Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بهرام پورضرب بعد از ظهر امروز در جریان صادرات نخستین محموله شیر خشک ایران از مرز زمینی این شهرستان اظهار کرد: نخستین محموله شیر خشک ایران در سال جاری با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی آستارا و رعایت ضوابط و شرایط قرنطینه به روسیه صادر شد.

وی وزن این محموله صادراتی را 44 تن به ارزش 130 هزار دلار دانست و تصریح کرد: صدور تمام مجوزهای لازم محموله صادراتی مذکور توسط اداره کل دامپزشکی استان مازندران با هدف تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز کشور هدف انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی آستارا، در یک سال گذشته 856 تن شیر خشک در قالب 13 محموله صادراتی به ارزش یک‌میلیون و 858 دلار از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای روسیه و گرجستان صادر شده که 11 محموله آن به روسیه و دو محموله به گرجستان بود.

به گزارش فارس، پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای دیگر منوط به داشتن گواهی معتبر از سازمان دامپزشکی است و تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی به صورت به‌‌لحظه ثبت می‌شوند.

شبکه دامپزشکی آستارا علاوه بر کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، مقاوم‌سازی جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری‌های مختلف ویروسی و میکروبی بر امر واردات، صادرت و ترانزیت فرآورده‌های خام دامی نیز نظارت مستقیم دارد.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر خلیل زاه مدیر کل دامپزشکی استان در تشریح اقدامات انجام شده در طرح نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام و نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: طرح مذکور از ۲۳ اسفندماه سال قبل شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان، در سطح استان به اجرا گذارده شد
وی افزود: در اجرای این طرح ۹ هزار ۳۴۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی بر مراحل مختلف تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اعم از رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها و مهمانسراها، بیمارستان‌ها و ... توسط ۱۲۰ نفر ناظرین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۸۰ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی در دو شیفت کاری در سطح استان آذربایجان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها بالغ بر ۱۱ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد و تعداد ۹۶ مرکز عرضه متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۴ مرکز متخلف نیز پلمپ گردید. 
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان اعلام کرد: با توجه به اتمام طرح تشدید نظارت، بازدید‌های پی در پی توسط بازرسان دامپزشکی از این مراکز ادامه دارد و از شهروندان محترم درخواست نمود در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد
  • بیش از ۲ تُن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی حذف شد
  • حذف 2 تُن فراورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی