Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام میردامادی گفت: آن روزی که دولت توجه به کاخ نشینی پیدا کرد روز نابودی ما است و اگر رئیس جمهور و دولتی کاخ نشین پیدا کنیم کوخ نشینان فراموش خواهند شد؛ در حالی که نجات مستضعفان از اهداف امام بود/پرهیز از تخریب وتضعیف کاندیداهای دیگر در انتخابات /خبری از مدیریت کارآمد در کشور نیست/سن مدیریتی در کشور ما بالا رفته است /امروز وقت ارائه کارنامه عملی دولت است/نگاه منفی به واردات ناش از نگاه مثبت به تولید داخلی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛ آن روزی که دولت توجه به کاخ نشینی پیدا کرد روز نابودی ما است و اگر رئیس جمهور و دولتی کاخ نشین پیدا کنیم کوخ نشینان فراموش خواهند شد؛ در حالی که نجات مستضعفان از اهداف امام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت اصفهانظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان اظهارکرد: خداوند هر موجودی را آفریده هدایت کرده است که گاهی هدایت به صورت تکوینی و گاهی به صورت غریزی و از نوع وحی است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی افزود: نبوت یعنی اعتقاد به اینکه از جانب خداوند پیام‌هایی به بشر رسیده و فطرت خداجو، حق‌طلب و عدالت‌خواه که به دنبال خوبی‌ها لست از کتاب تکوین الهام گرفته و در کنار آن کتاب تشریع الهی هم وجود دارد.

ویگفت: با وجود اینکه فکرهای زیادی در دنیای امروز به کار است و پارلمان‌های مختلف برای وضع قوانین فعال بودهاما بعد از مدتی قانون خود را حذف کردهو یا با تبصره‌های زیاد، اصل آن نادیده گرفته می‌شود ولی قانون خدا همواره ثابت بوده و تغییر نمی‌کند.

امام جمعه موقت اصفهانخاطرنشان کرد: قرآن مجید کتابی است که از 1400 سال پیش تغییر نکرده است و دشمن نتوانسته در آن تصرف کند، خداوند خود حافظ این کتاب بوده و جهانیان را به مبارزه‌طلبی و تحدی دعوت کرده که همچنان بی‌پاسخ مانده است.

میردامادی عنوان کرد: عده‌ای روشنفکرنما در اوایل انقلاب ساز روشنفکری به راه انداخته و می‌گفتند قوانین 1400 سال پیش به درد مردم دنیای امروز نمی‌خورد در حالی که دروغ همواره مذموم بوده و قیامت و زندگی پس از مرگ وجود دارد اما برخی آداب و رسوم را با قوانین ثابت مخلوط کرده‌اند.

وی تصریح کرد: قانون خدا همواره ثابت و تغییرناپذیر بوده وسعادت هر جامعه‌ای در عمل دقیق به قانون الهی است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: امروز برخی قوانین الهی در جامعه معطل مانده و اجرا نمی‌شود، اگر در مملکت طبق قانون اسلام حد دزدی به دزد زده شود، آیا دیگر شاهد دزدی خواهیم بود؟ اگر قانون در مورد زنا اجرا شود، عفت عمومی هم حفظ خواهد شد؛ البته قضات هم درگیر قوانین دست و پا گیر شده اند.

میردامادی خاطرنشان کرد: معنای لا اکراه فی الدین این بودهکه می توان هر دینی را بپذیرفت ولی نه به این معنی که هر کس در جامعه خطایی کرد بگوید اجباری در دین نیست، اگر حدود الهی با قدرت در مورد گناهان علنی در جامعهاجرا شود، به استناد روایات از 40 شبانه روز بارش باران مفیدتر خواهد بود.

وی افزود: مسائل اقتصادی در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال تلاش و کوشش و تولید و اشتغال نامیده باید رعایت شود ولی تا گنهکار بودهدرهای الهی بسته است و باید استغفار گفتن در ماه رجب را غنیمت بشماریم.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مقام معظم رهبری به نیروهای ارتش فرموده بودند «خدمت مخلصانه به مردم را از بزرگ ترین عبادات بدانید و از این فرصت استفاده کنید، کمبودهای مالی نباید مانعی برای پیشرفت نیروهای نظامی باشد و باید با ابتکار وهمت بلند همچون دفاع مقدس کمبودها برطرف شود.»

میرداماد خطاب به نیروهای ارتش گفت: روزگاری ارتشیان را چنان ذلیل کرده که یک مستشار امریکایی برارتش حکومت می کرد، ولی امروز شما عزیز و سربلند بودهو تحت فرمان ولایت فقیه قرار دارید.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح در مرتبه ای از قدرت هستند که نیروهای آمریکای جنایتکار جرات آمدن به این مرز و بوم را ندارند.

امام جمعه موقت اصفهانیادآور شد: دشمن بداند که اگر خود و یا جنایتکاران حلقه به گوشی که برای خود به وجود آورده و با مال مردم بازی می کنند ، قصد حمله به ایران را بکنند، دنیا برای همه آن ها خاکستر خواهد شد.

میردامادیبا اشاره به داغ شدن تنور انتخابات خاطر نشان کرد: شورای نگهبان به عنوان یک قهرمان فرد اصلح و صالح را از فیلتر خود عبور خواهد داد.

وی ادامه داد: آن روزی که دولت توجه به کاخ نشینی پیدا کرد روز نابودی ماست و اگر رئیس جمهور و دولتی کاخ نشین پیدا کنیم کوخ نشینان فراموش خواهند شد در حالی که نجات مستضعفان از اهداف امام بود.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: آن روزی که رئیس جمهور از خوی کوخ نشینی خارج شود ، انحطاط خود و جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در انتخابات مواظب باشید و کسانی را انتخاب کنید که درد جامعه را احساس می کنند و به جای حزب بازی و سیاسی کاری به درد مردم برسند.

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از عدم پیگیری حقوق های نجومی افزود: مقام معظم رهبری چند بار فرمودند حقوق های نجومی پیگیری شود، چرا تاکنون گزارشی در این خصوص داده نشده است؟ در مملکتی که عده ای بهای اجاره خانه و درمان خود را ندارند چه طور راضی می شویم که عده ای حقوق میلیونی دریافت کنند و آن را قانونی بدانند.

وی در پایان اذعان کرد: در انتخابات پیش رو افرادی را انتخاب کنیم که تدبیر واقعی برای نجات جامعه دارند و امیدشان به خدا است و فکر نمی کنند که اگر با امریکا رفیق شویم همه چیز داریم.

امام جمعه کاشان تأکید کرد: پرهیز از تخریب و تضعیف کاندیداهای دیگر در انتخابات

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: از نگاه دینی و قانونی جایز نیست که کاندیداها و هواداران شان نسبت به نامزدهای دیگر مرتکب غیبت، تهمت، تضعیف و تخریب شوند و به عنوان مثال پوستر و عکس کاندیدای دیگری را پاره کنند زیرا برخلاف انصاف، اخلاق و شرع است.

آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارکرد: انتخابات مانند هر فعل مکلفی دارای حکم بوده و دارای سه بعد فقه، اخلاق و قانون است.

وی به بررسی منظر فقه انتخابات پرداخت و با یادآوری سه مخاطب نامزدها، هواداران و رأی دهندگان انتخابات از بعد فقهی گفت: به عنوان نمونه فردی که می خواهد کاندیدای شورای اسلامی شهر شود و برای خدمت به مردم در مسائل خدمات شهری به میدان آید و در این میان خود را نسبت به دیگران دارای تحصیلات عالی تر، توان بیشتر و طهارت و پاکی بالاتری می داند و از منظر تخصص های مربوط به خدمات شهری خویش را داناتر قلمداد می کند موظف است خود را در معرض آرای عمومی قرار دهد که این امر وجوب کفایی است.

امام جمعه کاشان، افزود: اینجاست که یا این کاندیدا موفق به کسب رأی و توفیق خدمت به مردم می شود و یا نمی تواند رأی کسب کند و در سنگری دیگر باید به جامعه خدمت کند و وظیفه هواداران نیز تحقیق در مورد کاندیدای اصلح و رأی دادن و حمایت کردن از اوست.

آیت الله نمازی به مصادیق کارهای حرام در فرآیند تبلیغات و هواداری کاندیداها اشاره و بیان کرد: کاندیداها و هواداران شان حق دارند از کاندیدای دیگر غیبت کنند و از عدم تجربه و توان او سخن بگویند بلکه باید نامزدها خود را عرضه کنند و در صورت موفقیت به خدمت بپردازند چراکه هیچ کس از مردم طلبکار نیست.

وی تصریح کرد: از نگاه دینی و قانونی جایز نیست که کاندیداها و هواداران شان نسبت به نامزدهای دیگر مرتکب غیبت، تهمت، تضعیف و تخریب شوند و به عنوان مثال پوستر و عکس کاندیدای دیگری را پاره کنند زیرا برخلاف انصاف، اخلاق و شرع است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به دیدارهای فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و همچنین مسئولان کشور با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و به ذکر فرازهای از بیانات معظم له در این دیدارها پرداخت.

آیت الله نمازی در ادامه با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به رسالت مهم و خطیر این نیرو در پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام گفت: یک امتیاز و ویژگی ارتش در ایران اسلامی نسبت به ارتش دیگر کشورها و علاوه بر خصوصیات آنها، وجود عنصر ایمان بر محور ولایت امام زمان(عج) و ولی فقیه جامع الشرایط است که این افتخاری برای ارتش و دیگر نیروهای مسلح کشور است.

وی، تأکید کرد: ارتش آمریکا و یا نیروهای مسلح دیگر تحت فرماندهی انسان های شرور، بی تقوا و آلوده به مفاسد اخلاقی است اما بزرگ ترین افتخار برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که فرماندهی آن بر عهده ولی فقیه زمان و نایب عام امام معصوم(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به ۲۱ فروردین سالروز صدور فرمان امام راحل در سال ۵۸ برای تأسیس بنیاد مسکن، افتتاح ۱۴۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و خیرین در شهرستان را یادآور شد و همکاری سازمان ها و نهادهای حمایتی مانند شهرداری، فرمانداری و…را مورد قدردانی قرار داد.

آیت الله نمازی، با تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب(س)، این بانوی بزرگوار را مانند حضرت زهرا(س) ام المصائب نامید و متذکر شد: امروز نیز یزیدیان زمان با هدف محو کردن حرم بانو زینب(س) به میدان آمده اند چراکه داعشیان امروز جاماندگان یزید عصر امام حسین(ع) هستند اما جوانان شیعه کشورهای اسلامی با عنوان مدافعان حرم برای پاسداری از قبر مطهر این بانوی بزگوار و همچنین دفاع از مظلومیت اهل بیت مردانه می جنگند.

امام جمعه بادرود: خبری از مدیریت کارآمد در کشور نیست/ به کسی رای دهید که بتواند دولت با نشاط و خدمتگزار تشکیل دهد

حجت الاسلام قاسمی گفت: مردم باید در انتخابات ریاست جمهوری به کسی رای دهند که بتواند دولتی عزتمند، پرنشاط، کارآمد، خدمتگزار، شجاع، قانونگرا و ساده زیست تشکیل داده و پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه بادرود در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: جامعه انقلابی ما خود را برای خلق حماسه ای دیگر آماده می کند و ملت بزرگ ایران تلاش می کند در کنار حضور پرشور در انتخابات که هدف اصلی نظام است کسانی را در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی انتخاب کنند که بتوانند در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حضوری بسیار موثر داشته باشند.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی افزود: مردم باید در انتخابات ریاست جمهوری به کسی رای دهند که بتواند دولتی عزتمند، پرنشاط، کارآمد، خدمتگزار، شجاع، قانونگرا و ساده زیست تشکیل داده و پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

وی با تاکید بر این که امروزه مشکل اصلی کشور ما نبود مدیریت کارآمد و انقلابی است، گفت: با توجه به این که در جمهوری اسلامی استعدادهای خلاقِ فراوان و ظرفیت های متنوعی برای بهبود شرایط وجود دارد، اما هیچ خبری از مدیریت قوی، انقلابی و کارآمد برای استفاده از این ظرفیت و امکانات در بخش های مختلف، نیست.

خطیب جمعه بادرود تاکید کرد: انقلاب اسلامی حافظ ارزش ها و آرمان های مردم، شهدا و امام شهدا است و هیچ سنخیتی با راحت طلبی و باری به هرجهت بودن ندارد در حالی که ما دیدیم نتیجه همین حقوق های نجومی ناشی از زندگی اشرافی گرایانه و راحت طلبانه برخی از مسئولان بود.

وی به دیدار اخیر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم له در این دیدار با بیان این که دشمن، هر یک از بخش های نیروهای مسلح همچون ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج را به‌‌ نحوی می‌کوبد تا از درون تهی شوند بر لزوم قوی تر شدن روز به روز نیروهای مسلح از لحاظ سازماندهی تاکید کردند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که به فرموده رهبر معظم انقلاب سعادت و شقاوت مردم در دستان مسئولان کشور است، بیان کرد: امروز جبهه بزرگی در دنیا در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده است تا نظام را از درون تهی کند و هرگونه تلاش برای زمین گیر گردن دشمن در این جبهه مصداق تلاش برای تقرب به درگاه الهی است.

وی تاکید کرد: باید تلاش ها در کشور به سمتی هدایت شوند تا اشتغال و تولید در جامعه ایجاد شود و برای این کار باید جلوی واردات کالاهایی که نمونه آن نیز در داخل تولید می شود را گرفت.

امام جمعه بادرود خاطر نشان کرد: اگر کارخانه ها و کارگاه های داخلی راه نیفتد معضل تولید، اشتغال و آسیب های اجتماعی حل نمی شود و اگر چنین نشد مردم هم از دولت و مسئولان رضایت نخواهند داشت.

امام جمعه موقت نطنز: آرامش حقیقی و واقعی انسان ها در سایه قرآن/ مردم مدیریت کشور را به دست فردی جهادگر و مدافع نظام بسپارند

حجت الاسلام مجیدی تبار گفت: ملت ایران تا امروز اجازه نداده اند فرد ناصالحی بر سر کار آید و در این انتخابات نیز با حضوری پرشور و با یک تحقیق و تحلیلی در فضای سالم، مدیریت کشور را به یک فرد انقلابی، غیور، جهادگر و مدافع نظام خواهند سپرد.

امام جمعه موقت نطنز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنبه های مختلف زندگی امروز و فراز و فرودهایی که بر سر راه آدمی قرار دارد اشاره و اظهار کرد: با توجه به پیشرفت های حاصل شده در دنیای مدرن امروزی انسان هنوز نتوانسته آرامش واقعی را در زندگی خود بیابد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار افزود: بدون شک انسان ها در کنار تمام این فراز و فرودها و پیشرفت های به وجود آمده، تنها در سایه قرآن کریم به آرامش واقعی و حقیقی خواهند رسید.

وی تصریح کرد: انسان ها در عصر امروزی که هر روزه با تغییر و تحولات جدیدی روبرو است، باید از هوش و استعداد خود برای برداشتن قدم های موثر و کارآمد در زندگی استفاده کند و قرآن کریم هم این مهم را در آیات خود متذکر شده و به تواضع، فروتنی و چگونگی درست زندگی کردن همواره اشاره کرده است.

خطیب موقت جمعه نطنز با اشاره به سالروز سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در مسجد اعظم قم علیه نظام شاهنشاهی، بیان کرد: ملت بزرگ ایران به تبعیت از امامی که راه زندگانی درست، شجاعت و نترسیدن از دشمن را به آن ها آموخت افتخار می کند و همین خصوصیات را الگوی خود قرار داده است.

وی همچنین از حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در دو مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای در نطنز و مراسم معنوی اعتکاف در ۱۸ مسجد شهرستان نطنز قدردانی کرد.

حجت الاسلام مجدی تبار درگذشت حجت الاسلام حسین زاده مولف و نویسنده نطنزی را تسلیت گفت و افزود: وی فردی کوشا و فعال در تمام عرصه ها بود که با قلم و زبان خود در عرصه های مذهبی و دینی به خوبی ایفای نقش کرد و از وی آثار متعددی در این حوزه برجای مانده است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، ابراز کرد: ملت ایران تا امروز اجازه نداده اند فرد ناصالحی بر سر کار آید و در این انتخابات نیز با حضوری پرشور و با یک تحقیق و تحلیلی در فضای سالم، مدیریت کشور را به یک فرد انقلابی، غیور، جهادگر و مدافع نظام خواهند سپرد.

امام جمعه زرین شهر : حضور آگاهانه و حداکثری مردم درصحنه انتخابات دشمنان کشور را ناامید می‌کند

امام‌جمعه زرین‌شهر گفت: حضور آگاهانه وحداکثری مردم درصحنه انتخابات دشمنان کشور را ناامید می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم باقریان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مصلای بزرگ زرین‌شهر اظهار کرد: حضور آگاهانه وحداکثری مردم درصحنه انتخابات دشمنان کشور را ناامید می‌کند.
وی بابیان اینکه حضور حداکثری مردم کشورمان در مناسبت‌های خاص، ایران را به‌عنوان یک کشور مردمی به دنیا معرفی کرده است خاطرنشان کرد: تأثیر مشارکت مردم مسئله بسیار مهمی است که رهبری فرزانه و حکیم انقلاب بارها برای روی آن تأکید داشته و دارند.
امام‌جمعه زرین‌شهر افزود: حضور حداکثری مردم با بصیرت کشورمان نه‌تنها موجبات تقویت ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت بلکه همه دشمنانی را که برای انتخابات ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند را ناامید خواهد کرد.
وی با توجه به خباثت‌های سران عربی به‌ویژه ایالات‌متحده آمریکا در قبال کشورمان تصریح کرد: فراموش نکنید که آمریکا برای اینکه ابرقدرت و کدخدای جهان باقی بماند دست به هر جنایتی خواهد زد.

خطیب نماز جمعه زرین‌شهر متذکر شد: در انتخابات باید رقابت وجود داشته باشد چراکه اگر رقابت وجود نداشته باشد انتخابات معنایی نخواهد داشت، البته باید رقابت‌ها در سمت‌وسوی صحیح و با رعایت کامل تقوا واخلاق صورت گیرد.

وی بابیان این مطلب که نباید به بهانه رقابت‌های انتخاباتی امنیت روحی ، روانی و فکری مردم به هم بخورد تصریح کرد: دشمن برای انتخابات ما سفره پهن کرده است و دل‌خوشی زیادی به این موضوع دارد و ضروری است تا آحاد جامعه در یک خط و علیه دشمن حرکت کنند و خدای‌نکرده با عمل بی‌ربط خود پازل دشمن را تکمیل نکنند.

امام‌جمعه زرین‌شهر با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و اقدامات وحشیانه آمریکا در قبال کشور سوریه یادآور شد: امریکا برای حفظ ابرقدرتی و اربابی خود در جهان به هر جنایاتی دست می‌زند نمونه این روزهای آن حمله ددمنشانه به فرودگاهی در سوریه است .

وی افزود: سازمان ملل و شورای امنیت ملی در حقیقت برای امنیت جهان درست‌شده است اما کجاست صدای آن‌ها در جنایات کشورهای ابرقدرت ، چرا باید کشوری بدون هماهنگی با همین شورای امنیت و کنکره خود دست به جنایت بزند و هیچ صدای از آن‌ها درنیاید .

حجت‌الاسلام باقریان با طرح این سؤال که چرا آمریکا به‌راحتی در دنیا عربده‌کشی می‌کند تصریح کرد: آمریکا این کشور چاقوکش و عربده‌کش به‌راحتی یک روز در عراق یک روز در سوریه و هزاران کشور دیگر دست به جنایات متعدد می‌زند و انسان‌های بی‌دفاع و بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد!

امام جمعه باغ بهادران: عدم توجه نماینده دولت برای تحقق شعار سال

حجت الاسلام فرهنگ می گوید: متأسفانه در سال گذشته حتی یک جلسه هم از طرف نماینده دولت برای تحقق شعار سال در باغ بهادران گرفته نشد.

امام‌جمعه باغ بهادران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلای بزرگ باغ بهادران با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال در جامعه گفت: آحاد جامعه باید بر روى تولید و اشتغال متمرکز شوند و این هدف تنها با دستور دادن مسؤولان ارشد محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی در کشور را امری ضروری دانست و تصریح کرد: ما در کشور به‌ویژه در بخش باغ بهادران به مسؤولانی نیاز داریم که در تحقق شعار سال عزمی راسخ داشته باشند و اقدامات محسوس و درخوری را به انجام برسانند.

وی افزود: متأس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

بعد از ۵۳ سال که آمریکا دائماً عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده، در انتخابات پریروز حذف شد و مخالفان [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، سیاست ضعیف خارجی او را به باد انتقاد گرفتند. پاپ ژان پل دوم، [رهبر کاتولیک‌های جهان]، در یونان از کلیسای ارتدکس‌ها، به خاطر جنایات کاتولیک‌ها در جنگ‌های صلیبی علیه مسیحیان ارتدوکس استانبول، عذرخواهی‌ کرد. رئیس اُرتدکس‌های یونان، ملاقات خود را مشروط به عذرخواهی پاپ کرده بود.

پیش از جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های کلی امنیت ملی در بخش دفاع را تکمیل کردیم. ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات بحث بود. قرار است جامعه روحانیت [مبارز تهران] و جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، نامزد مشخصی نداشته باشند و بیانیه بدهند و مطالب کلی بگویند. عصر آقایان [محمدمحسن] سازگارا، [مدیرعامل شرکت مطبوعاتی جامعه‌ روز]، [سعید] فائقی، [معاون فنی سازمان تربیت بدنی] و عباس [قاسمی‌شریف]، پسر خانم اعظم طالقانی آمدند. سازگارا، نامزد ریاست‌جمهوری شده؛ نگران است که شورای نگهبان، صلاحیت او را رد کند. گفت، بارها اعلام کرده، موتور حرکت اصلاحات را سیاست‌های برنامه اول و دوم و عملکرد دولت سازندگی می‌داند. به عملکرد دوم‌ خردادی‌ها معترض است و گفت، روحانیت در دو قرن اخیر، هر وقت وارد مسائل شده، خیلی جدی و مؤثر بوده است.

جمعی از مسئولان [بسیج] حزب‌الله لبنان آمدند. سردار [قاسم] سلیمانی، [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] گزارش داد و من هم صحبت دلگرم‌کننده‌ای برای آنها نمودم.

شب جلسه سران قوا در دفتر آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] در مجلس بود. آقای کروبی، مذاکراتش با شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت اکثر نامزدهای دوم خردادی در [انتخابات] میان‌دوره‌ای مجلس را تعریف‌ کرد؛ خیلی ناراضی‌اند. گفته شد، با نفوذ آقای [مجید] انصاری، [نماینده تهران] ، در قانون برنامه، دو طرح گذاشته‌اند که باید اصلاح شود. گفت، آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی از دفتر رهبری، در روزی که او در ساوه بوده، تلفنی به او گفته است که آقای بهزاد نبوی، [نایب‌رئیس مجلس]، در مورد فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری، در خصوص مبارزه با فساد، بد برخورد کرده است. قرار شد سران سه قوه، آیین‌نامه‌ای برای کنترل درست مبارزه با فساد تهیه کنند که مثل مسئله ثروت‌های بادآورده، خراب نشود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902823

دیگر خبرها

  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش