Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مردم از رای دادن به افراد دارای هزینه تبلیغاتی نامتعارف پرهیز کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:یادکردن معاد و آخرت و تفکر در مباحث معاد روح تقوا را در وجود انسان نهادینه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از جمله اعتقادات و فروعات مباحث معاد را سوال و جواب قبر عنوان کرد و افزود:اگر انسان در عالم حیات اعمال نیکی نداشته باشد در عالم قبر نمی تواند به سوالات فرشتگان نکیر و منکر پاسخ دهد.
وی در ادامه به اهمیت پرداخت وجوهات شرعی در جامعه اسلامی نیز تاکید کرد و گفت:چراکه رفع فقر در جامعه به برکت پرداخت وجوهات شرعی خمس و زکات است.
امام جمعه ارومیه اظهار داشت:در این راستا از امام صادق ع روایت داریم که برای هیچ کس هلال نیست از خمس ریالی خرج کند مگر برای حقی که خداوند متعال مقرر فرمودند.
حجت الاسلام قریشی گفت:بنابراین مومنان باید به این مسله توجه داشته باشند که پراخت خمس و زکات ایه شرعی قران است و همانطور که نماز واجب است پرداخت این وجوهات شرعی نیز واجب می باشد.
وی تصریح کرد:البته مصارف خمس نیز مشخص است و به دست مرجع تقلید رسیده و در راه تبلیغ دین نیز هزینه می شود.
وی به ۲۱فرورین مصادف با سالروز تشکیل بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و افزود:این بنیاد در سال ۵۸به دستور امام خمینی ره تشکیل شد و اکنون نیز به درخت تنومندی تبدیل شده است.
امام جمعه ارومیه به تشریح ماده ۳۱قانون اساسی پرداخت و گفت: آنطور که در این قانون آمده هر خانواده ایرانی حق دارا بودن از یک مسکن متناسب را دارد و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز موظف به اجرا و فراهم نمودم زمینه های این مسله است و در این بین نیز روستاییان، کارگران و افراد کم درآمد در کشور در اولویت هستند.
وی تصریح کرد:بنابراین شایسته نیست کسی در کشورمان زندگی کند که سرپناه مناسبی نداشته باشد.
اهمیت تقویت حوزه های علمیه در استان اذربایجان غربی از دیگر مباحثی بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه به آن تاکید کرد و افزود:مومنان فرزندان خود را برای ورود به حوزه های علمیه تشویق نمایند تا در عرصه تربیت دینی در جامعه عهده دار این مسولیت باشند.
وی اشاره ای به ۲۹ فروری روز ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت و این روز را به تمامی نیروهای ارتشی کشور تبریک گفت.
وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی الهی نامید و گفت: باید افتخار کنیم که چنین ارتش مقتدر و الهی داریم که در طول ۸سال دفاع مقدس با تقدیم شهدای بسیاری از کیان کشور دفاع کردند.
امام جمعه ارومیه با محکومیت حمله اخیر امریکا به سوریه این را اقدامی خصمانه و به بهانه واهی اینکه در این کشور سلاح شیمایی است عنوان کرد و گفت:ترامپ با این اقدام می خواهد ضرب شستی به ما نشان دهد درحالی که طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر به ایران حمله شود اسرایل با خاک یکسان خواهد شد پس بنابراین هیچگاه جرات حمله به ایران را ندارند و تنها پز قدرت را به خود گرفته اند.
وی با بیان اینکه صحنه مهم انتخابات را در پیش داریم به حضور حداکثری مردم در این صحنه تاکید کرد و خاطر نشان شد :مردم به افرادی که داری معیارهای فرموده شده از طرف امام ره و مقام معظم رهبری هستند رای دهند .
وی به مسولان و نمایندگان مجلس نیز تاکید کرد تا شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را تصیح نمایند البته این مسله که در حال حاضر هر فردی با هر شرایطی امکان ثبت نام برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری را دارد نشان از وجود ازادی و اقدامی قابل تقدیر دانست.
وی گفت:اما گاها با ثبت نام برخی ها این مسله لوس شده و باعث مضحکه نظام می شود.
امام جمعه ارومیه افزود:گاها برخی ها نیز برای تبلیغ از بیت المال استفاده می کنند که مردم باید با مشاهده این موضوع گزارش دهند و مسولان نیز به طور جدی رسیدگی نمایند تا هیچ کس جرات دست درازی به بیت المال را نداشته باشند.
وی اظهار داشت: مردم توجه کنند به افرادی که بیش از حد و تبلیغات نامتعارفی داشته باشند رای ندهند.

هیچ کس حق عدول از خطوط قرمز نظام را ندارد

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه و اصلح و شایسته از روی بصیرت مهمترین وظیفه همه ماست.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه خط قرمز ما انقلاب، نظام و خون شهداست، افزود: کاندیداها با یکدیگر رقابت کرده و نقد کنند ولی هیچ کس حق عدول از خط قرمز نظام را ندارد.

وی با بیان اینکه انتخابات در ایران سالم ترین انتخابات در دنیاست، گفت: در نظام اسلامی، رای مردم حق الناس است و در این نظام نیز با توجه به شرایط و دستورالعمل های انتخابات، هیچ گونه امکان تقلب وجود ندارد و لذا نباید به گونه ای رفتار کرد که مانند سال ۸۸ که عده ای خائن و فتنه گر نظام را زیر سوال بردند، انتخابات را زیر سوال برد.

حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه قرآن، انسان ها را به سه دسته تقسیم می کند، تصریح کرد: انسان ها بر سه دسته اند، حزب الله حزب الشیطان و حزب باد که از آنها به نام منافقان یاد می کند.

امام جمعه میاندوآب گفت: کسانی که دشمنان نظام و انقلاب ما در شبکه های اجتماعی وابسته به خود و در رسانه هایشان از انها دفاع می کنند در واقع حزب شیطان هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید مواضع خود را مشخص کنند، افزود: همه باید اعلام موضع کنند و بگویند که از کدام طرف هستند والا بعد از انتخاب، هر کس که رای بیاورد همه از او طرفداری و حمایت می کنند.

حسن زاده با بیان اینکه با تهدید و گزارش کارها پیش نمی رود، تصریح کرد: کسانی در گذشته بوده و امروز نیز هستند که می گویند من پشتیبان رهبری هستم، خوب اگر عوض نشده اند هم اعلام کنند و مردم نیز نباید فریب حیله و چهره انسان ها را بخورند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه این گونه افراد از حزب شیطان نیز بدتر هستند، گفت: کسی که با حرف خود به نظام و ولایت ضربه می زند، شایسته انتخاب نیست و نباید با دست خود حاکمیتمان را در انتخابات مختلف به این افراد سپرد.

وی افزود: این افراد دشمن شادکن هستند و هویت درونی برخی افراد نیز معلوم است و در ظاهر دوست و در باطن دشمن هستند.

حسن زاده در ادامه به ویژگی ها و معیارهای انتخاب اصلح و شایسته اشاره و تصریح کرد: تعهد و احساس مسئولیت، کوشا و فعال بودن از جمله ویژگی ها و معیارهای انتخاب صحیح است.

امام جمعه میاندوآب شجاعت و نترس بودن در مقابل دشمنان را دیگر معیار انتخاب اصلح برشمرد و گفت: باید “اشداعلی الکفار و رحما بینهم” بود و در مقابل خیانتکاران به مردم و نظام نیز صلابت و قاطعیت داشت.

وی افزود: مهم ترین و اصلی ترین شاخصه یک انتخاب اصلح نیز اطاعت از امام و ولایتمداری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

انتخابات مایه سربلندی و عزت نظام و انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو با اشاره به کاندید شدن کودکان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در فضای مجازی و رسانه های خبری می بینیم که افرادی با سن کم و حتی کودکان کاندیدای ریاست جمهوری شدند که این حرکت بسیار ناشایست است.

وی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری یک بحث جدی است که نیازمند تمرکز و انتخاب دقیق فرد اصلح از بین نامزد ها است.

امام جمعه ماکو افزود: روحیه انقلابی مسلمانان ایران بسیار گسترده است و دشمن در صدد هست این روحیه را در نگاه مردمان جهان ضعیف و سست نشان دهد در حال که در این کار به لطف خدا ناکام می ماند.

حجت الاسلام و المسلمین ایوب رنجبری با اشاره به اتمام ایام اعتکاف گفت: ایام اعتکاف در شهرستان ماکو بسیار پرشور برگزار شد و مورد حضور گسترده مردم مسلمان این شهرستان قرار گرفت که این جای بسی خوشحالی است.

امام جمعه ماکو با اشاره به روز جهانی بهداشت افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم کارهای شایسته ای در این خصوص انجام شد ولی می توان کار های بیشتری در این خصوص انجام شود که آن هم نیازمند مشارکت بخش خصوصی و خیرین است.
انقلابی بودن و توانایی مدیریتی از شاخصه های فرد اصلح
حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت گفت: تقوا راهنمای انسان است و انسان بوسیله تقوا می تواند حق را از باطل تشخیص دهد.
وی تصریح کرد: دعا یکی از حالات و معیار های خوب و نیک برای انسان است، دعا سرنوشت انسان ها را عوض و رضایت پروردگار را جلب می کند.
امام جمعه پلدشت با اشاره به ماه رجب افزود: رجب ماه بارش رحمت خداوند است و در این ایام باید تا می توانیم به راز و نیاز با خداوند مشغول شویم.
به گفته وی انسان در شرایط سخت و با تلاش فراوان می تواند پیشرفت کرده و به پیروزی برسد.
حجت الاسلام و المسلمین طالبی گفت: کسانی که این ایام را گرامی و ارزشمند می شمارند خداوند رحمت خود را به آنها نازل کرده و بهشت را بر آنها واجب می کند.
وی با اشاره به ۲۹ اردیبهشت تصریح کرد: کشورمان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها قرار دارد و این موضوع حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رای می طلبد.
امام جمعه پلدشت افزود: باید فردی انتخاب شود که دارای شاخصه های انقلابی بوده و توانایی مدیریت داشته باشد تا کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد.
حجت الاسلام و المسلمین طالبی با اشاره به شاخصه های دولت انقلابی و کار آمد گفت: فرد انتخابی باید کار آمد، جهادی، ولایت مدار، معتقد به انقلاب، شایسته سالار، ساده زیست، مقاوم و شجاع در برابر دشمنان باشد.
وی تصریح کرد: فرد انتخابی باید ساده زیست باشد تا بتواند طبقات محروم جامعه را درک کرده و مشکلاتشان را حل کند.
امام جمعه پلدشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با مسئولان افزود: سعادت و شقاوت کشور در دست مسئولان است و می توان با تصمیم و عمل درست کشور را از بحران نجات داد.
به گفته وی هر گونه تلاش برای زمین گیر کردن دشمنان نظام و کشور نوعی عبادت است.
حجت الاسلام و المسلمین طالبی با اشاره به تهاجم فرهنگی گفت: باید تلاش کنیم تا احکام و سبک زندگی اسلامی بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.
وی ضمن تاکید به شعار سال تصریح کرد: مسئولان باید به طور پیوسته بر روی تولید و اشتغال تمرکز داشته و پیگیری کنند تا شعار رهبری هرچه سریعتر تحقق یابد.
امام جمعه پلدشت با اشاره ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: امیدوارم تمام نیروهای مسلح کشورمان در امورات خود موفق و پیروز باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند