Web Analytics Made Easy - Statcounter

همراه اول و ایرانسل تماس صوتی تلگرام را فیلتر کرده‌اند .

به گزارش الف، موسس تلگرام تایید کرد که تماس صوتی تلگرام در ایران توسط اپراتورهای مخابراتی فیلتر شده و تاكيد كرده است ما تماس صوتی را در ایران فعال کرده ایم اما اپراتورهای ایرانی شروع به فیلتر کردن آن کرده اند

وی به کاربران ایرانی پیشنهاد داد تا دست به شکایت از اپراتورها بزنند

برخی از وی پی ان ها نیز در آستانه انتخابات از گیت وی دچار قطعی شده اند




در همین حال،به گزارش جماران، کارشناس ارتباطات در کانال خود نوشت: سه شرکت ایرانی که اینترنت شهروندان را تامین می کنند(ایرانسل، همراه اول و رایتل) در تصمیم هماهنگ راه دسترسی مشترکین خود به امکانات مکالمه تلگرام را بسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این کارشناس اگر یکی از دو مخاطبی که می‌خواهند با هم تماس داشته باشند از اینترنت همراه همراه اول، ایرانسل و رایتل استفاده کنند، تماس بعد از زنگ خوردن (حالت ringing) در حالت برقراری ارتباط (حالت connecting) می‌ماند و پس از چند ثانیه تماس قطع می‌شود.

درحالی که این قابلیت در اینترنت‌های خانگی همچون مخابرات، شاتل، های‌وب، داتک و ... فعال است.

به گزارش الف، روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نقشی در فیلترینگ تماس صوتی تلگرام ندارد و اپراتورها در ارائه خدمات به کاربران مختار هستند.

قابلیت تماس صوتی تلگرام از اواسط فروردین‌ماه برای برخی کاربران اروپایی برقرار شده و قرار بود پس از چند روز برای کاربرهای دیگر کشورها فعال شود، ظاهرا این خدمات در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار گرفت.

پاولدورف موسس تلگرام در توییتر خود اعلام کرده که این قابلیت برای کاربران ایرانی فعال شده اما به نظر می‌رسد محدودیت‌هایی از طرف ارائه‌دهندگان اینترنتی برای تماس صوتی تلگرام اعمال شده است.

اما در این رابطه فرنقی‌زاد - مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناور ی اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحت این موضوع اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ محدودیت و فیلترینگی برای تماس صوتی تلگرام اعمال نکرده است.

از سوی هم روابط عمومی همراه اول به الف اعلام کرد: اصولا بحث فیلترینگ از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ پیگیری میشود و اپراتورها نقشی در این رابطه ندارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند

 مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی آوریل احتمالا VPN شما را از کار می‌اندازد؛ به نظر می‌رسد اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد آن است که تا اطلاع ثانوی، این به‌روزرسانی را نادیده بگیرید!

در ابتدا Bleeping Computer گزارش داده بود که این به‌روزرسانی ویندوز‌های ۱۰ و ۱۱ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما گزارش‌های کاربران در Reddit متفاوت است، برخی از کاربران می‌گویند که VPN‌های آنها پس از به‌روزرسانی همچنان کار می‌کند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که اتصال آنها قطع شده است. به گفته مایکروسافت، این شرکت در حال حل کردن این مشکل است و به زودی به روزرسانی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را ارائه نکند، همچنان راه‌حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با لغو نصب همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به این مشکل گفت که از مایکروسافت می‌خواهد، امنیت کاربران را اولویت اول خود قرار دهد.

حداقل یکی از کاربران در Reddit ادعا کرده است که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN این مشکل را برایش حل کرده است، بنابراین ممکن است شما هم بتوانید قبل از انجام هرکار دیگری این راه را نیز امتحان کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌روزرسانی خود را حذف کنید، مایکروسافت به شما کمک می‌کند. این شرکت در یادداشت‌های خود نوشت: «برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با نام بسته LCU اقدام کنید.» لازم به ذکر است که می‌توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.

منبع: خبر آنلاین - تینا مزدکی

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان