Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت کرمان:میزان رأی در انتخابات مردم هستند اگر چه دشمن درصدد است که خلاف آن را القا کند

حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه کرمان در محل مصلی امام علی(ع) اظهار کرد: از نامزدها و طرفداران آنها می خواهیم به گونه ای اقدام نکنند که باعث رنجش ملت شود و عملکردهای دیگران زیر سئوال برده نشود زیرا در هر دوره ریاست جمهوری در کنار خدمات انجام شده، نقص هایی نیز بوده است.
وی با بیان اینکه در تبلیغات و مناظره های انتخاباتی نباید تهمت و حرف های ناصحیح زده و به آنچه دشمن می گوید، دامن زده شود، ابراز کرد:مردم نیز باید با بصیرت و هوشیاری خود افرادی را انتخاب کنند که بتوانند خدمت کرده و جامعه را به پیش ببرند.
وی افزود: انتخابات از مواردی است که دشمن به آن چشم دوخته و درصدد استفاده از آن است که اگر هوشیاری، تیزبینی و بصیرت مردم نباشد، فتنه هایی ایجاد می شود که در شعارهای آنها می بینیم به دنبال براندازی اصل نظام هستند.
حجت الاسلام عرب پور گفت: امسال دو انتخابات اساسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را پیش رو داریم و دشمن درصدد است با طرفداری از برخی نامزدها، جامعه را دو قطبی کند و شبکه های فارسی زبان ماهواره ای دقیقا نقشه های خود را پیش می برند.
وی اظهار کرد: دشمنان همچنین درصدد هستند موضوع نامزدهای دولتی و ملتی را مطرح کرده و ملت و دولت را مقابل هم قرار دهند که هوشیاری مردم می تواند این توطئه ها را خنثی کند و متاسفانه برخی ها به جای ایستادن در برابر دشمن، آب به آسیاب دشمن می ریزند.
امام جمعه موقت کرمان گفت: هیچگاه نباید در برابر هجمه های دشمن کوتاه آمد زیرا اگر ذره ای کوتاه بیاییم دشمنان چند قدم جلو می آیند.
وی بر حفظ اقتدر و عزتمندی خود تاکید کرد و گفت: نباید در برابر دشمن واداده شویم و باید آمادگی دفاعی خود در برابر دشمن عمومی را حفظ کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در برابر دشمن مکار حیله گر باید به خداوند پناه ببریم افزود: درباره دشمن عمومی آنجا که دشمنی به خاطر دین، فکر و نظام باشد و آنجا که چند کشور با هم همراه شوند و مقابل دین و منابع کشور می ایستند وظیفه داریم هوشیار باشیم و دشمن را به خوبی بشناسیم زیرا دشمنی که در یک جبهه عمومی مقابل یک ملت می ایستاد، طراحی ها، دشمنی ها و فتنه هایی را دارد.
حجت الاسلام عرب پور اظهار کرد: در تمامی انتخابات کشور، میزان رای مردم است گرچه دشمن درصدد است که القا کند اینگونه نیست اما از آرای مردم به خوبی حفاظت و حراست می شود.
وی گفت: ضعف هایی در قانون انتخابات وجود دارد که دولت و مجلس باید این ضعف را بر اساس فرمایشات رهبری رفع کنند.
وی افزود: اخباری می شنویم که گاه باعث نگرانی می شود و این حجم ثبت نام کنندگان هزینه های زیادی را برای بیت المال به دنبال دارد که انشاءالله در دوره های بعد، شاهد این وضعیت ناهنجار در ثبت نام انتخابات نباشیم.
خطیب جمعه کرمان گفت: دشمن می کوشد از این انتخابات فرصتی برای اجرای برنامه های خود فراهم کند که از مردم می خواهیم هوشیار باشند و از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیز می خواهیم به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
وی به اقدام اخیر آمریکا در حمله نظامی به سوریه اشاره و اضافه کرد: این حرکت تحت هیچ معیار بین المللی قابل تائید نیست و تجاوز آشکار به شمار می رود.
وی افزود: آمریکایی ها با این اقدام می خواستند یک بلف نظامی بروند و فکر می کردند با این اقدام آنها، دیگرانی می ترسند و عقب نشینی می کنند.
حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه تعداد موشک های پرتاب شده بسیار کمتر از آن چیزی بود که مطرح شد عنوان کرد: به یقین آمریکا نسبت به دولت های اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی گفت: آن روزی که ابتدای انقلاب بود همه از صدام حمایت کرده و حمله کردند اما کاری از پیش نبردند و باید بگوییم امروز که نیروهای مسلح ما آماده هستند، عربده کشی نکنید.
وی با بیان اینکه بی شک آنها به دولتی که مقتدر است حمله نمی کنند افزود: موضوعات هسته ای و موشکی را به گونه ای مطرح کردند که به اهداف خود دست یابند اما مردم و ملت هوشیار هستند و رهبری مقتدرانه دستور می دهند و ما هیچگاه از آنچه داشته و داریم، درباره مساله دفاعی و اقتدار خود کوتاه نمی آییم و به این حرکت های مفتضحانه در جای خود پاسخ مناسبی خواهیم داد.
امام جمعه موقت کرمان به ایام اعتکاف نیز اشاره و بیان کرد: در این روزها فرصتی برای جمعی از مومنان و مومنات ایجاد شد با حضور در مساجد و انجام اعمال ویژه با خدای خود خلوتی داشته باشند.
وی گفت: آیین اعتکاف در ۸۰ مسجد شهری کرمان و با حضور بیش از ۱۵۰ هزار نفر برگزار شد که بیش از ۸۰ درصد این معتکفان، جوانان بوده اند.
حجت الاسلام عرب پور همچنین به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: یک ارتش مکتبی و قدرتمند حافظ امنیت یک کشور خواهد بود و امروز افتخار می کنیم در آستانه روز ارتش به خود ببالیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران در چنین جایگاهی قرار دارد و قدرت انضباطی، توان تسلیحاتی، مکتبی بودن، معتقد و وفادار به نظام بودن از ویژگی های ارتش است.
وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای مردمی و سایر نیروهای مسلح خدمات بزرگی را ارائه کرد گفت: به یقین طرح موضوع انحلال ارتش نیز القای دشمن بود اما امام خمینی (ره) ایستادند و از آن دفاع کردند و به این نیروی نظامی توجه ویژه شد و امروز ارتش باعث افتخار است.
وی تاکید کرد: امروز ارتش بخشی از نیروهای مسلح کشور است و ثمره همدلی، همکاری، مکتبی بودن و مطیع ولایت بودن نیروهای مسلح، امنیت کنونی کشور است.

امام جمعه کهنوج:دشمنان سعی دارند تا با ایجاد فضایی چون فتنه ۸۸ نتیجه انتخابات را مخدوش نشان دهند

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعهکهنوج با اشاره به مدیریت جهادی گفت؛ زمان لازم برای آن هنگامی است که یک ملت مورد هجوم خارجی قرار گیرد و هرگاه سنت ها و ارزش های درونی یک ملت دچار مشکل شوند.

امام جمعه کهنوج اظهار کرد؛سروران عزیز باید درباره انتخابات توجه کنند که دشمنان انقلاب اسلامی هرگز دست از خیانت خود بر نداشته و انتخابات یکی از مظاهر بروز شیطنت های دشمن از ابتدا تا امروز بوده است.

وی بیان کرد؛آنها با اصل حضور و رای دادن مردم و همچنینبا شور و هیجان و وحدت و انسجام ملی در فضای انتخابات،و اینکه نتیجه انتخابات هرچه که باشد مخالفند.

وی گفت؛دشمندر زوایای مختلف در جهت تضعیف و سست شدن انتخابات تلاش می کند.

حجت الاسلام افشارمنش ابراز داشت؛با توجه به اهمیت هر دو انتخابات پیش رو دشمن از مدت ها پیش فعالیت هایی را در این زمینه آغاز کرده و سعی می کند انتخابات را زیر سئوال برده و جلوی تحقق آن را بگیرددر عین حال تلاش می کند تا با ایجاد فضایی چون فتنه ۸۸ نتیجه انتخابات را مخدوش نشان داده و کام مردم را تلخ کنند.

وی اظهار داشت؛لذا دست اندرکاران اجرائی و نظارت انتخابات باید با کمال دقت کار خودش را پیش ببرند و بر مدار قانون عمل کنند که خدای نکرده زمینه بدبینیرخ ندهد.

وی همچنین باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت؛یک جا بنده دخالت میکنم و آن جائی است که کسانی بخواهند در مقابل رای مردم و انتخاب مردم بایستند و با مزاحمت در مقابل رای مردم را بشکنند هر کس بخواهد با نتیجه اراء ملت در بیفتد بنده در مقابلش می ایستم.

خطیب جمعه کهنوج در پایان با اشاره به مشکلات شهرستان بیان داشت؛

مسئولین باید پیگیر مشکلات شهرستان از جمله زایشگاه شهرستان که ۹۵% آن راه اندازی گردیده وهمچنینپل ورودی شهرکهنوج که ۹ سال در حال احداث است هنوز به نتیجه نرسیده باشند.

امام جمعه سیرجان:توطئه و تفرقه در مناسبت‌های مهم و سیاسی کار دشمن است

حجتالاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر لزوم وحدت و همبستگی در برگزاری انتخاباتی پرشور اظهار داشت: توطئه و تفرقه در گروه‌های مختلف و قشرهای مختلف مردم در مناسبت‌های مهم و سیاسی کار دشمن است تا به خیال خود قدمی را در دشمنی دیرینه خود بردارد.

وی گفت: تخریب کاندیداها به دور از اخلاق دینی است، یک فرد با تقوا که ادعای ورود به صحنه انتخابات برای خدمت را دارد، نمی‌تواند با تخریب فرد یا افراد خود را پیروز میدان رقابت بداند و در قانون انتخاباتی هم خلاف مقررات حرکت می کند.

حسینی مسئولیت را در نظام اسلامی تلاش برای خدمت به مردم و اقامه حق و عدالت عنوان کرد و ابراز داشت: مردم سرمایه‌های اصلی در کشور هستند که باید حقوقشان رعایت شود و گرهگشایی و رفع مشکلات آنها وظیفه کسانی است که مسئولیت را می‌پذیرند.

خطیب جمعه سیرجان واردات را مشکل عمده و عامل تعطیلی برخی از کارخانه‌ها اعلام کرد و افزود: بخش‌های دولتی و خصوصی پرشتاب‌تر برای تولید حرکت کنند، کالاهایی که در کشور می‌توان تولید کرد وارد نشود تا به استقلال و خودکفایی برسیم و قدرت توان داخلی را به ظهور برسانیم.

وی با محکومیت حمله موشکی آمریکا به سوریه به بهانه سلاح‌های شیمیایی عنوان کرد: اعمال کشتار و ظلم به مردم سوریه و منطقه به هر بهانه از خصائص ذاتی سردمداران آمریکا است در صورتی در اختیار گذاشتن سلاح شیمیایی به صدام و رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس کار آمریکا بود.

امام جمعه سیرجان به مناسبت‌های مختلف هفته پرداخت و از حضور گسترده مردم و جوانان در مراسم اعتکاف قدردانی کرد و در مورد مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۴۸ هزار شهید امروز‌، مقتدر و آماده دفاع از کشور است و در دوران دفاع مقدس اقتدار و ایمانش را به دنیا ثابت کرد.

امام جمعه رودبار جنوب:جناحهای سیاسی امروز برای جامعه ما یک آفت شده اند

حجت الاسلام والمسلمین گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و عرض تسلیت وفات حضرت زینب (سلام الله)اظهار داشت: میر المومنین علی علیه السلام در نامه ای خطاب به محمد بن ابی بکر ، (فرماندار وقت مصر) او را به حمایت از دین و عدم تبعیت از نفس توصیه می کند.

گروهی در ادامه به ویژگی حامیان دین در گذشته و زمان حاضر اشاره کرد وافزود: کار گماردن افراد بر اساس شایستگی و تقوای آنها و نه بر اساس اقوام و خویشاوندی از ویژگی های حامیان دین است ، که محمد ابن ابی بکر به این توصیه به درستی عمل کرد.

گروهی اظهار داشت: امروز باید کارگزاران نظام اسلامی ایران به بخشنامه های الهی امیر المومنین علی علیه السلام عمل نمایند.

وی افزود: حضرت علی علیه السلام سفارش به گذشت و رفتار رحمانی در مقابل مردم داشته و در مقابل آنها تواضع را از مسئولین خواسته اند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان رودبارجنوب، رعایت انصاف را ویژگی دیگر حامیان دین الهی خواند و آنها را از تخریب و تهمت زدن های ناروا برحذر داشت.
خطیب جمعه رودبار مساوات و برابری را از دیگر ویژگی های حامیان دینن خواند و افزود: تفکر امیر المومنین یعنی تقسیم بیت المال مسلمین به صورت مساوی در بین مردم و نه بر اساس نگاه های حزبی و سیاسی.

وی در ادامه اساس دین را طبق فرمایش امام سجاد علیه السلام بر سه چیز خواند، که اولین آن «حق گفتن» است.

گروهی ضمن اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که می فرماید «حق را بگویید هر چند به ضرر شما باشد» ، خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخاباتی وعده هایی بدهند که قادر به انجام آنها باشند .

امام جمعه رودبارجنوب به شاخصه فرد اصلح اشاره کرد و گفت: مردم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که شعارش حمایت از دین باشد و دارای ویژگی هایی چون؛ تبعیت عملی از ولایت فقیه باشد.

وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه در روند ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری فردی را دیدیم که علی رغم توصیه رهبری به عدم شرکت در انتخابات باز با توجیهات متعدد ثبت نام کرد.

خطیب جمعه شهرستان رودبارجنوب اظهار داشت: عده ای در زمانی که باید بدون هیچ قید و شرطی از ولایت فقیه طبعیت می کردند در مقابل صحبتهای حضرت آقا صحبت می کردند و گاها مخالف خواست رهبری عمل می نمودند و الان نیز توقع دارند مردم به آنها اعتماد کنند.

وی بیان داشت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید حمایت از دین را از حضرت ابوالفضل (ع) یاد بگیرند که فرمود «والله اگر دستهایم را قطع کنند دست از حمایت ولی و مولایم بر نمی دارم».

گروهی افزود: اگر نامزد ریاست جمهوری طوری صحبت کرد که اسرائیل و آمریکا و سایر بدخواهان دین بدشان آمد این نامزد حامی دین است و حمایت مردم از آن تکلیف است.

گروهی در ادامه یکی از مصادیق رعایت تقوای الهی را ، تقوای سیاسی خواند و ضمن اشاره به آیات و روایاتی درباره روز قیامت تصریح کرد: از نامزدهای انتخاباتی، حامیان و عموم مردم می خواهیم تا به گونه‌ای عمل کنند که فردای قیامت بتوانند جوابگوی ذات باری تعالی باشند.

خطیب جمعه رودبار جنوب در فرازی از خطبه های نماز جمعه این هفته رودبار ضمن تشریح شعار « می شود و ما می توانیم » عنوان کرد: شما وضعیت مردم در گذشته و حال و یا مدیریت جنگ ۸ ساله رو ببینید که نماد تحقق این شعار است.

گروهی خاطر نشان کرد: با این شعار می توانیم در این سال در بحث اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال موفق شویم.

امام جمعه رودبار جنوب در ادامه به برگزاری انتخابات در ۲۹ اردیبهشت ماه اشاره کرد وگفت: باید در این روز فردی را انتخاب کنیم که تشکیل دهنده دولت انقلابی باشد که ارزش های اسلامی را با اعتقاد به آنهااحیا کند ، دولتی شایسته سالار، پرکار، دارای روحیه انقلابی و دلسوز به دین روی کار بیاید.

گروهی افزود: جناحهای سیاسی امروز برای جامعه ما یک آفت شده و شایسته سالاری را ذبح نموده است.

وی به بیان شاخصه های دولت مردمی پرداخت و تصریح کرد: دولت مردمی دولتی است که مردم با اکثریت اراء آن را انتخاب کنند و خواهان آن باشند و یکی از ویژگی های دولت آینده مقابله و مقاومت در برابر دشمنان، نترسیدن از تهدیدات و وعدم اعتماد به آنان است.

امام جمعه رودبارجنوب در پایان گفت: مردم گاهی اوقات گله مندی شدید خود را از مسئولین ابراز می کنند و ما در سال جدید باید کاری کنیم که رضایت مردم که همان رضایت خداوند است را جلب نماییم.

این خبر در حال تکمیل است….

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت مرتضی مطهری ۸ تا ۱۴ اردیبهشت به نام هفته عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است بیان کرد: به این مناسبت ۳۰ عنوان برنامه عقیدتی در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

سرهنگ همدانی افزود: برگزاری جشنواره‌های شهرستانی و استانی، نشست‌های عقیدتی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی و معرفی یگ الگو نمونه اخلاق از جمله این برنامه هاست.

او همچنین گفت: معرفی آثار به جای مانده از شهید مطهری نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد تا دانش آموزان، بسیجیان و معلمان بیشتر با این شخصیت برجسته آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند