Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی>سلامت - همشهری آنلاین:
طبق یافته اخیر محققان، دو ساعت دویدن در هفته با هر سرعت و در هر مسافتی می‌تواند طول عمر را تا ۳ سال افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ایالتی آیووا با بررسی مجدد داده‌های چندین مطالعه مشاهده کردند بین ورزش و طول عمر ارتباط وجود دارد.

دکتر «دوک چول لی» سرپرست تیم تحقیق، در مطالعات قبلی هم متوجه شده بود که دویدن هفتگی حتی ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز و با سرعت پایین (کمتر از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر در ساعت) ریسک مرگ را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

دویدن آهسته روند پیری را کند می‌کند

حال محققان با بررسی مجدد یافته‌های قبلی تاکید می‌کنند که دویدن با هر میزان سرعتی ریسک مرگ زودهنگام فرد را تا حدود ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

چول لی نیز عنوان می‌کند: «فواید افزایش طول عمر برای افراد دونده بدون در نظر گرفتن سرعت، در حدود ۳ سال است.»

به گفته محققان، پیاده روی، دوچرخه سواری و سایر فعالیت‌های ورزشی هم موجب افزایش طول عمر می‌شود اما نه به اندازه دویدن. این فعالیت‌ها ریسک مرگ زودهنگام را تا حدود ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه فرایند بارگیری و اعزام واگن ها در این اداره کل در کمترین زمان و بدون توقف انجام می شود گفت: اقدامات مناطق مستقر در مسیر قطارهای شرق و مقاصد تخلیه، در سرعت بازرگانی نقش مهمی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی افزود: سرعت بازرگانی در راه آهن از زمان بارگیری واگن و صدور بارنامه زمان سفر تا تخلیه در مقصد محاسبه می شود و اداراتی که این فرآیند را به طور کامل در حوزه استحفاظی خود دارند در این شاخص اثرگذارتر هستند.

حکامی قاسمی بیان کرد: اداره کل راه آهن شرق به عنوان مبدا بارگیری و محل کسب درآمد شرکت راه آهن، ماموریت تسریع سیر واگن های خالی دریافتی از مرز اداره کل تا مبادی بارگیری و صدور بارنامه را بر عهده دارد و پس از بارگیری، سیر واگن ها طبق برنامه ابلاغی با لوکوموتیوهای تخصیصی و در نظر گرفتن رسوب واگن ها و تاریخ صدور بارنامه، انجام می شود.

رضایت مسافرین از اولویت پیش فروش اینترنتی بلیت قطار

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اقدام راه آهن در تغییر نحوه پیش فروش بلیت و اولویت عرضه بلیت از طریق سکوهای اینترنتی گفت: این اقدام جسورانه، رضایتمندی مردم در سطوح مختلف را به دنبال داشت، زیرا با حذف بازار سیاه و رفتارهای غیر حرفه ای برخی آژانس های متولی، موجب افزایش ظرفیت در سامانه و دسترسی اختیار و قدرت انتخاب توسط مسافرین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • ببینید l دیوار مرگ قمری ناجی فضانوردان!
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد