Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، ریاض فرحانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی انتخابات در موعد مقرر با استعلام از مراجع چهارگانه، نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اقدام و اسامی را به‌موجب قانون به هیئت‌های نظارت اعلام کردند.

مسئول ستاد انتخابات شهرستان آبادان گفت: شهرستان آبادان در مقایسه با دوره‌های گذشته بیشترین آمار ثبت‌نام‌شدگان و کمترین میزان رد صلاحیت‌ها را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: 641 داوطلب برای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان آبادان نام‌نویسی کردند که از این تعداد 191 نفر از شهر آبادان بودند .

فرحانی عنوان کرد: از همه اقشار جامعه به شکل متوازن در انتخابات این دوره شوراها در شهرستان حضور داشتند که میزان مشارکت بالای زنان و تحصیل‌کردگان بیانگر ارتقاء‌ کیفیت شوراهای پنجم نسبت به دوره‌های قبل است.

مسئول ستاد انتخابات شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی تأیید نشده ، اعتراضی داشته باشند می‌توانند مستند به مواد قانونی و به‌دور از تنش و هیاهو در تاریخ مقرر اعتراض خود را اعلام دارند.

وی اعلام کرد: به‌ این‌ ترتیب و بر اساس قانون به درخواست آنان از سوی هیئت‌های نظارت ستاد انتخاباتی شهرستان آبادان رسیدگی می‌شود.

فرحانی با اشاره به هم‌زمانی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری افزود: بر اساس تقویم انتخاباتی وزارت کشور هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان آبادان کار خود را آغاز کردند.

مسئول ستاد انتخابات شهرستان آبادان با تأکید بر رویکرد ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان آبادان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف عالی دولت، گفت: فرمانداری ویژه آبادان همواره در راستای صیانت از آرای مردم به‌ عنوان حق‌الناس و افزایش مشارکت‌های حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: هیئت‌های اجرایی با تأکید بر اجرای قانون سعی بر آن دارند که در این دوره زمینه‌های بیشتری برای مشارکت مردم نسبت به دوره‌های گذشته فراهم کنند.

فرحانی عنوان کرد: مردم فهیم و آگاه آبادان با حضور پرشکوه خود در پای صندوق‌های رأی برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار این شهر می‌افزایند.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان