Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چهارمين روز ثبت‌نام داوطلبان کانديداتوري رياست جمهوري ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز شد. اين در حالي است که تا پايان زمان ثبت نام روز سوم 638 نفر اعلام داوطلبي کرده بودند.

به گزارش ايسنا، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات رياست‌جمهوري صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام مي‌شود و تا روز 26 فروردين؛ فردا شنبه ادامه مي‌يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز چه کساني ثبت‌نام کردند؟
مهدي کلهر

به گزارش ايسنا، مهدي کلهر مشاور رسانه‌اي دولت دهم از اولين داوطلبان شناخته شده‌اي بود که براي ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور آمد.
وي در بدو ورود با بيان اينکه در هر صورت به قانون تمکين خواهد کرد ،گفت :براي کاندياتوري در انتخابات با احمدي‌نژاد هماهنگ نکرده است.
تنگ کردن حلقه انقلاب گام برداشتن در زمين دشمن است
مشاور رسانه‌اي رييس دولت دهم گفت: من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده‌ام و نامزد احمدي نژاد نيستم.
مهدي کلهر پس از ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: من از سال 89 از احمدي نژاد جدا شدم و کانديداي او نيستم، هرچند زماني که با احمدي نژاد همکار بودم، ما دو نفر مکمل هم بوديم.
وي در پاسخ به اين سوال که نظر شما در مورد ثبت نام احمدي نژاد در انتخابات چيست، تصريح کرد: از خود او بپرسيد، اين مسأله من نيست.
کلهر همچنين در پاسخ به اين پرسش که اگر به هر دليلي تأييد صلاحيت نشديد چه واکنشي خواهيد داشت، پاسخ داد: خيلي خوشحال مي‌شوم چون باري از دوش من برداشته مي‌شود.
وي در ادامه در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا احمدي نژاد و بقايي را رقيب خود مي‌دانيد، اظهار کرد: به هيچ وجه اين دو را رقيب خود نمي‌دانم.
در ادامه خبرنگاري درباره گرايش سياسي کلهر پرسيد که او در پاسخ گفت: من بسياري از ديدگاه‌هاي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان را قبول دارم و به معناي واقعي اصولگرا هستم ولي اصلاح‌طلب هستم. اصولگرا نمي‌تواند به اصلاحات فکر نکند.
وي درباره شکل ظاهري خود و تفاوت ظاهري‌اش با ساير سياستمداران ايران، خاطرنشان کرد: من از اول انقلاب ظاهر خود را عوض نکرده‌ام و هميشه ظاهرم همين‌گونه بوده است.
کلهر در بخش ابتدايي سخنان خود نيز با اشاره به سخنان رهبري در خصوص ورود جريان انقلابي و غيرانقلابي، تصريح کرد: نبايد يک گروه کوچک خود را انقلابي بنامند و بقيه مردم را غيرانقلابي. اين تقسيم غيرواقعي و گام زدن در زمين دشمن است.
انقلاب اسلامي ايران سه شعار محوري يعني استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي دارد و هر کسي به فکر آزادي شهروندان و دنبال استقلال يا مردم‌سالاري ديني باشد او انقلابي است. من خواهش مي کنم عده‌اي عرصه انقلاب را محدود نکنند.
مشاور رييس دولت دهم همچنين ادامه داد: هر کسي در هر نقطه دنيا از پيشرفت و افتخار کشور خوشحال شود با هر شکل و شمايلي که باشد انقلابي است. تماشاگران مسابقات ورزشي ايراني در خارج از کشور هم ايراني هستند. نبايد صف مردم را به خاطر شکل و شمايل آنها از انقلاب جدا کرد. هر کس غرور و حميت ملي دارد انقلابي است. امام (ره) هم تأکيد مي‌کرد همه اقشار شريک انقلاب هستند. اختصاصي کردن انقلابيون به يک گروه محدود هر چند غيرآگاهانه هم باشد بازي کردن در پازل دشمن است.
وي در پايان تأکيد کرد: ما بايد درهاي انقلاب را باز کنيم زيرا انقلاب آمده که به جهان صادر شود و نبايد به يک گروه کوچک در ايران محدود شود.
حسن نوروزي

حسن نوروزي سخنگوي کميسون قضايي مجلس دهم نيز با حضور در ستاد انتخابات شکور براي شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري پيش‌رو اعلام آمادگي و ثبت نام کرد.
براي مبارزه با فساد آمده‌ام
نماينده رباط کريم و بهارستان در مجلس شوراي اسلامي که امروز براي انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام کرد مبارزه با فساد را اصلي‌ترين دليل ثبت‌نام خود عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن نوروزي ظهر امروز پس از ثبت‌نام براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اصلي‌ترين دليل حضورم مبارزه با فساد است. اگر مبارزه با فساد را جدي بگيريم و همگرايي داشته باشيم موفق خواهيم شد. آنچه مرا وادار به ثبت‌نام کرد اين بود که تصميم جدي براي مبارزه با فساد وجود ندارد و احساس مي‌کنم جاي اين نکته خالي است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره جبهه نيروهاي مردمي انقلاب يادآور شد: من در جبهه شرکت کردم ولي چون قاضي بوده‌ام حزبي نيستم، البته اصولگرا هستم ولي چون تاکنون نديدم هيچ کس مبارزه با فساد را جدي بگيرد براي ثبت‌نام آمدم.
سخنگوي کميسيون قضايي و حقوقي مجلس در پاسخ به اين سوال که اگر تأييد صلاحيت نشود واکنش‌اش چيست، تأکيد کرد: من طبق قانون آمده‌ام و بر مبناي قانون عمل مي‌کنم و اگر به هر دليلي رد صلاحيت شوم اعتراضي ندارم و افتخار هم مي‌کنم.
نوروزي با بيان اينکه يکي از طراحان حذف اعدام قاچاقچيان است، افزود: من يکي از طراحان اين طرح هستم اما متأسفانه هنوز هيچ نهادي آمار واقعي نداده که اگر اعدام صورت گيرد نتيجه بهتري دارد يا اگر صورت نگيرد. اما به هر حال اعدام قاچاقچيان به عنوان قانون اوليه کارگشا نبوده است.
محسن غرويان

هم‌چنين حجت الاسلام محسن غرويان مدرس حوزه علميه قم جهت ثبت نام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به ستاد انتخابات کشور رفت.
حاضرم به نفع روحاني از کانديداتوري کنار بروم
يک کانديداي انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد حاضر است به نفع رييس دولت يازدهم از کانديداتوري انصراف دهد.
حجت‌الاسلام محسن غرويان پس از ثبت نام در انتخابات اعلام کرد که حاضرم به نفع روحاني از کانديداتوري کنار بروم .
مصطفي کواکبيان

مصطفي کواکبيان براي کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري وارد وزارت کشور شد.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي و دبيرکل حزب مردم‌سالاري با حضور در ستاد انتخابات شکور براي شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري پيش‌رو اعلام آمادگي کرد.
با آمدن احمدي نژاد انگيزه‌ام تقويت شد که بيايم
مصطفي کواکبيان گفت: بعيد مي دانم احمدي نژاد و بقايي تاييد صلاحيت شوند اما با آمدن احمدي نژاد انگيزه ام تقويت شد که بيايم.
دبيرکل حزب مردم سالاري و نماينده مردم تهران در مجلس دهم پس از ثبت نام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع خبرنگارن مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: حضور احمدي نژاد براي داوطلبي انتخابات داوزدهمين دوره رياست جمهوري انگيزه مرا تقويت کرد که بيايم.
وي افزود: بعيد مي دانم احمدي نژاد و بقايي تاييد صلاحيت شوند.
کواکبيان درباره اين که آيا به نفع روحاني يا فردي ديگر کنار مي رود، اظهار کرد: فعلا قرار شده تا آخر بايستيم.
نماينده مردم تهران در مجلس همچنين در پاسخ به اين که آيا کانديداي پوششي کسي هستيد؟ گفت: به قيافه من نمي خورد که کانديداي پوششي باشم.
عليرضا زاکاني

عليرضا زاکاني يکي از کانديداهاي پنج نفره جمنا بعد از ظهر روز جمعه براي اعلام داوطلبي کانديداتوري رياست جمهوري دوازدهم وارد ستاد انتخابات کشور شد.
تا آخر مي‌ايستيم/ جمع‌بندي جمنا را تاييد و دنبال مي‌کنيم
نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي ضمن تأکيد بر حضور خود تا پايان انتخابات گفت: جمنا به هر جمع‌بندي برسد ان‌شاءالله همه بايد با وحدت نظر آن را تأييد و دنبال کنيم.
عليرضا زاکاني با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که آيا به نفع کسي کناره‌گيري مي‌کند،‌ گفت: ما ان‌شاءالله تا آخر مي‌ايستيم.
وي که با شعار «دولت اقدام و اصلاح» به وزارت کشور آمد، افزود: جمنا به هر جمع‌بندي برسد ان‌شاءالله همه بايد با وحدت نظر آن را تأييد و دنبال کنيم.
زاکاني از پاسخ دادن به سوالاتي در خصوص کانديداتوري محمود احمدي نژاد نيز خودداري کرد.
به گزارش ايسنا، عليرضا زاکاني پس از ثبت‌نام در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع خبرنگاران با بيان اينکه در انقلاب اسلامي سال 57 پرونده استبداد بسته و در سال بعد از آن در تسخير لانه جاسوسي پرونده استکبار بسته شد، خاطرنشان کرد: امروز ايران نيازمند سومين انقلابي است که بر مبناي مکتب امام (ره) ساخته شود.
وي با تأکيد بر اينکه ما استقلال سياسي و فرهنگي خود را کسب خواهيم کرد، ادامه داد: امروز جمهوري اسلامي ايران دچار فاصله‌اي معني‌دار از انقلاب اسلامي شده است.
زاکاني اقتصاد را فوريت امروز کشور عنوان کرد و گفت: پيروزي در اين جنگ تمام عيار نيازمند همتي بالا، روحيه‌اي رزمنده، نشاط و بهره مندي از فرهيختگي و اتکا به برنامه منسجم و حرکت جمعي در محور مديران انديشمند است تا بتواند اين مسير را تا قله‌هاي افتخار طي کند.
وي اظهار کرد: امروز کشور از نظر اقتصادي در مرز بحران قرار گرفته است و دولت مدعي است که شرايط آرام است اما اين ادعا يا از سر ندانستن و جهل نسبت به اموري است که در جامعه مي‌گذرد يا از سر سياسي‌کاري است. سيذسي‌کاري و بيان نظرات نادرست و اغواگرايي نسبت به افکار عمومي است.
اين فعال سياسي اصولگرا افزود: چنانچه طرح اين ادعا عامدانه صورت بگيرد خيانت و اگر که جاهلانه مطرح شود نشان از بي‌صلاحيتي براي ادامه کار است.
وي با انتقاد از شرايط بانکي‌ و بيمه‌اي در کشور با تأکيد بر اينکه بسياري از بانک‌هاي دولتي و خصوصي و بيمه‌ها دچار بحران هستند، خاطرنشان کرد: اقتصاد امروز دچار تنگناهاي جدي است. من در اين راستا معتقدم که مي‌توان با اتکاي 100 درصدي به توانمندي‌هاي داخل مشکلات موجود را برطرف کرد.
زاکاني با تأکيد بر اينکه اقتصاد کشور در صورتي بهبود مي‌يابد که به داخل توجه شود به اولويت‌هاي خود براي دولت آينده اشاره و اظهار کرد: معيشت، اشتغال، سلامت و مسکن از جمله اولويت‌هاي کاري من در دولت دوازدهم خواهد بود.
وي در پايان اظهار کرد: بايد در جامعه آزادي را پاس بداريم و بر محور نخبگان و خبرگان جامعه الگوسازي کنيم. راه پيش روي ما سخت اما کاملاً طي شدني است.
حسن روحاني

حسن روحاني هم عصر روز جمعه جهت ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري وارد ستاد انتخابات کشور شد.
کساني که قصد کشتن برجام را داشتند نمي‌توانند سرپرست خوبي برايش باشند
رييس جمهور تأکيد کرد: هووهاي برجام که تصميم به کشتن اين فرزند و نوزاد را داشتند نمي‌توانند سرپرست خوبي براي آن باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر امروز (جمعه) پس از ثبت‌نام براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: يکي از اهداف ما در دولت يازدهم تعامل با جهان بود و در پيچيده‌ترين پرونده تاريخي توانستيم با قدرت‌هاي جهاني به توافق برسيم و از امروز به بعد حفظ برجام يکي از مهمترين مسايل سياسي، داخلي و اقتصادي ايران خواهد بود.
وي در ادامه تأکيد کرد: هووهايي که بارها به قصد کشتن اين فرزند يعني برجام تصميم گرفته بودند نمي‌توانند سرپرست خوبي براي آن باشند. بلکه همانهايي که تمام تلاش شبانه‌روزي خود را براي اين توافق کردند بايد مسير را تا آخرين قدم ادامه دهند.
روحاني اضافه کرد: آنچه در سال 92 وعده داديم که چرخ سانتريفيوژ بچرخد، مي‌بينيد که مدرن‌ترين سانتريفيوژ يعني IR8 مي‌چرخد و چرخ اقتصاد هم مي‌چرخد چرا که امروز از سال‌هاي پيش اقتصادمان بيشتر در حرکت است و دليل آن رشد اقتصادي در سال گذشته است.
رييس دولت يازدهم در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: خدا را سپاسگزارم که به اين حقير توفيق داد که خود را در معرض اعتماد ملت ايران قرار دهم و اعلام آمادگي کنم که بار مسئوليت سنگين اجرايي کشور را در صورت قبول ملت ايران به عهده بگيرم. در سال 92 آنچه به مردم عزيز ايران در انتخابات اعلام کرديم نجات اقتصاد ايران، احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود.
وي ادامه داد: امروز بسيار خوشحالم که در هر سه زمينه با حمايت و کمک مردم قدم‌هاي قابل توجهي برداشته شده است. در بخش نجات اقتصاد ايران ما از رکود تورمي فاصله گرفته‌ايم و از رشد منفي 7 به رشد بالاي 7 درصد رسيده‌ايم و از تورم 40 درصد به 7 درصد در اسفند سال گذشته رسيديم.
روحاني افزود: در اشتغال خالص که در سال‌هاي آخر قبل از دولت يازدهم کمتر از 10 هزار نفر بود به اشتغال خالص بالاي 630 هزار نفر در سال گذشته رسيده‌ايم. در هرسه مورد رکوردي براي 25 سال گذشته تاريخ اقتصاد ايران اتفاق افتاد. ما در اقتصاد پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشتيم و خوشحالم بگويم هفته ديگر شاهد افتتاح بزرگترين سرمايه‌گذاري اقتصادي تاريخ ايران خواهيم بود و در عسلويه 20 ميليارد دلار طرح را افتتاح مي‌کنيم که سابقه نداشته است.
رييس دولت تدبير و اميد همچنين بيان کرد: احياي اخلاق با حقوق شهروندي، شفاف‌سازي و آزادسازي گردش اطلاعات امکان‌پذير است و دولت يازدهم تا آخرين روز اين مسأله را دنبال مي‌کند و اگر در دولت آينده مسئوليت داشته باشيم همين مسير ادامه مي‌يابد.
روحاني درباره هدف خود در دولت دوازدهم عنوان کرد: در دولت دوازدهم هدف ما ايران پيشرفته و پيشرو است. ايران پيشرفته و پيشرو همان مدلي است که در سند چشم‌انداز 20 ساله مشخص شده که به دست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و تأييد و امضاي مقام معظم رهبري به مسئولين ابلاغ شد.
وي اضافه کرد: متأسفانه در سال‌هاي قبل از دولت يازدهم در مسير آن چشم‌انداز حرکت چشم‌گيري صورت نگرفت. اما امروز در مسير آن چشم‌انداز يکي از عوامل تعامل سازنده با جهان و رشد 8 درصد است که براي اولين بار در تاريخ ايران بعد از ابلاغ سند چشم‌انداز در سال 84 تحقق يافته و ادامه مي‌يابد.
رييس جمهور در ادامه با بيان اينکه تأمين امنيت کشور يکي از اهداف ما بود اظهار کرد: با اقداماتي که انجام شد سايه جنگ از کشور کنار رفته و ما اکنون شاهد امنيت کم‌نظير در خاورميانه آشفته هستيم که اين مسير ادامه مي‌يابد.
روحاني خاطرنشان کرد: حقوق ملت ايران تأمين و تثبيت شده است و اين مسير ادامه مي‌يابد، عزت ايران يکي از اهداف بلندي بود که تداوم مي‌يابد. ما در بازار نفت پس از غيبت از سال 90، دوباره حضور يافته‌ايم. اين به معناي عزت ملت ايران است. در گندم خودکفا شده‌ايم، امسال هم چنين است. اکنون يک بار ديگر پرچم کشورمان بر روي کشتي‌هاي خودمان در اهتزاز است و ديگر پرچم يک جزيره کوچک بر کشتي‌هاي ما نيست، اين به معناي عزت ملت ايران است. پول ايران در دولت يازدهم داراي ثبات در برابر پوند و يورو بود. ريال در برابر دلار ثبات بيشتري حتي نسبت به پوند و يورو داشته است.
رييس جمهور ادامه داد: در پيشرفت کمي علمي در جهان اول شديم. اين به معناي عزت ملت ايران است. ما واردکننده گازوييل بوده‌ايم، امروز صادرکننده آن هستيم و از اواسط امسال صادرکننده بنزين خواهيم بود. اين به معناي عزت ملت ايران است که اين راه را ادامه مي‌دهيم. در زمينه انرژي و نفت و گاز پيشرفت کرده‌ايم. از هفته آينده برداشت گاز ما در پارس جنوبي از قطر پيشي مي‌گيرد.
وي همچنين تصريح کرد: با تعامل ميان احزاب، گروه‌ها و اقوام آرامش در کشور ايجاد شده که اين مسير ادامه مي‌يابد. ملت در نيمه راه نمي‌ماند و راه را ادامه مي‌دهد. ما از نيمه راه بازنمي‌گرديم.
روحاني با بيان اينکه آزادي، امنيت و آرامش و پيشرفت براي ما مهم است، ادامه داد: گسترش آزادي با قدرت بيشتر بايد ادامه يابد. دانشگاه‌ها و جوانان ما بايد احساس نشاط بيشتري کنند. دولت براي حضور جوانان در مديريت سطح بالا در سال 93 تصميم گرفت 2 هزار جوان نخبه را در کنار مديران ارشد استخدام کند. اکنون آزمون‌هاي استخدامي 1000 نفر برگزار شده و 200 نفر هم کار خود را شروع کرده‌اند. ما بايد سن مديريت را پايين بياوريم و شرايط را براي حضور جوانان، زنان، اقوام و مذاهب فراهم کنيم.
روحاني تأکيد کرد: در شرايط فعلي مسأله توسعه پايدار و اشتغالزا که هم موجب پيشرفت اقتصادي شود و هم به محيط زيست آسيب نرساند از اولويت‌هاي ما است. ما بايد کاري کنيم که هم پيشرفت کنيم و هم معضلات محيط زيست کم شود.
رييس دولت يازدهم خاطرنشان کرد: کاهش آسيب‌هاي اجتماعي از قبيل فقر، بيکاري،‌ طلاق، اعتياد و اجراي حقوق شهروندي از اهداف ماست. به ملت اعلام مي‌کنم که همه بايد دوباره بياييم. من امروز دوباره آمدم براي ايران. دوباره آمدم براي اسلام، آمدم براي آزادي و آرامش بيشتر و امنيت گسترده‌تر و پيشرفت بيشتر اين سرزمين. همه بايد دوباره بيايند براي اسلام اعتدالي، اسلام رحمت و انقلاب عقلاني و اخلاقي‌مان. در کنار هم بايستيم و ايران را با هم بسازيم. از همه ايرانيان هم مي‌خواهم دوباره بيايند براي اسلام و ايران.

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm

ابراهيم رييسي

حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي توليت آستان قدس، براي کانديداتوري در دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري عصر روز جمعه وارد وزارت کشور شد.
سيد ابراهيم رييسي گفت: راي مردم در نظام ما تشريفاتي نيست و سرنوشت کشور را رقم مي‌زند.
سيد ابراهيم رييسي پس از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري گفت: از افتخارات نظام اسلامي ما اين است که تمامي اجزاي نظام با راي مردم رقم مي خورد. مراجعه به اراي مردم اساس نظام را تشکيل مي دهد.
وي با بيان اينکه راي مردم در نظام ما تشريفاتي نيست و سرنوشت کشور را رقم مي‌زند، گفت: مردم ما فرصتي دارند در هر انتخابات براي بازنگاهي به آنچه برگزيده‌اند و براي آينده کشور تصميم مي‌گيرند.
راي مردم در نظام ما تشريفاتي نيست
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm
***


تعداد کانديداهاي رياست جمهوري پيش از ظهر روز جمعه به 717 نفر رسيد
به گزارش ايسنا ، علي اصغر احمدي رييس ستاد انتخابات کشور در چهارمين روز ثبت نام کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد : آمار ثبت نام کنندگان انتخابات رياست جمهوري تا پيش از ظهر روز جمعه را 717 نفراست .
وي با تأکيد بر اينکه بر اساس قانون آخرين مهلت نام نويسي از داوطلبان دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري فردا پايان مي‌رسد، اظهار کرد: از کساني که خود را واجد شرايط مي‌دانند و علم دارند که براي چه کاري به ستاد انتخابات مراجعه مي‌کنند مي‌خواهيم که هر چه زودتر و تا پايان مهلت اعلام شده در قانون ثبت‌نام خود را انجام دهند.
رييس ستاد انتخابات کشور همچنين درباره حضور بسياري از پديده‌هاي ناشناس در مرحله ثبت‌نام، گفت: ويژگي‌هايي که در قانون براي کانديداتوري رياست جمهوري اشاره شده ويژگي‌هاي عام است و ميدان براي حضور باز گذاشته شده است و اين موضوع حتماً در آينده بايد مورد بازنگري قرار بگيرد.
احمدي ادامه داد: اينکه فضاي بازي براي ثبت‌نام‌ها وجود دارد نشان از دموکراسي است، اما افراد بايد بدانند که براي ثبت‌نام در چه عرصه‌اي ثبت‌نام مي‌کنند.
رييس ستاد انتخابات کشور در پايان خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تحت هيچ شرايطي تمديد نخواهد شد.
حضور 204 نفر داوطلب رياست جمهوري تا ظهر روز جمعه
دبير ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام 204 نفر تا ظهر روز چهارم نام‌نويسي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري خبر داد.
علي پورعلي مطلق اظهار کرد: در روز چهارم تا ظهر 204 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 170 ثبت نهايي صورت گرفته و از ميان آنها 16 نفر زن و 154 نفر مرد هستند.
وي همچنين گفت: جوانترين ثبت‌نام کننده امروز 18 ساله بوده و 52 ايثارگر خوداظهاري کرده‌اند. همچنين بيشترين گروه سني بين 41 تا 45 سال بوده که 117 نفر هستند و بيشترين تعداد ثبت‌نام کننده مدرک ليسانس داشته‌اند.
تعداد ثبت‌نام کنندگان به 863 نفررسيد
رييس ستاد انتخابات کشور نيز در اخبار تکميلي در اين زمينه از ثبت نام 863 نفر براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري تا ظهر امروز خبر داد.
احمدي با اعلام اين خبر گفت که از اين تعداد 807 نفر مرد و 56 نفر زن هستند.
وي ادامه داد: امروز (جمعه) به عنوان روز چهارم ثبت‌نام (جمعه) 251 نفر براي ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که ثبت‌نام 222 نفر قطعي شده و از اين ميان و 22 نفر زن هستند.
235احمدي افزود: 235 نفر از ثبت‌نام کنندگان امروز ليسانس هستند و 59 نفر با سابقه ايثارگري ثبت نام کردند. جوانترين و مسن ترين ثبت‌نام کننده هم به ترتيب داراي 18 و 88 سال سن هستند.
داوطلبي 1045 نفر در انتخابات رياست‌جمهوري تا پايان وقت اداري روز جمعه
رييس ستاد انتخابات کشور هم‌چنين گفت: در چهار روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري 1045نفر ثبت نام کرده‌اند.
علي اصغر احمدي ادامه داد: جوان ترين فرد 18 سال و مسن ترين فرد 92 سال سن دارد.
احمدي تصريح کرد: امروز به عنوان روز چهارم ثبت‌نام 405 نفر به ستاد انتخابات کشور آمدند.

***

جدول اسامي شخصيت‌هاي برجسته نامزدي رياست‌جمهوري، سمت فعلي يا سابقه مهم و روز ثبت‌نام آن‌ها تا را هم اينجا ببينيد.
***


***
حاشيه‌ها

حاشيه‌هاي چهارمين روز ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري را اينجا بخوانيد و فيلم آن را در زير ببينيد.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm
حاشيه‌هاي سومين روز ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري را اينجا بخوانيد و فيلم آن را در زير ببينيد.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/webm
هم‌چنين حاشيه‌هاي دومين روز ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري را اينجا بخوانيد.

حاشيه‌هاي اولين روز ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري را هم اينجا بخوانيد.

***
انتخاب شوندگان بايد داراي چه شرايطي باشند؟
بر اساس ماده 55 قانون انتخابات رياست‌جمهوري «داوطلبان رياست جمهوري يا نمايندگان تام‌الاختيار آن‌ها که کتباً معرفي شده باشند بايد ظرف 5 روز از تاريخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبي را پس از دريافت و تکميل همراه با چهار برگ تصوير کليه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 از آخرين عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسليم و رسيد دريافت دارند.»
براساس ماده 35 قانون انتخابات رياست‌جمهوري انتخاب شوندگان بايدداراي شرايط زير باشند:
1- از رجال مذهبي، سياسي
2-ايراني‌الاصل
3-تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران
4-مدير و مدبر
5-داراي حسن سابقه و امانت و تقوي
6- مومن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور
ديروز نيز وزير کشور به فرمانداران سراسر کشور دستور تشکيل هيات‌هاي اجرايي را صادر کرد.
انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي روز 29 ارديبهشت برگزار مي‌شود.
مدارک مورد نياز نام نويسي در انتخابات رياست جمهوري
طبق ماده 35 قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1. از رجال مذهبي، سياسي.
2. ايراني‌الاصل.
3. تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران.
4. مدير و مدبر.
5. داراي حسن سابقه و امانت و تقوي.
6. مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي کشور.

واجدان شرايط بايد در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملي و يک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پيدا کرده و اقدام به تکميل فرم هاي پيش بيني شده کنند.
ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اخذ ۸۷.۲۸ درصد از کل آرا برای ۶ سال دیگر در این سمت باقی ماند، فردا هفتم می با حضور در مراسم تحلیف در کاخ کرملین دوره جدید ریاست جمهوری اش را آغاز خواهد کرد.

هم‌ زمان با برگزاری این مراسم دولت جدید روسیه با تصویب پارلمان کار خود را آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین نامزد خود برای تصدی نخست وزیری این کشور را نیز به مجلس معرفی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ های روسیه، احتمالا میخائیل میشوستین، نخست وزیر فعلی روسیه در سمت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098765

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس