Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@19:18:07 GMT

برگزاری نشست مسکو درباره افغانستان بدون حضور آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۱۳۳۳۱

روسیه میزبان گفت‌وگوهایی است که محور آن صلح در افغانستان است اما آمریکا با وجود دعوت مسکو، گفته در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
به گزارش ایسنا، در این اجلاس که امروز (جمعه) برگزار می‌شود، افغانستان، ایران، هند و چند کشور آسیای میانه شرکت خواهند داشت.
کاخ سفید مدعی شد، روسیه با دخالت دادن طالبان در گفت‌وگوهای صلح به این گروه نظامی مشروعیتی می‌بخشد که شایستگی آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بی.بی.سی، آمریکا از سوی دیگر نگران آن است که مشارکت طالبان در روند صلح باعث کمرنگ شدن اهداف ناتو در افغانستان و نقش محوری ایالت متحده در این کشور شود.
وزارت خارجه روسیه درباره نگرانی‌های مقام‌های آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از گروه طالبان واکنش نشان داده و گفته که هدف از تماس دولت روسیه با طالبان مشروعیت بخشیدن به این گروه نیست بلکه به دلیل وجه اشتراک در مواضعشان نسبت به گروه تروریستی داعش است.
مقام‌های دولت روسیه همچنین گفته‌اند روسیه در پی تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح افغانستان تحت رهبری دولت افغانستان است.
روسیه از زمانی که تروریست‌های داعش در افغانستان ظاهر شده‌اند، در مسائل مربوط به این کشور نقش فعال‌تری به عهده گرفته؛ چرا که این موضوع می‌تواند تهدیدی بالقوه برای روسیه تلقی شود.
در ماه‌های گذشته روسیه مذاکرات صلح افغانستان را با دعوت از چین و پاکستان آغاز کرد و سپس دولت افغانستان را هم به مذاکرات دعوت کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان

سرکنسول حکومت طالبان در کراچی اظهار داشت دولت پاکستان برای بازپس گیری املاک بانک ملی افغانستان در این شهر همکاری نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت طالبان در کراچی گفت املاک بانک ملی افغانستان غصب شده است.

وی افزود باوجود تلاش‌ها اما وزارت خارجه و پلیس پاکستان برای پس گرفته این املاک همکاری نکرده‌اند.

تخاری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت  شبکه اکس نوشت که با مقامات وزارت خارجه پاکستان درحال رایزنی است تا امکلات مربوط به بانک ملی افغانستان را پس بگیرد.

سرکنسول حکومت طالبان در کراچی دو هفته پیش نیز در دیدار با «واجد علی» رئیس گمرکات این شهر پاکستان خواستار آزادی تجهیزات یک موسسه مین روبی شده بود که در یک سال گذشته توقیف شده بود.

این در حالی است که بیشتر مؤسسات مین‌روبی در افغانستان با مشکل کمبود تجهیزات مواجه هستند و آلودگی اراضی افغانستان با مین و مواد منفجر نشده باقیمانده از زمان جنگ‌ها، مشکلات جدی را متوجه جان و مال مردم ساخته است.

طالبان خواستار آزادی 450 کانتینر بازرگانان افغان در کراچی شداعتراض احزاب سیاسی به اخراج اجباری پناهجویان افغان در کراچیمحکومیت عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در نشست کراچی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است