Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@10:30:09 GMT

امنیت مرزهای ایران حاصل اقتدار نیروهای مسلح

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۱۱۳۹

امنیت مرزهای ایران حاصل اقتدار نیروهای مسلح

حجت‌الاسلام علی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش اظهار داشت: حضرت امام(ره) با تدبیر و هوشیاری که داشتند، می‌دانستند که بدنه ارتش متشکل از جوانان بسیار مومن و مردمی و از فرزندان همین ملت است و نظر ایشان بود که ثبات و اقتدار و قدرت یک ملت و کشور با نیروهای نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند شوکت رهبر به نیروهای نظامی است، گفت: بعد از انقلاب عده‌ای طبل انحلال ارتش را زدند اما امام(ره) این قضیه را به درستی درک کردند که ثبات و اقتدار یک کشور به نیروهای مسلح است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان افزود: امام(ره) فرمودند ارتش باید بماند و مخالفت با ارتش مخالفت با اسلام است و 29 فروردین سال 58؛ دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را روز ارتش نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه ثبات کشور و امنیت شهرها مربوط به نیروهای مسلح است، ابراز داشت: امام(ره) می دانست که اگر کشوری نیروهای مسلح نداشته باشد دشمن طمع می‌کند.

محمدی تصریح کرد: امروز نیز هر کشوری که نیروهای مسلح ندارد و ضعیف است، قدرت‌های دنیا در آنجا حضور دارند یا با راه‌اندازی جنگ یا با ایجاد پایگاهی برای استقرار نیروهای خود بر آن کشور مسلط هستند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب دشمن 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کرد اما امروز هیچ پایگاهی در کشور ما ندارند و این به قدرت نیروهای مسلح ما ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج و آگاهی ملت برمی‌گردد که بر این باور هستند که باید مستقل باشیم.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان عنوان کرد: نظر امام(ره) بر این بود که نیروهای مسلح علاوه بر اینکه ارتش نباید منحل شود بلکه باید قوی نیز باشد بنابراین در کنار ارتش، دستور تشکیل سپاه را برای اقتدار و ثبات کشور دادند.

* امروز ارتش ما یک ارتش انقلابی و معنوی و ممتاز است

وی ادامه داد: امروز ارتش ما یک ارتش انقلابی و معنوی بوده و نسبت به سایر نیروهای مسلح و ارتش‌های دنیا در بعد معنوی ممتاز است.

محمدی با اشاره به پیشرفت‌های ارتش در زمینه معنوی و قرآنی تصریح کرد: در حال حاضر در پادگان قهرمان حافظ کل قرآن، 20 جزء و 10 جزء داریم که در مسابقات قرآنی و ... شرکت دارند.

وی با بیان اینکه از نظر بعد نظامی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است، گفت: در گذشته تحرک و جولان و نفوذ نیروی دریایی ما محدود بود اما امروز با اشاره مقام معظم رهبری جولان و تحرک و نفوذ آن بسیار گسترده است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشیاری که دارند تشخیص دادند که راه دریا برای کشورها مهم است و هر کشوری که دریا را بیشتر در اختیار داشته باشد، می‌تواند پیشرفت کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی یادآور شد: نیروی زمینی ما نیز امروز در اقتدار کامل به سر می‌برد.

محمدی بیان کرد: نیروی زمینی ارتش با همکاری سپاه در ساخت سلاح‌های جدید پیشرفت‌های خوبی داشته و امروز از نظر سلاح و عِده و عُده با سال 58 و اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به حفاظت از مرزها افزود: زمانی که داعش در عراق به استان دیالک رسید که نزدیک مرز ایران است، به خاطر اقتدار نیروی هوایی ما نتوانست در آنجا دوام بیاورد چراکه می دانست اگر در آنجا حضور داشته باشد نسلش قطع خواهد شد.

*برگزاری مراسم رژه روز ارتش در همدان

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه تمام شهرهایی که با ایران هم‌مرز هستند در امنیت کامل به سر‌ می‌برند، ابراز داشت: این امر به حضور نیروهای زمینی در مرزها و اقتدار نیروی هوایی ایران برمی‌گردد که دشمن این را به خوبی درک کرده است.

وی امنیت مرزهای ایران را حاصل اقتدار نیروهای مسلح دانست و گفت: امروز نیروهای مسلح ما فراتر از مرزهای جغرافیایی با حضور مستشاری خود در جبهه مقاومت در مرزهای بیرون کشور نیز نفوذ دارند و اقتدار خود را به نمایش گذاشته اند.

محمدی با تأکید بر حمایت از جبهه مقاومت عنوان کرد: ما در مقابل تروریست‌های دولتی، آمریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که آسایش و آرامش را از ملت‌های منطقه سلب می‌کنند، می‌ایستیم و از مردم مظلوم فلسطین و سوریه حمایت می کنیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم بیان کرد: عزیزانی که جان خود را در دفاع از حریم اهل بیت(ع) فدا کردند کمتر از شهدای جنگ تحمیلی نیستند و بلکه بالاتر هستند چراکه در خارج از مرزها از حریم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های هفته ارتش گفت: هفته ارتش با برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «صیاد شیرازی» در همدان آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی و... به‌مناسبت هفته ارتش برای نیروها در پادگان قهرمان، تصریح کرد: مهمترین برنامه اجرایی نیز برگزاری مراسم رژه همزمان با 29 فروردین ماه روز ارتش است.

محمدی خاطرنشان کرد: همانطور که امام(ره) فرمودند باید ارتش در شهرها با ساز وبرگ رژه برود؛ رژه روز ارتش با نمایش گذاشتن قدرت نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است