Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل صبای قم اظهار داشت: «بازی فردا بسیار سخت است. وقتی با تیم‌های ته جدولی در این مقطع بازی می‌کنید سخت است، چرا که این تیم‌ها چیزی برای از دست دادن، ندارند. ما با اختلاف سه روز پس از بازی با ازبکستان باید با صبا بازی کنیم و در این مدت سعی کردیم با آنالیزی خوب از شرایط خودمان و تیم حریف خستگی را از تن بازیکنان‌مان خارج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بتوانیم تا فردا بازیکنان را به آن نقطه سرحالی که وجود دارد برسانیم شرایط‌مان بسیار مناسب خواهد شد.»

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا از این مسئله نمی‌ترسد که صبا در بازی فردا به ضدفوتبال روی بیاورد، گفت: «نمی‌خواهم از کلمه ضدفوتبال استفاده کنم، اما می‌توان گفت که آنها کار دفاعی می‌کنند. ما تیمی هستیم که باید توان این را داشته باشیم که وقتی حریف‌مان دفاعی بازی می‌کند شرایط تاکتیکی‌مان را با آنها تطبیق بدهیم و این پیش‌بینی را هم داریم، اما فکر می‌کنم صبا تیمی نیست که عقب بنشیند و تیم مرفاوی در چند بازی اخیر نشان داده که بسیار هم بالا بازی می‌کند. آنها سه گل به تراکتورسازی زدند و نشان دادند هم در کار دفاعی و هم در کار هجومی آمادگی خوبی دارند.»

منصوریان در خصوص اینکه امیرحسین پیروانی صحبتی کرده بود که منصوریان از او درخواست داشته نورافکن را به دلایل انضباطی به تیم جوانان دعوت نکند و نقل قولی هم آمد که از او خواسته شده بود برای بازی‌های حساس استقلال در آسیا نورافکن در این اردو حضور نداشته باشد و آیا این مسئله صحبت دارد یا خیر، گفت: «من در مورد هیچ کدام از این مسائلی که اعلام شده صحبت نکردم، پیروانی سرمربی تیم جوانان است و هر کسی که صلاح ببیند دعوت می‌کند من خیلی هم با او دوست هستم اما نه او در این خصوص ایده ای از من گرفته و نه من چیزی از او خواسته‌ام. نورافکن هم سرمایه باشگاه استقلال است و تا جایی که رفتارش تغییر کند به او فشار می‌آوریم نه اینکه بخواهیم فشاری بیاوریم که این سرمایه ملی را حذف کنیم. نورافکن روز گذشته شرایط خوبی را گذرانده و پسر بسیار خوبی هم هست که نیاز به کمک کردن دارد او فقط دو سال از پسر من بزرگتر است و ما مربیان باید به نورافکن اینگونه نگاه کنیم که خودمان هم زمانی هم سن او بودیم و مربیان از خیلی از اشتباهات ما گذشتند. اکنون هم ما شرایط سختی داریم بازی های ما در آسیا مهم است که باید این وضعیت را در نظر بگیریم و از سوی دیگر باید به پرچم کشورمان هم احترام بگذاریم. به همین دلیل می‌گویم که تا حالا صحبتی با پیروانی در خصوص این مسائل نداشتم.»

وی در خصوص اینکه رضا عنایتی قصد دارد مقابل استقلال از فوتبال خداحافظی کند و آیا باشگاه استقلال برای این بازیکن که سال ها لباس آبی را برتن کرده بود برنامه ای دارد یا خیر، گفت: «ما برای عنایتی برنامه نداریم اما مدیرعامل باشگاه صبا مصاحبه کرد و گفت که عنایتی قصد خداحافظی کردن ندارد او می‌خواهد از هواداران استقلال خداحافظی کند و در 4 بازی پایانی لیگ صبا را همراهی خواهد کرد تا این تیم از تجربه عنایتی استفاده کند عنایتی سال ها به استقلال کمک کرد و دوست نزدیک و صمیمی من هم هست. و اگر روزی بخواهم از هم نسلان خودم 5 یا 6 استقلالی اصلی نام برم یکی از آنها رضاست. اما او پس از دوره ای که به استقلال آمد در حقش جفا کردند و با لقب زشت و دندان پوسیده از او یاد کرده بودند. در حالی که دیدید 7 سال پس از همان روزها به هر جایی که رفت عملکرد خوبی داشت و همه جا بهترین گل ها را زد. فکر می کنم در استقلال هم 70-80 گل زده که باشگاه استقلال برای تقدیر از او برنامه داشت و اگر هم عنایتی بخواهد از فوتبال خداحافظی کند زور من به وزن او می‌رسد که این بازیکن را کول بگیرم و دور ورزشگاه بچرخانم با این حال می ترسیم عنایتی خداحافظی کند دوباره پشیمان شود چون شرایط بدنی و فنی او مطلوب است می تواند دو سال دیگر بازی کند. علاوه براینها همبازی کادر فنی استقلال بوده و بسیار قابل احترام است.»

سرمربی استقلال درباره شرایطشان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «لوکوموتیو بهترین تیم گروه ما بوده و هست. من نمی توانم بگویم بین الاهلی و لوکوموتیو کدام بهتر است چون لوکوموتیو فوتبال روسی، منسجم و با نظم ارائه می دهد و دقیقه 95 هم از شخصیت خود خارج نمی شود. آنها نیمه اول فشار زیادی وارد کردند که طبیعی هم بود چون جوانان زیادی به زمین فرستادیم. دیروز با کادر فنی بازیکنانی که ورزشگاه آزادی و لیگ قهرمانان را برای نخستین بار دیدند ارزیابی می کردیم. برای مثال میلاد زکی پور با استقلال در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و فقط سال گذشته دو، سه بار روی نیمکت بود. خیلی از جوانان ما در آسیا کسب تجربه می کنند.»

وی ادامه داد: «همیشه نقطه پرتی داریم و زمان را کوتاه می کنیم. سعی داریم فضای سینوس وار را از تیم بگیریم. لوکوموتیو شروع خوبی داشت و در نیمه اول نیز خیلی بهتر از ما کار کرد. حتی در 15 دقیقه اول می توانست دو گل بزند ولی تغییر سیستم دادیم و خدا را شکر به ساختار ثابت رسیدیم. تجربه آسیا را داشتم و می دانستم به جای نمایش احساسی، باید زیرک و باهوش کار کنیم تا به موفقیت برسیم. در روزهای آخر مسابقه مستقیم کمک خواهد کرد.»

سرمربی استقلال عنوان کرد: «بازی سختی با الاهلی داریم چون زیرک است و دو سال قبل با همین روش به فینال رفت و اگر در فینال موقعیت 100 درصد آن به دست می آمد، قهرمان هم می شد. این تیم به همراه لوکوموتیو که دو جام کسب کرده در گروه ما هستند. اگر گروهی 5 یا 10 درصد سخت تر از ما باشد، گروه ذوب آهن است ولی سایر گروه ها را می توان گفت دو تیم معمولی حضور دارند. ما در جام باشگاه ها زیرک پیش می رویم تا ابتدا از گروه بالا برویم و اگر انرژی لازم را داشتیم و از مرحله دوم هم بالا رفتیم، سال خوبی در پیش رویمان است.»

منصوریان درباره غائبان تیم اش به ویژه کاوه رضایی عنوان کرد: «به سه، چهار بازیکن استراحت مطلق دادم. نمی شود گفت کاوه رضایی سرما خوردگی دارد چون او در جریان مسابقات طوری کار می کند که در سرعت، دویدن، موقعیت ها و ... رکورددار تیم است و فکر کردم شاید قوای جسمانی او تحلیل رفته باشد و اگر تمرین کند شاید تبدیل به سرما خوردگی شود، به او و سه، چهار نفر دیگر استراحت دادیم چون سه روز بعد از بازی با صبا باید به تبریز برویم و پس از آن مقابل الاهلی قرار بگیریم.»

وی ادامه داد: «تیم هایی که در جام باشگاه های آسیا هستند ماه اسفند و فروردین کار سختی دارند. کاوه رضایی در 11 نفر ما مقابل صبا است و خوشحال هستیم او را ابتدای فصل خریدیم. دیگر بازیکنانی هم که جذب کردیم همینطور هستند. مثلا انتقاداتی به علی قربانی وجود داشت چون عکس او در مطبوعات و روزنامه ها کم بود. ما بازیکن روی بورس نمی گیریم و به کیفیت نگاه می کنیم.»

سرمربی استقلال تاکید کرد: «اعتقاد دارم کاوه رضایی باید در اردوی تیم ملی باشد چون یکی از دو مهاجم خوب فوتبال ایران و حتی فراتر از کشور است که برای استقلال بازی می کند. او می تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد چون با شخصیت، منضبط و خوب است. از دوست عزیزم آقای کی روش می خواهم نگاه ویژه ای به او داشته باشد چون جایش در تیم ملی واقعا خالی است.»

منصوریان درباره پلی آف رفتن تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: «شرط حفظ سهمیه 1+3 ایران در لیگ قهرمانان آسیا این است که تمام نماینده های ایران در لیگ قهرمانان از گروهشان صعود کنند که اگر ان شاالله این اتفاق بیافتد و حتی سه تیم از گروه بالا بروند، این سهمیه حفظ می شود. خیلی اهمیت دارد تیمی که ابر قدرت آسیاست و رتبه اول رنکینگ را در اختیار دارد، سهمیه 2+2 داشته باشد. امیدوار هستیم سهمیه فعلی حفظ شود.»

وی اضافه کرد: «از آقای تاج هم خواستم. امنیت در کشور ما وجود دارد. اینکه تیم های عربستانی می ترسند به ایران بیایند، ترس از کشور نیست، بلکه از 100 هزار جمعیتی که به ورزشگاه می آیند ترس دارند. ما باید در خانه به میدان برویم. در مرحله گروهی 3 گل به التعاون زدیم اما فاصله مرزی عربستان، عمان و قطر خیلی نزدیک است و با یک ماشین 4 ساعته تردد می کنند اما هوادار ما باید با پرواز بیاید و از طرف دیگر خطر دیگری که ما را تهدید می کند این است اگر در خرداد یا شهریور قرار باشد باید در گرماه بالای 47 درجه عمان مسابقه بدهیم که اصلا به شرایط فیزیکی بچه های ما نمی خورد.»

سرمربی استقلال گفت: «از باشگاه خواستم کشور ثالث ما را جایی انتخاب کند که مثل ازبکستان فوتبال حرفه ای داشته باشد. بستر فراهم شود تا به این کشور برویم یا حتی به آسیای میانه سفر کنیم اما به عمان سفر نداشته باشیم چون هوادار ما هستند که 2 هزار نفر به خارج از کشور بیایند اما وقتی در کشوری مثل عمان باشد نمی آیند. ما باید از بازی خانگی استفاده کنیم. وقتی در زمین هستم می دانم بخش اعظمی از بردها به کمک هوادارانمان به دست می آید و وقتی 100 هزار نفر به ورزشگاه می آیند شرایط فرق می کند. سعی داریم برابر الاهلی هم طبقه دوم ورزشگاه رایگان باشد چون در این صورت فشار جمعیت موجب می شود تیم جوان ما 10 برابر بهتر کار کند.»

منصوریان ادامه داد: «اگر آنها می خواهند، در کشور ثالث بازی کنند چون ما می خواهیم در کشور خودمان بازی کنیم و این موضوع عظم ملی می خواهد.»

وی درباره رنکینگ هشتمی باشگاه های ایران در آسیا عنوان کرد: «ما از نظر سخت افزاری ضعیف هستیم. ما نمراتی که باید در سخت افزاری می آوردیم را گرفتیم ولی می دانید بخش اعظم آن واقعی نیست. تیم دیگری را مثال نمی زنیم، خودمان که تیم دو ستاره فوتبال آسیاست و شاید اعتبار آسیا باشد، یک زمین تمرین خوب ندارد. اگر الاهلی در فاصله یک هفته بازی با التعاون به ما زمین نمی داد، اصلا زمین تمرین نداشتیم و باید به ایران برمی گشتیم.»

سرمربی استقلال یادآور شد: «وقتی به باشگاه الاهلی رفتیم، تیم نونهالان آنها 6 زمین تمرین داشت. خیلی بد است برای باشگاه های بزرگی مثل ما و پرسپولیس و حتی بزگتر از آن، تیم ملی هم زمین تمرین ندارد. ما از نظر سخت افزار ضعیف هستیم. می توانیم سر AFC کلاه بگذاریم و این زمین و آن زمین را بگوییم ولی سر خودمان را که نمی توانیم کلاه بگذاریم. هنوز با مبحث سرویس بهداشتی در ورزشگاه آزادی مشکل داریم. در شهرهای دیگر هواداران از آبی که آشامیدنی نیست استفاده می کنند و مریض می شوند. این مشکلات است و باید قبول کنیم ضعیف هستیم.»

منصوریان با بیان اینکه فدراسیون می تواند باشگاه ها را مجاب به بهبود وضعیت زیرساختشان کند، گفت: «نمی شود که خاک و امکانات ما زیاد باشد ولی سخت افزار نداشته باشیم. بعد از سال ها هنوز سرمربی استقلال دغدغه زمین دارد. همین امروز مجبور شدم زمین را خیس آب کنم تا بازیکن بتواند به توپ ضربه بزند. قبول کنیم اینکه در رنکینگ عقب هستیم باید خودمان را قوی کنیم.»

109

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا

انجام فعالیت‌های فرهنگی در شهری که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر امام هشتم (ع) است، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید نگاه ویژه‌ای نسبت به اختصاص اعتبار و پیگیری برای به ثمر نشستن این برنامه‌ها داشت؛ عضو شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌وگو با ایمنا از رویکرد شورای ششم در این خصوص می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان از ابتدای شورای ششم سکان‌دار کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد بوده است، کمک به توسعه کیفی و کمی زیارت و فرهنگ میزبانی در مدیریت یکپارچه شهری پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش چشم‌گیر اعتبارات فرهنگی به خصوص در حاشیه شهر مشهد از جمله اقداماتی است که در این دوره از شورا با هدف توجه ویژه به مقوله فرهنگ و زیارت پیگیری شده است.

بررسی سیاست‌ها و شاخص‌های حوزه فرهنگی اجتماعی و زیارت بررسی و اعلام نظر درباره شناسایی فرصت‌ها، بررسی تهدیدها و نقاط قوت و ضعف شهر مشهد در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و زیارت به منظور ارائه پیشنهادهای اصلاحی با توجه به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی درباره تقویت مشارکت مردم در امور فرهنگی اجتماعی و زیارت از جمله وظایف کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد است، با حجت‌الاسلام منصوریان در خصوص کارنامه شورای ششم در حوزه فرهنگی و اجتماعی به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید:

ایمنا: تقریباً بیش از نیمی از عمر شورای ششم سپری شده، مصوبات مهم شورای ششم در حوزه فرهنگی در این مدت چه بوده است؟

منصوریان: تدوین رویکردها و سیاست‌های فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر و پیگیری ساختار فرهنگی اجتماعی شهرداری با هدف تقویت حوزه فرهنگی در شهرداری و پیگیری وضعیت منابع انسانی سازمان فرهنگی اجتماعی و نوع قراردادهای کارکنان آن با هدف ایجاد عدالت بین کارکنان و بهره‌مندی هر چه بیشتر از خدمات تشکیل کارگروه‌های تخصصی و پژوهشی با حضور فرهیختگان، بازنگری و اصلاح آئین‌نامه شوراهای اجتماعی محلات با هدف افزایش مشارکت شهروندان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها، تصویب زیست بوم هنر و رسانه، تصویب و اجرای طرح مسجدمحوری، بازنگری و اصلاح آئین‌نامه نام‌گذاری و تغییر نام خیابان‌ها معابر و اماکن عمومی از جمله اقدامات مؤثر در این دوره بوده است، به طور کلی نگاه شورا بازنمایی هویت دینی تاریخی و فرهنگی مشهدالرضا بوده است، همچنین بررسی سند فرهنگی دوره چهارم شورای اسلامی شهر و بهره‌گیری از محتوای آن در سیاست‌ها و رویکردها، پیگیری و تعیین تکلیف روز ملی مشهد در شورای اسلامی شهر و ارسال آن به شورای فرهنگ عمومی، استان توجه و اهتمام ویژه به پیوست فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای مهم و مورد مطالبه در پروژه‌ها تغییر رویکرد در مدیریت بوستان‌های شهر با هدف اجتماعی شدن بوستان‌ها و بازنگری در رویکرد فرهنگ سراها و مناطق شهرداری مشهد از دیگر اقدامات مهم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ششم بوده است.

ایمنا: بودجه فرهنگی شهرداری مشهد در این دوره از شورا برای پروژه‌های عمرانی فرهنگی چه تغییری داشته است؟

منصوریان: بودجه فرهنگی شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲,۰۲۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد سهم پروژه‌های عمرانی فرهنگی و ۵۷۰ میلیارد هزینه‌های جاری بود، بودجه فرهنگی شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۱۸۵ درصدی معادل ۵۷۰۰ میلیارد که از این مبلغ ۴,۵۰۰ میلیارد سهم پروژه‌های عمرانی فرهنگی و ۱۲۰۰ میلیارد هزینه‌های جاری است.

ایمنا: رویکرد اصلی شورا در مناسبت‌های مختلف چیست و چه سیاست‌هایی را به مدیریت شهری تکلیف می‌کند؟

منصوریان: شفاف‌سازی فرایندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ارتقای اخلاق حرفه‌ای کارکنان شهرداری مشهد با آموزش و ارائه خدمات فرهنگی مطلوب به خانواده آنها بوده است، همچنین ارتقای روحیه هم‌گرایی تعاون، اخوت، صداقت نظم و قانون‌گرایی مسئولان و آحاد مردم، نهادینه‌سازی و عملیاتی کردن پیوست فرهنگی و اجتماعی در فرآیندها و در کلان پروژه‌های شهری عدالت‌محوری، یکپارچگی و هدفمندی مشارکت‌های اثر بخش با نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خانواده محوری و محله مبنایی با محوریت مساجد و تشکل‌های مردمی در مهندسی فرهنگی و توسعه شهری از دیگر مواردی است که در شورای ششم پیگیر آن بوده‌ایم.

همچنین زمینه سازی و تسهیلگری نظارت و مشارکت حداکثری مردم، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی، واسپاری اجرای رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هدفمند به تشکل‌های مردمی مؤمن و انقلابی، ارتقای هنر متعهد و مترقی با حمایت از هنرمندان بومی مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی، ارتقای سلامت فردی و اجتماعی در ابعاد جسمی، روانی، روحی و معنوی زائران و مجاوران کمک به تأسیس و توسعه تشکل‌ها و مؤسسات تخصصی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کمک به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی نوجوانان جوانان زنان و توان‌یابان با اولویت حاشیه شهر از جمله سیاست‌های اصلی شورای ششم بوده است.

ایمنا: فرهنگ شهروندی یکی از مباحثی است که به ویژه برای شهر زیارتی مشهد و حضور میلیون‌ها زائر در سال انتظار می‌رود کارهای ویژه‌ای در خصوص آن انجام شود، در این‌باره شورای ششم چه گام‌هایی برداشته است؟

منصوریان: در این حوزه آموزش‌هایی ویژه آتش‌نشان‌های داوطلب، اعضای گروه دوام ثامن، تاکسی‌ران‌ها و اتوبوس ران‌ها صورت گرفت و ۱۴۱ هزار نفر در این حوزه آموزش دیدند، در این زمینه سرفصل‌های اولویت‌دار سازمان اتوبوسرانی از جمله حفظ کرامت مسافران سالمند و کودک، حفظ وسایل نقلیه عمومی، حفظ آرامش عمومی در اتوبوس نیز فرهنگ‌سازی شد، همچنین در قطار شهری پاتوق‌های شهروندی، اکران‌های فرهنگی، برپایی غرفه‌های مناسبتی به ویژه در محرم و صفر و دهه فاطمیه برپا شد.

ایمنا: دیدگاه شورای ششم در خصوص نام‌گذاری معابر چه بوده است و با چه هدف و رویکردی این نام‌گذاری‌ها انجام می‌شود؟

منصوریان: این نام‌گذاری‌ها با هدف زنده نگه داشتن نام یاد ایثار و از خودگذشتگی شهدای عزیز صورت می‌پذیرد و در این دوره تاکنون ۶۰ لایحه شهدا در کمیسیون فرهنگی بررسی شده و ۷۰۰ معبر به نام شهدای گران‌قدر نام‌گذاری شده است، در عین حال باید اعلام کنیم که تغییر نام‌ها هم طبق آئین‌نامه نام‌گذاری با اولویت تغییر نام‌های تکراری انجام می‌شود.

ایمنا: با توجه به اینکه حاشیه شهر مشهد زیر ساخت‌های فرهنگی کم دارد، در این‌باره چه اقداماتی انجام شده و چه رویکردی داشته‌اید؟

منصوریان: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در حاشیه شهر از جمله اهداف مهم شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم است و اقداماتی مانند ساخت چهار مجموعه قرائت‌خانه و فرهنگ‌سرا، ساخت سه مورد سوله‌های خانه سبز و مرکز فرهنگی چهار برج و ایجاد ۳۵ ایستگاه بدن‌سازی پارکی از جمله اقدامات در زمینه فراهم کردن زیر ساخت‌های فرهنگی بوده است، علاوه بر این در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶۸ مسجد، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۸۸ مسجد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸۵ مسجد، مورد بهسازی و مرمت و تجهیز قرار گرفتند.

همچنین در سال‌جاری، ۴۴۰ پروژه عمرانی فرهنگی با موضوعات، احداث زمین‌های ورزشی و روباز، تأمین مراکز اجتماعی و سلامت، تأمین و تجهیز مراکز فرهنگی و پارک موضوعی، تأمین و احداث آرایه‌ها و منظر شهری، احداث زیرساخت‌های زیارتی و خدمات و به زائران در بودجه عمرانی فرهنگی ۱۴۰۳، توسط کمیسیون فرهنگی مصوب شده است.

کد خبر 748583

دیگر خبرها

  • ژاوی: می‌خواهم قرارداد روبرتو تمدید شود/ جاه‌طلبی زیادی دارم
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • صعود سخت سپاهان با پیروزی خفیف برابر استقلال ملاثانی
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • گل اول سپاهان به استقلال ملاثانی + فیلم