Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@16:12:04 GMT

صادرات جو، ذرت، کنجاله سویا و روغن خام آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۱۳۳۸۸


علی‌علی‌آبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس گفت: پیرو بخشنامه شماره 93.210.6652 مورخ 93.2.14 و نامه‌های پیرو آن و مطابق اعلام نظر شماره 96.101.8 مورخ 1393.1.8 قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات کالاهای گندم، جو، آرد، ذرت، کنجاله سویا و روغن خام (تصفیه شده) صادرات جو، ذرت، کنجاله سویا و روغن خام (تصفیه نشده) بلامانع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت بیان داشت: صادرات جو، ذرت، کنجاله سویا و روغن خام (تصفیه نشده) با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه بلامانع است و جهت اجرایی آن هم نامه‌ای به سرپرست دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی در مورخ 19 فروردین ارسال شده است.

براساس این گزارش علی‌اکبر مهرفرد قائم قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی طی نامه‌ای به مجتبی خسرو تاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در موردصادرات کالاهای گندم، جو، آرد ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده) نوشته است: بازگشت به نامه شماره 95.100.70410 مورخ 95.11.23 در خصوص اعلام نظر پیرامون صادرات کالاهایی از قبیل جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام(تصفیه نشده) همانگونه که در نامه شماره 95.501.4711 مورخ 95.11.10 اعلام گردید، صادرات کالاهای مذکور از نظر این وزارت بلامانع می‌باشد.

در مورد سایر کالاهای استعلام شده شامل گندم و آرد، علیرغم یارانه ای بودن با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالاهای کشاورزی بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، طبق تبصره ذیل بند یک مصوبه هیات محترم وزیران به شماره 323/93.م.ت.50429 ه مورخ 95.1.16 تصمیم گیری در خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.

انتهای پیام/ ب


-----------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، در بخش ویژه منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامههای عمومی | روزنامههای اقتصادی | روزنامههای ورزشی | سایر روزنامهها| هفتهنامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدامیر برهانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانت نامه‌ای خود را برای بازار کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. همچنین برای حضور فعال در بازار کشور‌های آفریقایی سقف اعتباری ۴/۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این صندوق آمادگی دارد در صورت پذیرش کارفرما و یا بانک‌های خارجی، ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرارداد (ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت و ضمانت نامه حسن انجام تعهدات) برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه نماید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»