Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه کیش عملکرد مناسب وقوی در حوزه کشف و مقابله با قاچاق در سال 95 داشته است گفت: سهم ناجا در اقتصاد مقاومتی ارتقاء امنیت و ایجاد بسترهای اشتغال است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، سردار قاسم رضایی در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا در سال 96 مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که در بحث مواد مخدر اقداماتی در خشکی انجام شده است، اظهار داشت: در سال گذشته در منطقه صفر و مرزهای شرقی عمدتا حوزه جنوبی خراسان رضوی و جنوبی و منطقه سیستان و بلوچستان در حدود 70 تن مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود مواد مخدر بیشتر از مرزهای پاکستان صورت می گیرد

وی با بیان اینکه ورود مواد مخدر سال گذشته در قالب های خرد و بیشتر از مرزهای پاکستان صورت می گرفت، افزود: با کشور افغانستان تعامل خوبی داشتیم و امیدواریم با کشور پاکستان نیز تعاملات افزایش یابد.

فرمانده دریابانی نیروی انتظامی ادامه داد: در مرزهای شمال غرب و مرز مشترک با ترکیه و اقلیم عراق اقدامات مناسبی صورت گرفته اما به دلیل وضعیت منطقه و مطالبات طرفین به صورت اندک قاچاق کالا صورت می گیرد.

سردار رضایی با اشاره به قاچاق کالا در حوزه دریا افزود: مبدأ حرکت شناورهای قاچاق کالا از مبدأ امارات و مناطق خصب و فجیره است که بیشترین کالای قاچاق را وارد کشور می کنند اگر چه مسئولان این کشورها براساس قوانین در حال کنترل هستند.

افزایش کشفیات کالای قاچاق

این مقام مسئول در نیروی انتظامی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای جلوگیری از قاچاق در بخش های البسه و دارو را که در اقتصاد کشور تأثیر گذار هستند انجام شده است و در بخش البسه 3 برابر و دارو 2.5 برابر، برنج و کالاهای الکترونیکی و گوشی همراه به طور میانگین بین 2.5 تا 5 برابر افزایش کشفیات داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه برای انسداد مرزها در سال 95 بودجه و اعتبارات ستادی کمی در نظر گرفته شده بود اظهار کرد: برای انسداد حداکثر 10 درصد اعتبارات در سال 95دریافت کردیم اما مسئولان ذیربط قول مساعد برای جبران داده اند.

سردار رضایی در ادامه تصریح کرد: اگر در مرزها این انسداد صورت نگیرد کنترل مرزها در مقابله با قاچاق کالا آسیب پذیر خواهد اما در بحث امنیت مشکل نداریم و علی رغم توطئه های دشمنان از آن سوی مرزها سربازان تلاشگر و گمنام مرزبانی نیروی انتظامی به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند که موجب افزایش امنیت در مرزها شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: در منطقه مرزی هیچ جایی را سراغ نداریم که با وسعت هشت هزارو 755 کیلومتر مربع آماده سرمایه گذاری در بخش های تفریحی، استخراج معدن ، بسترهای آماده کشاورزی و منابع طبیعی و ایجاد اشتغال نباشد.

3 میلیون نفر از اتباع بیگانه در کشور ما ساکن هستند

وی به برنامه های سال 96 این نیرو بر اساس شعار سال اشاره کرد و گفت: اگر مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند در بحث تولید سهم ما ارتقاء امنیت و ایجاد بسترهای اشتغال برای مرزنشینان است.

رضایی به مهمانپذیر بودن ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: بیشتر اتباع بیگانه از مرزهای شرقی وارد کشور شده اندو براساس آمار هم اکنون 3 میلیون نفر از اتباع بیگانه در کشور ما ساکن هستند و برابر مقررات در کشوربرنامه کنترل داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه در مرزهای اقغانستان ورود اتباع بیگانه به حداقل رسیده و بخشی از ورود اتباع بیگانه از مرزهای پاکستان صورت می گیرد، عنوان کرد: در طی شبانه روز گاه بین 500 تا یک هزار نفر قصد ورود به کشور را دارند که از ورود آن ها جلوگیری می کنیم.

وی گفت: در جنوب شناورهایی را که با عنوان های صید غیر مجاز وارد کشور می شوند توقیف کرده و اگر اشتباهی وارد کشور شده باشند تذکر داده و تحویل مقامات دریابانی می شوند و اگر با اهداف خاصی اقدام به حضور در آب های مرزی ایران کرده باشند باید مسیرهای قانونی را طی کنند.

رضایی به موفقیت های حوزه دریابانی کیش اشاره کرد و افزود: کیش یکی از مناطقی است که عملکرد خوبی در سال 95 در حوزه مقابله با قاچاق داشته است و با تقویت شناورها، تندروها و شناورهای سنگین و ابزارهای الکترونیکی و اپتیکی کیش به دنبال اشراف اطلاعاتی بالا در این منطقه توسط همکاران دریابانی هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا یکی دیگر از برنامه های مرزبانی در منطقه کیش را تقویت پوشش وکنترل هوایی منطقه عنوان کرد و افزود: تلاش می شود تا با کمترین هزینه بیشترین بهره برداری در اجرای ماموریت ها صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه مرزبانی دریایی از ساحل به سمت دریا فاصله گرفته است، ابراز کرد: در گذشته بیشترین استقرار مرزبانی دریایی در حاشیه ساحل بود در حالیکه وظیفه مرزبانی حضور در مرزهای آبی است؛ 12 مایل آب های تحت نظارت داریم و خط مرزی تعریف شده است از اینرو لازمه نظارت تقویت شناوری یعنی جدایی از ساحل و عملیات در مرزهاست.

رضایی با بیان اینکه در حوزه تقویت دریایی با اعتباراتی که برای سال 96 در نظرگرفته شده اقدامات خوبی پیش بینی شده است، افزود: مناطق آزاد تعریف خاصی دارند و طبق قانون و مقررات خود کالاهایی وارد این منطقه می شود، اما بخشی از مقررات اعمال نمی شود و کالا از این طریق وارد کشور می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس قانون جدید ورود بخشی از کالاها به این منطقه آزاد است اما ورود به کشور از طریق گمرک جمهوری اسلامی همچون سایر مرزها بوده و قانون گمرک بر آن ها اعمال شود که امید است این مسئله در کاهش قاچاق کالا موثر باشد.

ساماندهی کوله بران در مرزها

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کوله بر قاچاقچی نیست، تصریح کرد: اعتقاد داریم آن ها مکمل مرزبانان هستند بیان کرد: کوله بران خود مرزبان و اولین مدافع مرزها و مرزنشینان هستند؛ این کوله بران می توانند در ساعت ها، مسیرها و میزان مشخصی بار به داخل کشور وارد کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی از افراد سودجود از عنوان کوله بری تاکید کرد: برخی افراد با سوء استفاده از عنوان کوله بر مبادرت به قاچاق کالا از مرزها کرده و مخل امنیت اقتصادی منطقه و کشور می شوند که نباید آن ها را از کوله بران دانست و با آن ها برخورد می شود.

سردار رضایی با تاکید بر ساماندهی وحمایت از کوله بران آن ها کشور سرمایه های کشور دانست و افزود: کوله بران در اقتصاد کشور تاثیر منفی ندارند اما باید با قاچاق کالاهایی که امنیت اقتصادی و آسایش کشور را به خطر می اندازد برخورد شود.

وی در پایان با بیان اینکه در منطقه صفر مرزی با هر گونه تجاوز به آب های سرزمینی مقابله شده و با صیادان و شناورهای غیر مجاز نیز برخورد می شود، یادآور شد: هم صیادان مجاز و هم غیرمجاز وجود دارند، که صیادان مجاز با اجازه سیستم در محل و زمان مشخص اقدام به صید می کنند البته اداره شیلات نیز با همکاری ما از صیادان و مرزهای دریابانی در بخش صید حراست می کنند اما به هر حال صید غیر مجاز نیز به اقتصاد کشور ضربه می زنند.

انتهای پیام/ح

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت

رئیس پلیس آگاهی فراجا تاکید کرد که ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم پلیس آگاهی فراجا در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، سردار محمد قنبری در اولین جلسه شور عملیاتی که با حضور معاونان و روسای پلیس آگاهی فراجا برگزار شد، گفت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا باید بر مبنای اولویت‌ها ترسیم شود که در همین راستا ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت جزو اولویت‌های مهم است.

وی دقت در موضوع معماری فراجای آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستورکار قرار بگیرد. پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج البلاغه و همچنین ارتقاء توان عملیاتی در کشف جرایم نیز باید در دستورکار باشد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است بسیار بااهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملا علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه‌ریزی های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید براینکه موضوع هوشمندسازی باید به صورت فوق العاده در دستورکار پلیس آگاهی قرار گیرد، گفت:‌ انضباط باید در دستورکار قرار گیرد به طوری‌که همه فعالیت‌ها برمبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملا دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص برای انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان