Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان یکی از مدارس شهرستان نهاوند در اقدامی قابل‌تحسین بیش از 4 هزار درب بطری نوشابه را باهدف کمک به کمپین خرید ویلچر برای معلولان جمع‌آوری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گرو، دانش آموزان هنرستان شهید مطهری نهاوند در اقدامی جالب و قابل تحسین به همراه معلم خود آقای چگینی بیش از 4 هزار درب بطری نوشابه را با هدف پاکسازی محیط زیست و کمک به کمپین خرید ویلچر برای معلولان جمع اوری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانش اموزان با تلاش زیاد این تعداد زیاد درب بطری نوشابه را از سطح شهر جمع آوری کردند تا بتوانند با تحویل آن به اعضای کمپین کمک به افراد معلول نهاوند برای آنها ویلچر خریداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته‌اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین ترکیب عسل و لیمو می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند.
این نوشیدنی، یک انرژی سریع و فوری را برای مدت طولانی فراهم می‌کند، عسل یک خوراکی انرژی‌زا است که عمدتا از قند‌های ساده مانند فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و ۶۴ کالری در هر قاشق غذاخوری را تولید می‌کند. در طول هضم، کربوهیدرات‌های اصلی، فروکتوز و گلوکز به سرعت به خون منتقل می‌شوند و می‌توانند برای نیاز‌های انرژی در طول روز استفاده شوند همچنین لیمو، توانایی افزایش سوخت‌وساز بدن را دارد.

فواید بی نظیر نوشیدنی عسل و لیمو برای لاغری و چربی‌سوزی
به نظر می‌رسد به طور کامل توسط ویتامین C موجود در لیمو، انجام می‌شود. محققان تغذیه، در دانشگاه ایالتی آریزونا دریافتند که، مقدار ویتامین C موجود در جریان خون، به طور مستقیم با سوزانده شدن چربی، در طول ورزش و در حالت استراحت، ارتباط دارد همچنین تحقیقات نشان داده است، که یک رژیم غذایی سم‌زدایی با لیمو، شامل مخلوط آب لیمو با شیره ارگانیک افرا و عصاره نخل، در سوزاندن چربی بسیار موثر هستند.

اما توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی سم‌زدایی با لیمو اساسا یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است. از آن‌جایی که امکان زنده ماندن با این مقدار پایین کالری وجود ندارد، مقدار کالری خود را ثابت نگه دارید، اما بعد از اینکه لیوان شربت خود را خوردید، ورزش کنید.

به کاهش وزن کمک می‌کند
رهایی از اضافه وزن سخت است. اگر دنبال روش‌های طبیعی کاهش وزن هستید، این نوشیدنی می‌تواند برای‌تان بهترین گزینه باشد. اسیدسیتریک موجود در لیمو، در چرخه‌ی زیستی نقش مهمی ایفا می‌کند و بازده‌ی فرایند تبدیل غذا به انرژی را افزایش می‌دهد.

این میوه یک منبع عالی از فیبر پکتین است، یک ترکیب طبیعی با خواص مهار اشتها، آب و فیبر موجود در لیمو، اشتهای شما را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند بدون احساس گرسنگی، از حجم غذای مصرفی‌تان بکاهید با مصرف عسل و آب لیمو طبیعی در صبح، در طول روز احساس گرسنگی کمتری می‌کنید و کاهش وزن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کمک به سم زدایی کبد
هوایی که در آن نفس می‌کشیم، نوشیدنی‌هایی که می‌نوشیم و غذا‌هایی که می‌خوریم، ما را در معرض مواد شیمیایی و سموم گوناگونی قرار می‌دهند. گرچه بدن مان طبعا از ما در برابر این تهدید‌ها محافظت می‌کند، بد نیست ما هم با راهکار‌های طبیعی این حفاظ را تقویت کنیم.

آیا می‌دانید چرا در بسیاری از رژیم‌های سم زدایی، لیمو نقش اصلی را بازی می‌کنند؟ لیمو، غنی از ویتامین C است که آنتی‌اکسیدان است و به تولید گلوتاتیون کمک می‌کند. در حال حاضر، گلوتاتیون یک آنتی‌اکسیدان طبیعی در بدن است که کمک می‌کند تا سموم موجود در کبد را خنثی کند به علاوه، شربت لیمو عسل به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند، به این معنا که می‌تواند سم را سریع‌تر از طریق ادرار خارج کند.

مجرای ادراری را تمیز می‌کند
اگر از عفونت‌های دستگاه ادراری رنج می‌برید، شربت آب‌لیمو عسل بخورید. عسل عامل قوی ضدباکتریایی است که توان مقابله با چندین عفونت را دارد. هنگامی که عسل با لیمو و آب که هر ۲ مدر است و سموم بدن را دفع می‌کند، مخلوط شود به شکل بهتری مجرای ادراری را پاک‌سازی می‌کند. برای زنانی که مشکل عفونت مجرای ادراری دارند، مصرف این نوشیدنی مفید است. این مخلوط عفونت ادراری را کاهش می‌دهد.

کمک به هضم و تغذیه باکتری‌های خوب روده و درمان یبوست
مرکبات، مانند لیمو دارای آنتی‌اکسیدان‌ها هستند؛ که به لطف ویتامین C و فلاونوئیدها، آنها به هضم و جذب غذا در بدن کمک می‌کنند اسید آسکوربیک و اسید سیتریک موجود در لیمو، به تولید اسید معده برای کمک به هضم کمک می‌کند. از سوی دیگر، عسل مانع و باعث درمان اختلالات گوارشی مانند زخم معده، گاستریت و گاستروانتریت می‌شود.

اینها حتی دارای خاصیت پروبیوتیکی در روده هستند – که باعث پرورش باکتری‌های خوب در روده می‌شود. مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و یبوست، برای بسیاری از مردم مشکلات مزمنی هستند که می‌توانند زندگی روزمره‌شان را دگرگون کنند.

هر فردی به مرور دچار تراکم سموم در معده می‌شود. موادغذایی هضم نشده، سلول روده‌ای و باکتری‌های مرده، لایه داخلی معده را می‌پوشاند و در نتیجه منجر به بیماری می‌شود. با مصرف مخلوط آب لیمو، عسل و آب ولرم، دیواره روده به ویژه کولون تحریک می‌شود و سموم را از بدن دفع می‌کند تا روده‌ها بهتر عمل کند. با این کار بدن قادر است ماده مغذی را بهتر جذب و سموم را از بدن خارج کند. این تراکم سموم اغلب باعث احساس نفخ می‌شود.

لیمو سرشار از پکتین است که برای روده مانند صابون عمل می‌کند، عمل دفع را آسان‌تر می‌کند، سموم بدن را تخلیه می‌کند و کل فرایند گوارش را بهبود می‌بخشد.

لیمو و عسل هنگامی که با آب مخلوط می‌شوند، هر دو می‌توانند باعث افزایش حرکات حلقوی (انقباضات برای کمک به حرکت مواد غذایی) در دستگاه گوارش شوند، روده‌ها را تحریک می‌کند و مدفوع را از حالت خشکی خارج می‌کند که به کاهش یبوست کمک می‌کنند. این یک درمان محبوب خانگی است.

مبارزه با عفونت‌های گلو
شربت لیمو عسل، در مراقبت از عفونت گلو فوق‌العاده است عسل با خواص خود، زخم را بهبود می‌بخشد و می‌تواند گلودرد را تسکین دهد قبلا خواص ضد باکتری لیمو را ذکر کردیم. لیمو در ترکیب با عسل، مانند سحر و جادو در برابر عفونت‌ها کار می‌کند.

آب را گرم کنید، در حدی که موقع نوشیدن گلو را نسوزاند حالا به آب، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و مخلوط کنید سپس آب کمی از لیمو را اضافه کنید و بلافاصله بنوشید.

سیستم ایمنی را تقویت و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند
اگر شما به طور مرتب مریض می‌شوید، کمبود خواب، استرس و رژیم غذایی بد مانند مصرف فست‌فود‌ها و چربی‌های مضر، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می‌دهد.

شربت لیمو عسل بهترین نوشیدنی برای شروع روزتان است مرکباتی مانند لیمو که غنی از ویتامین C و مواد مغذی مانند ساپونین‌ها، آلکالوئید‌ها و فلاونوئید‌ها هستند، باعث افزایش سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در درازمدت، مصرف منظم شربت لیمو عسل می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها شما، محافظت کند. همان‌طور که می‌دانید، لیمو غنی از ویتامین C، فلاونوئیدها، بتا کاروتن، لیموویید، اسید فولیک و فیبر رژیمی است که آنها را در برابر بیماری‌هایی مانند آب مروارید، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و حتی سرطان مفید هستند و تاثیر می‌گذارند.

سلامت قلب‌تان را افزایش می‌دهد
بیماری‌های قلبی همواره افرادی را در سراسر دنیا به سوی مرگ می‌کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می‌شود. اما آبلیمو و عسل می‌تواند احتمال بروز این بیماری‌های خطرناک را کاهش دهد.

آبلیمو و عسل هر دو سرشار از پتاسیم هستند. مشاهده شده پتاسیم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبی است، کاهش می‌دهد. همچنین خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب‌های عضلانی و دیگر فشار‌ها محافظت می‌کند
تصفیه کننده سیستم لنفاوی
کمبود آب در سیستم لنفاوی عامل بروز انواع بیماری‌هاست. کمبود آب و مایعات لازم در سیستم لنفاوی، احساس خستگی مفرط و بی حالی، اختلال در خواب، یبوست، فشار خون بالا یا پایین، استرس و عملکرد نامناسب ذهنی را به همراه دارد.

ترکیب عسل و لیمو عمل هضم را بهبود می‌بخشد
ترکیبی از آب ولرم، لیمو و عسل سیستم هاضمه بدن را تقویت می‌کند. علاوه بر آن لیمو کبد را برای تولید صفرای بیشتر تحریک می‌کند، لیمو با افزودن اسید اضافه به سیستم گوارشی کمک می‌کند و در دفع سموم از بدن نیز مفید است. عسل به عنوان یک ضدباکتری عمل می‌کند و هر نوع عفونت موجود در بدن را از بین می‌برد و به تولید مخاط روده‌ای که سموم را از بدن دفع می‌کند کمک می‌کند.

پوستی جوان و شاداب
عسل خواص درمانی و شفابخش بسیاری دارد. عسل نه تنها به‌صورت خوراکی، بلکه به‌طور موضعی نیز تاثیرگذار است و استفاده از ماسک عسل و موم عسل برای درمان مشکلات پوستی در طب سنتی ایران بسیار توصیه شده است. لیمو خون را تمیز و در تولید سلول‌های جدید به بدن کمک می‌کند. اگر به دنبال داشتن پوستی بی‌عیب و نقص بدون استفاده از هرگونه مواد آرایشی هستید، نوشیدنی آبلیمو و عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای داشتن پوستی جوان و شاداب است.

ویتامین C موجود در لیمو باعث ساخت کلاژن می‌شود. کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می‌کند. در نتیجه شما پوستی سالم، جوان و شفاف خواهید داشت.

دیگر خبرها

  • کل‌کل کوکاکولاخوری حامد آهنگی با خانم بازیگر
  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • (ویدیو) کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه
  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • حضور بازیکنان مازندرانی در اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم 
  • مردان بسکتبال با ویلچر برای کسب سهمیه پارالمپیک به پاریس می‌روند
  • بازیکنان مازندرانی در اردوی تیم‌ملی بسکتبال باویلچر