Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کهگیلویه و بویراحمد، داود گودرزی در جمع مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زینب (س) و با اشاره به مراسمات معنوی ماه رجب و شعبان بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مهمترین مسئله ای که وجود دارد مسئله معنویت است برای جوان انقلابی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خداوند این قدر من و شما جوان را دوست داشته است که هر چند وقت یک بار سفره ای پس باید قدر بدانیم و دعا کنیم که بی نصیب نمانیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست 500 نفره مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان که هم اکنون در اردوگاه امام حسین(ع) روستای دهنو در شهر یاسوج در حال برگزاری است بیان کرد: رهبری فرمودند برای دفاع از انقلاب دو حرکت نیاز داریم؛ حرکتی بیرونی و حرکتی درونی، حرکت بیرونی همان ساز و کارهایی هست که باید انجام شود که باید پیش برنده و پیش رونده باشیم و حرکت درونی که مهم تر است معنویت می باشد چراکه اگر رشد در اخلاق و معنویت نباشد هرچه امکانات باشد نمی توان از این انقلاب دفاع کرد.

گودرزی به آسیب های عدم معنویت در نیروها اشاره کرد و تصریح کرد: اگر معنویت نباشد نه تنها نمی توان از انقلاب دفاع کرد بلکه در بعضی جاها نیز بر عکس عمل می شود؛ همانطور که می بینیم در این چند سال پیروزی انقلاب در بعضی از افراد رشد معنوی لازم و خدسازی نبود و بعد به قدرت رسیدند، دچار هوا های نفسانی شدند و ظاهر را نگه داشتند به اسم انقلابی گری اما رفتارهای دیگری نشان دادند.

وی به عناصر دخیل در انتخابات 96 اشاره کرد و گفت: یکی از این عناصر فعال دشمن است با محوریت آمریکا؛ ما در یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم که حتما برای انتخابات ما نقشه دارد و عنصر و بخش دیگر جریان غیر انقلابی است.

گودرزی با بیان اینکه آخرین حرف آمریکا چه در دولت قبل و چه در دولت کنونی این هست که اگر قبلا توصیه می شد به عدم حضور در انتخابات اما الان توصیه می کنیم همه پای صندوق ها بروند چراکه می شود در انتخابات سرنوشت کشور را تغییر داد و جریان مدنظر خود را سرکار آورد.

رئیس بسیج دانشجویی کشور افزود: حرف دیگر دشمن این هست که ما نیازی به امتیاز دهی اقتصادی به ایران نداریم و تحریم ها را بیشتر می کنیم چون بخشی در ایران شکل گرفته است که تحلیل خود را از ما می گیرند.

وی ادامه داد: در سال 95 گفته شد که آمریکایی ها تحریمی را بر نخواهند داشت و الان هم دیدیم که نزدیک انتخابات هستیم و تحریم جز در چند بخش محدود مثل یکی دوتا هواپیما که دست دولت را می گیرد برداشته نشد.

وی تاکید کرد: در هیچ عرصه ای تحریم ها برداشته نشد، نفت خرید می شود اما پول آن چطور برمی گردد معلوم نیست چون مبادلات بانکی و تحریم های آن برداشته نشده است و پولی دست ما را نمی گیرد.

گودرزی به جمع بندی خطرناک بیرون آمده از اندیشکده های آمریکایی اشاره کرد و گفت: آنها در اندیشکده ها نشستند و گفتند علت اینکه نمی شود به نظام حکومتی ایران ضربه زد به این خاطر هست که مردم محکم پشت سر حاکمیت خود هستند؛ چون حکومت دینی هست و مردم دین دار هستند، دست از حاکمیت دینی بر نمی دارند پس باید در دراز مدت دین را از مردم گرفت و در کوتاه مدت باید فشاره های اقتصادی را آنقدر زیاد کرد تا مردم دست از حاکمیت دینی بردارند و آن موقع ضربه زد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ضمن بیان تلاش دشمن برای تغییر در ذاعقه ها، فرهنگ، باورها و رفتاره های عمومی، گفت: تلاش دشمن بر جهت دهی افکار عمومی هست تا طبقه ای را در ایران شکل دهد تحت عنوان طبقه متوسط شهری که بیشتر به دنبال معیشت باشد و نه سیاست و سرنوشت کشور.
گودرزی تصریح کرد: حرف اصلی آمریکایی ها این هست که جریان انقلابی نباید در ایران سر کار بیاید و قدرت بگیرد و شرکایی هم در داخل دارد که چون هدف مشترکی دارند پس به طور جدی با هم همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه به عنوان بچه های انقلاب مبنا و معیاری داریم برای قضاوت کردن در مورد همه افراد و همه پدیده ها، افزود: مبنای ما چهارچوب اندیشه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی است.

گودرزی گفتمان انقلاب اسلامی را قرآن، روایات اهل بیت، بیانات و نصایح امام و رهبری امت و قانون اساسی داست و گفت: اگر نقدی می شود هیچ فرقی بین رجل سیاسی وجود ندارد چراکه همه آدم ها، رفتارها، گفتارها را می بریم در چهارچوب انقلاب اسلامی ببینیم جایگاهی دارند و یا نه.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه سنجش ها بر اساس شاخص های بیان شده می باشد و بیان کرد: در مورد هرکسی حرف زده می شود با شاخص حرف می زنیم و با کسی عهد اخوت و یا کینه توزی نداریم.

گودرزی ضمن بیان اینکه در این چهارچوب ترسیم شده وقتی رفتار ها و گفتارها را بررسی می کنیم در بعضی جاها اشتباهات قابل گذشت هستند ولی در بعضی دیگر قابل گذشت نیست، تصریح کرد: در بعضی جاها تناقض ها با شاخص های اصلی انقلاب دست و پنجه نرم می کند.

وی بیان کرد: محور همه اندیشه و گفتمان ما ولایت فقیه است، اندیشه سیاسی ما در اسلام این هست که حکومتی تشکیل بدهیم و در راس آن ولایت فقیه است که نایب امام زمان (عج) می باشد و باید تبعیت محض کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه ما باید تلاش بکنیم که ولی از ما چه می خواهد ولو اگر سکوت کرده باشند، تاکید کرد: وای به حالی که ولی فقیه به ما سرانگشت اشاره نشان دهد و یا بیاید پشت میکروفن حرف بزند؛ چراکه اشتباه از جنس اشتباهاتی نیست که بگذریم و اینجا اگر حرف ولی فقیه را زمین گذاشتیم هیچ فرقی با جریان صفین نخواهیم داشت.

گودرزی به نقش رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: نقش رهبری در جامعه اسلامی نقش تعیین کننده است و نه اتمام کننده و مثال بارز آن را می توان در جنگ احد مشاهده کرد، با وجود آنکه رهبری را پیامبر (ص) بر عهده داشتند و همه مسلمانان نیز در جنگ هستند اما بازهم مسلمانان شکست می خورند.

وی علت شکست در جنگ احد را عدم ولایت پذیری برخی از افراد بیان کرد که حرف گوش نکردند و محل ماموریت خود را در میانه کار رها کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصرح کرد: چرا حضرت امیر در کوچه ها می گشت و عین عمار و عین مالک می گفت، چون مالک و عمار مسیر اعمال ولایت را ایجاد می کردند؛ حرف های حضرت را تبیین می کردند و حضرت می آمد و حرف های جدید می زدنند و به طور کلی دایره اعمال ولایت را گسترش می دادند.

گودرزی افزود: رهبری جهت دهی می کند، گفتمان ایجاد می کند و از انحراف جلوگیری می کند.

رئبس سازمان بسیج دانشجویی به شاخص های انقلابی گری در بیان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر شخصی و یا جریانی داری پنج مشخصه زیر باشد می توان به او انقلابی گفت: اهداف، آرمان ها و ارزش های اساسی انقلاب را قبول داشته باشدتلاش برای تحقق این اهداف داشته باشدبا دشمن مرز داشته باشد و نسبت به دشمن حساس باشداستقلال کشور را قبول داشته باشدتقوای دینی و سیاسی داشته باشد
گودرزی همچنین تاکید کرد: البته به گفته مقام معظم رهبری باید نگاه خود را باز کنیم و اگر کسی از 100 نمره 10 را هم بیاورد آن می شود انقلابی.

وی افزود: جنبش دانشجویی در یک کلمه یعنی روشنگری و مردم می خواهند از ما واقعیت ها را بشنوند و باید مطالعه بمکنیم و مطالبه گر باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق(ع) بر تمام امت اسلامی حق دارند

ماموستا سیدمصطفی خاتمی امام جمعه اشنویه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تأکید بر عمل به سیره حضرت صادق(ع) در هماهنگی مذاهب اسلامی در امور وحدت آفرین، اظهار داشت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام یکی از بزرگان آل نبی است که همواره به وحدت و هماهنگی امت اسلامی توصیه کرده اند.

ماموستا خاتمی، افزود: ایشان در زمانی که در مدینه منوره حضور داشتند، مردم از اقصی نقاط به حضور ایشان شرفیاب می شدند و بعد از شهادت ایشان امام مالک رهبر مذهب مالکی ها در مدینه منوره امورات مردم را به عهده داشت.

وی تصریح کرد: پیروان امام مالک از او سؤال کردند که شما امام جعفر صادق علیه السلام را چگونه می شناسید؟  امام مالک گفت: "ما رأت عین ولا سمعت اذن ولا خطر على قلب بشر افضل من جعفر بن محمّد الصادق علماً وعبادة وورعاً زهداو عملا" هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر هیچ قلبی، برتر از محمد بن جعفر از نظر علم و زهد و ورع خطور نکرده است.

این عالم اهل سنت، عنوان کرد: امام ابوحنیفه در محضر ایشان تلمذ کرده است. از پیروان ایشان سؤال کردم که جمله "لو لا السنتان لهلک النعمان" صحیح است که آن را تایید نمودند.

وی در پایان تأکید کرد:  امام ابوحنیفه فرمود: اگر دوسال تلمذ من در محضر امام صادق نبود، نعمان هلاک میشد. در پایان باید متذکر شوم که اکثر علومی که به شیعه و سنی رسیده است از پیامبر(ص) و خاندان پیامبر اکرم و امام جعفر صادق علیه السلام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • امام جعفر صادق(ع) بر تمام امت اسلامی حق دارند
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری