Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از انتقاداتی که به برخی از اعضای شورای شهر وارد می‌شد پرداختن به امور جناحی و سیاسی در این شورا بود تا جایی که برخی از این اعضا فعالیت اصلی و حیطه های شهری را رها کرده و به دنبال رسیدن به قدرت مجدد حتی دست به بردن آبروی همکاران خود در شورا زدند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از چند ماه به پایان کار شورای چهارم شهر تهران زمان باقی مانده است و شوهد نشان می دهد که تمام اعضای اصلاح طلب و اصولگرای شورای چهارم برای رقابت مجدد پا به عرصه گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از انتقاداتی که به برخی از اعضای شورای شهر وارد می‌شد پرداختن به امور جناحی و سیاسی در این شورا بود تا جایی که برخی از این اعضا فعالیت اصلی و حیطه های شهری را رها کرده و به دنبال رسیدن به قدرت مجدد حتی دست به بردن آبروی همکاران خود در شورا زدند.

املاک نجومی؛ بازی سیاسی اصلاح طلبان در شورای شهر

اصلاح طلبانی که به هر شکل نتوانسته بودند گزینه خود یعنی محسن هاشمی را به کرسی ریاست شهرداری بنشانند، اقدام به تخریب طیف مقابل کرده و حتی با طرح شایعاتی نظیر املاک نجومی را مطحر کردند

نمایندگان اصلاح طلب مجلس و شورای شهر تهران با مطرح شدن واگذاری املاک در شهرداری تهران که تا پیش از این مقابل فسادهای چند هزار میلیاردی و حقوق های نجومی ساکت شده بودند بحث تحقیق و تفحص از شهرداری را در دستور کار و اولویت خود قرار دادند.
موضوع واگذاری املاک در شهر تهران با دعوت شهردار تهران از قوه قضاییه و دادستان کشور برای بررسی دقیق و شفاف سازی از آن وارد مرحله تحقیقات قانونی شد و بر اساس اظهارات مقدماتی مقامات قضایی تخلفات صورت گرفته بسیار اندک بوده و نمی توان عنوان فساد سازمان یافته را بر آن گذاشت؛ ولی پیش از این رسانه های اصلاح طلب با انتشار اظهارات اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران از اختلاس 2200 هزار میلیاردی دم می زدند.

این جریان به دنبال اجرای سناریوهای سیاسی خود در شورای شهر تا ماه ها تمام مرکز خود را به جای پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم معطوف به راه اندازی جریان برای تخریب رقیب خود کرده بود.

سرخو و زمین 2500 متری در شمال تهران

ماجرای تبدیل کاربری یک ملک توسط همسر سرخو به عنوان یکی از اعضای شورای شهر نشان داد که استفاده ابزاری از قدرت این شورای یک یاز اهداف اصلی جریان سیاسی اصلاح طلب در شورای شهر تهران است.

ماجرا به این ترتیب بود که همسر محسن سرخو، زمینی مصادره‌ای از بانک ملت خریداری می‌کند. مساحت زمین طبق سند 512 متر مربع بوده که وی با دریافت وام، ملک را خریداری کرده و اقدام به تاسیس دبیرستان دخترانه می‌کند. چند سال بعد مدرسه را تعطیل می‌کند و با مشارکت یک سازنده، ساختمانی 9 طبقه در مکان آن مدرسه می‌سازد.

اگرچه قرارداد ساخت بنای 9 طبقه، آن طور که همسر سرخو گفته در سال 83 منعقد می‌شود، اما تا سال 92 گواهی پایان کار برای آن صادر نمی‌گردد. از جمله تخلفات این ساختمان، تغییر کاربری طبقه همکف از پارکینگ به مسکونی است. متراژ این تخلف، بیش از 236 متر است و حتی کمیسیون 5 ماده 100 که مسئول رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در شهر تهران است، در تاریخ 4 تیر 92 رأی به تخریب و بازگشت به وضعیت پارکینگ می‌دهد و مسکونی بودن طبقه همکف را تخلف به شمار می‌آورد.

همسر سرخو که عضو خانه کارگر و مسئول تعاونی‌های کارگران هم بوده جوابیه های متعددی صادر کرد اما هیچ کدام از آنها نتوانست پاسخ روشنی به شبهات مطرح شده در این راستا بدهد.

سرخو یکی از اعضای شورای شهر است که مجددا در انتخابات ثبت نام کرده است و حتی نام وی در لیست منتشر شده توسط اصلاح طلبان دیده می‌شود.

مسجدجامعی و استعفای سیاسی برای پیوستن به دولت

با کناره گیری علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصدی خود و در نهایت انتخاب صالحی امیری به وزارت خانه فرهنگ،زمزمه ها برای ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بالا گرفت تا جایی که پیشنهاداتی در این زمینه به احمد مسجد جامعی هم داده شد.

مسجد جامعی که بارها به طور غیر مستقیم اعلام کرده بود که پیشنهاداتی برای ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران داشته و از همین رو در بهبوهه تنش های شورای شهر تهران، استعفای خود را تقدیم این شورا کرد تا به این صورت تعداد اعضای اصلاح طلب شورا کمتر از قبل شود.

این بی اعتنایی به رای مردم از سوی برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر اعتراض سایر اعضا را بلند کرده و آنها نیز از وی خواستند تا استعفای خود را پس بگیرد که سر نهایت مسجد جامعی بالاجبار در این سمت ماند.

این روزها شاید مهمترین چالش و معضلات شهری در تهران دیده می شود به طوری که زیرساخت های فرسوده و قدیمی، آلودگی هوا، گسل های خاموش در تهران و امکان وقوع زلزله، مشکلات حمل و نقل و ... اولین معضلات این کلان شهر به حساب می آیند که با کم کاری ممکن است حادثه ای غیر قابل پیش بینی برای تهران رخ بدهد.

این نکته اهمیت دوری از سیاسی کاری های شورای شهر را بیشتر نمایان می کند و خواسته طبیعی مردم رسیدگی به اوضاع کلان شهر در کنار دوری از رانت‌ها و دستورات فرمایشی و نمایشی در این شوراست.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم

فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات دور دوم مجلس به لحاظ اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول ندارد، گفت: مشارکت بالای مردم در این دوره نشاط عمومی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

وی افزود: مشارکت و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته نمایندگان بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در همان دور اول با کسب اکثریت آرا، مشخص شدند اما در تعدادی از حوزه‌ها از جمله در تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شد که امید است مردم در این دور از انتخابات نیز مشارکت جدی داشته باشند.

هر چقدر مجلس در امر قانونگذاری بهتر عمل کند دستگاه‌ها مسیر دقیق‌تری خواهند داشت

فضائلی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در شهرهایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، مردم انقلابی، فهیم و همیشه در صحنه با درک بالای خود و با اهتمام لازم و مشارکت بالا پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو بُعد حائز اهمیت است، عنوان کرد: در بُعد اول، این اهمیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و جایگاه اصلی آن در حوزه قانونگذاری است که وظیفه تقنین قوانین کشور و ریل‌گذاری را بر عهده دارد و در حقیقت این مجلس است که مسیر اجرایی و آینده کشور را ترسیم می‌کند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: بنابراین هر چقدر مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری بهتر عمل کند و قوانین مصوب آن دقیق‌تر و ناظر بر اولویت‌های کشور باشد، به طور طبیعی می‌توانیم امیدوار باشیم مسیری که دستگاه‌های اجرایی در آینده بر اساس آن قوانین طی می‌کنند، دقیق‌تر و معطوف به اهداف جامعه باشد.

فضائلی گفت: در بُعد دوم، اهمیت مجلس شورای اسلامی به بحث نظارت آن بر اجرای صحیح قوانین بازمی‌گردد که این امر توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود و این نظارت هر چه دقیق‌تر و سالم‌تر انجام شود، می‌تواند در اجرای قوانین و در اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف‌شان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند، بسیار موثر باشد.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راس وظایف نمایندگان است

وی افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های دیگر هم نقش‌آفرینی دارند اما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، در رأس اموری است که باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و آن پیام این است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد.

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

فضائلی یادآورشد: این نشاط اجتماعی و سیاسی می‌تواند یک پیام به همراه داشته باشد و در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، نقش بازدارندگی خواهد داشت.

انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

فضائلی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای دوستان کشور ما در سراسر دنیا هم یک پیام امیدوارکننده و خوشحال‌کننده را به همراه خواهد داشت و نشاط اجتماعی و سیاسی مردم ایران را در مقابل چشمان آنها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعداد بیشتر نمایندگان تهرانی نسبت به نمایندگان شهرستانی، آنها هیات رئیسه مجلس دوازدهم را تعیین خواهند کرد، گفت: به عقیده من انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان تهران به لحاظ تعداد، در مجلس دوازدهم تعیین‌کننده هستند و تاثیرگذاری‌شان زیاد است ولی این طور نخواهد بود که مجلس دوازدهم و انتخاب هیات رئیسه آن، در انحصار آنها باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

تبلیغات دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیندازند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود