در هتل پرزیدنت مسکو برگزار شد با اشاره به دستاوردها تاکنون برای حل سیاسی بحران سوریه بر ادامه روند کنونی تاکید کرد.

همچنین تازه ترین تحولات مانند شرایط سوریه از جمله مسائل مربوط به خان شیخون و لزوم انجام تحقیقات مستقل و بی طرف برای روشن شدن عامل واقعه شیمیایی سه شنبه هفته گذشته در این شهر مورد مذاکره قرار گرفت.

همچنین براساس برنامه اعلام شده، امروز نیز نشست سه جانبه مذاکره در باره آخرین تحولات و همچنین رویکردهای همگرایانه برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور ولیدالمعلم وزیر امور خارجه این کشور، ظریف و لاوروف برگزار می شود.

این نشست، دومین رایزنی مشترک ظریف، لاوروف و ولیدالمعلم با موضوع سوریه و حل سیاسی بحران این کشور در مسکو بشمار می رود.

هفتم آبان ماه سال گذشته نیز مسکو میزبان نشست وزیران خارجه سه کشور بود که در آن همگرایی ها برای حل بحران سوریه تقویت شد، بگونه ای که یکی از دستاوردهای آن زمینه سازی برای آغاز مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا است و تاکنون هم چند دور آن برگزار شده است.

مبارزه بی اغماض با تروریسم و تلاش فراگیر برای از سرگیری مذاکرات سوری ژنو که آن زمان به دلیل کارشکنی برخی کشورهای غربی-عربی حامی گروههای مسلح و تروریستی ضدسوری متوقف شده بود، تاکیدهای سه کشور در این مذاکرات را تشکیل می داد.

نتیجه این نشست، همکاری تهران، مسکو و دمشق در مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه همکاری با سوریه علیه تروریست ها بود.

ظریف رئیس وزیر خارجه امروز در راس یک هیات ایرانی امروز در چارچوب سفر یک روزه روزه بنا به دعوت لاوروف همتای خود وارد مسکو شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر به گامبیا، گفت: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی امروز در بانجول پایتخت گامبیا آغاز شد.
وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.
وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز در موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درباره موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است