Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@14:10:24 GMT

با این دو ماده طبیعی پوستی روشن بسازید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۱۶۴۶۸

با این دو ماده طبیعی پوستی روشن بسازید

تحریریه پارسینه: ماست و پودر برنج، ترکیب بی‌نظیری برای درمان آفتاب‌سوختگی با اثربخشی زیاد یا روشن کردن پوست است. برای آماده‌سازی این ترکیب، یک فنجان ماست را آماده کنید و یک قاشق غذاخوری از پودر برنج داخل آن بریزید. وقتی که این دو را به‌خوبی مخلوط کردید، باید خمیر حاصل‌شده را روی پوست قرار بدهید.

این خمیر باید برای مدتی روی پوست باقی بماند و به‌خوبی ماساژ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصلت اسیدی ماست به‌طور طبیعی کمک می‌کند تا لکه‌های تیره ناشی از آفتاب‌سوختگی محو شوند. از طرف دیگر، پودر برنج دارای بافت نسبتا زبری است و ماساژ دادن آن روی پوست به جداسازی سلول‌های پوستی مُرده کمک می‌کند.

پالپ و آب سیب‌زمینی، از دیگر ترکیبات روشن‌کننده پوست است. برای تهیه این ترکیب ویژه باید یک سیب‌زمینی تازه را رنده کنید و عصاره سفید شیری‌رنگ سیب‌زمینی را بگیرید. بعد از گرفتن عصاره سفید، باید سیب‌زمینی رنده‌شده را تا حدی بکوبید که تبدیل به خمیر شود. وقتی که این خمیر آماده شد،‌ آن را روی قسمت‌های آفتاب‌سوخته بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت، خمیر را بردارید و عصاره سیب‌زمینی را روی پوست ماساژ بدهید. برای تقویت اثربخشی، بهتر است که این کار شب‌ها قبل از خواب انجام شود و عصاره سیب‌زمینی تا صبح روی پوست باقی بماند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟

شاید تا به حال پیش آمده باشد که از خود بپرسید، چگونه با وجود خورشید که به‌راحتی زمین را روشن می‌کند، فضا تاریک است؟ در واقع چرا فضا با وجود پرشمار ستاره مانند خورشید، همچنان سرد و تاریک است؟ 

چرا با وجود این‌که خورشید زمین را روشن می‌کند، فضا تاریک است؟

به گزارش گجت نیوز، در پاسخی ساده به این سوال باید گفت از آنجایی که نور خورشید در فضا منعکس یا پراکنده نمی‌شود، ما فضا را سیاه می‌بینیم. در واقع در خلا، ذرات و موادی که نور خورشید را پراکنده و منعکس کنند وجود ندارد؛ اما در مورد زمین و با ورود نور خورشید به جو، مولکول‌ها و ذرات جو آن را پراکنده می‌کنند و در نتیجه در طول روز ما آسمان را به رنگ آبی می‌بینیم.

با این وصف، رنگ آبی آسمان حاصل برهم‌کنش نور خورشید با مولکول‌های گاز موجود در جو زمین است؛ پدیده‌ای که به آن پراکندگی رایلی نیز می‌گویند.

از طرفی، رنگ آبی با طول موج کوتاه، بیش از رنگ قرمز در آسمان منتشر می‌شود و به همین دلیل، چشم انسان نور آبی را بیشتر و بهتر تشخیص می‌دهد و همین مسئله سبب می‌شود تا آسمان را به رنگ آبی ببینیم.

همه این‌ها یعنی روشنایی زمین در طول روز حاصل وجود جو است که به انعکاس و پراکنده شدن نور خورشید کمک می‌کند. این در حالی است که فضا یک محیط بی‌نهایت گسترده و وسیع با ذرات و ماده اندک است که قادر به منعکس کردن نور خورشید نیستند. جالب است بدانید در فاصله مدار خورشید تا زمین و در هر ۱۰۰ سانتی‌متر مکعب، تنها یک اتم هیدروژن خنثی وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید