Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@12:37:54 GMT

امامی: تغییر مداوم قوانین به کشتی لطمه می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۲۲۴۹

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون کشتی با انتقاد از اتحادیه جهانی کشتی در تغییر چند باره قوانین گفت: این موضوع مربیان، داوران و کشتی گیران را دچار سردرگمی کرده است.

خبرگزاری ایسنا: محمد ابراهیم امامی گفت، درباره تغییرات جدید اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی اظهار کرد: به دلیل خطر حذف کشتی از رقابت‌های المپیک پس از المپیک ۲۰۲۰، اتحادیه جهانی تصمیم گرفت یکسری تغییرات را در مسابقات جهانی بزرگسالان انجام دهد، اما به نتیجه‌ مطلوب در این باره نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پس از آن تغییر اوزان، نحوه امتیازدهی و همچنین یکسان کردن کشتی آزاد و فرنگی در امتیازات و خیلی از تغییرات دیگر در دستور کار قرار گرفت، اما با توجه به این که این تغییرات همیشگی شده است و برای چندمین بار صورت می‌گیرد بسیاری از ارکان ثابت کشتی مانند داوران، مربیان و کشتی‌گیران را دچار سردرگمی کرده است.
رییس کمیته‌ داوران فدراسیون کشتی افزود: اعتراضات به این دلیل است که این تغییرات هر چند یک بار انجام می‌گیرد. بهتر است اگر اتحادیه جهانی کشتی تغییرات قوانین را در دستور کار قرار می‌دهد ابتدا در تورنمنت‌های مختلف آن را آزمایش کند و اگر دید که نتایج آن می‌تواند به حفظ کشتی در المپیک کمک کند آن گاه این قوانین را مصوب کند و در مسابقات رسمی به مرحله اجرا در بیاورد نه این که بلافاصله و بدون تحقیق تغییراتی را مصوب کنند و پس از این که تمرینات تیم‌های ملی و باشگاهی بر اساس قوانین جدید صورت گرفت، مجددا دست به تغییر قوانین بزند.
وی با اشاره به این که پیش از این قوانین داوری را در اردوی تیم‌های ملی برای کشتی‌گیران و مربیان توضیح داده است تا برای آنها جا بیافتد، تصریح کرد: بالطبع کادرفنی تیم‌های ملی نیز برنامه تمرینی خود را بر اساس این مقررات پیگیری کردند، اما متاسفانه باز هم اتحادیه جهانی کشتی چند روز پیش تغییر قوانین را در دستور کار خود قرار داد که این موضوع نه تنها به حفظ کشتی در المپیک کمک نخواهد کرد ،‌ بلکه باعث لطمه نیز خواهد شد.
امامی در پاسخ به این سوال که چرا اتحادیه جهانی کشتی درباره اعمال تغییرات از کشورهای صاحب کشتی همچون ایران نظر خواهی نمی‌کند، گفت‌: قاعدتا کشورهای صاحب نفوذ در اتحادیه جهانی کشتی سعی می‌کنند قوانین و مقررات را منطبق با منافع‌شان تغییر دهند و به تصویب برسانند. هر کشوری به دنبال این است که کشتی اش در المپیک ۲۰۲۰ موفق باشد، بنابراین قوانین را مطابق با داشته‌های خود به تصویب می رسانند که این یک ایراد جدی به اتحادیه جهانی کشتی است. کمیته‌ فنی این اتحادیه نباید تنها به نظرات تعدادی خاص از کشورها بها بدهد و قوانین را مطابق با خواسته آنها مصوب کند ،‌ بلکه باید هدف اصلی شان جذاب کردن کشتی در جهان باشد.
نماینده داوری کشتی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو با اشاره به سید بندی نفرات برتر در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ فرانسه با توجه به نتایج‌شان در المپیک ریو و مسابقات قاره ای، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین نواقص این قانون این است که بسیاری از مسابقات معتبر مانند جام جهانی در آن لحاظ نشده است. بنابراین بسیاری از نفرات عنوان دار کشتی جهان دیگر تمایلی برای حضور در جام جهانی از خود نشان نمی‌دهند. البته قرار است اتحادیه جهانی کشتی امتیاز حضور در تورنمنت‌های معتبر دنیا را در این سید بندی لحاظ کند که امیدوارم جام جهانی نیز در این باره مورد توجه قرار گیرد.
رییس کمیته‌ داوران فدراسیون کشتی در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که داوران کشتی وظیفه دارند بلافاصله قوانین جدید را در دستور کار خود قرار دهند، گفت‌: متاسفانه داوران کشتی به این تغییر مداوم قوانین عادت کرده‌اند. در این مورد نیز کمیته‌ داوران فدراسیون کشتی ایران وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارد، چرا که هم باید داوران داخلی و بین‌المللی خود و رده‌های مختلف تیم‌های ملی را با قوانین جدید آشنا کند. البته ما بلافاصله کار خود را آغاز کرده‌ایم و حضور در اردوهای تیم‌های ملی برای آشنایی کشتی‌گیران و کادرفنی با قوانین جدید را در دستور کار قرار دادیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مشعل المپیک به فرانسه

مشعل المپیک ۲۰۲۴ تحت تدابیر شدید امنیتی وارد فرانسه شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کشتی بادبانی «بِلِم» فرانسه حامل مشعل بازی‌های المپیک 2024 پس از سفر 12 روزه دریایی از بندر پیرئوس یونان به مارسی رسید.

این کشتی یک اثر تاریخی قرن نوزدهمی محسوب می‌شود که نخستین سفر خود را در سال 1896 انجام داد. کشتی فرانسوی در ابتدا سفرهایی به برزیل برای انتقال کاکائو داشت، سپس به یک کشتی تفریحی و پس از جنگ جهانی دوم به یک کشتی آموزشی تبدیل شد. در سال 1984 نیز کشتی بِلم به عنوان یک اثر تاریخی معرفی شد.

ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس

مشعل المپیک پس از ورود به مارسی باید تقریباً تمام فرانسه را در مسیری از پیش آماده شده طی کند تا در نهایت در روز افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 به پاریس برسد.

در این باره و بنا به دلایل امنیتی، مقامات فرانسوی چندین مسیر جایگزین برای حرکت مشعل المپیک در نظر گرفته‌اند.

مشعل المپیک روز سه‌شنبه 28 فروردین در محوطه باستانی المپیا در یونان طی مراسمی و با حضور مقامات سیاسی و ورزشی از جمله رؤسای جمهوری یونان و فرانسه روشن شد و سپس سفر 5 هزار کیلومتری خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی شاگردان کاوه در مازندران فقط با ۶ کشتی‌گیر
  • علیرضا دبیر، نام رسول خادم را حذف کرد
  • دستمزد باورنکردنی دیوید تیلور در نقش جدید
  • داوران بازی تیم ملی فوتبال معرفی شدند
  • ورود مشعل المپیک به فرانسه
  • اعلام اسامی داوران بازی هنگ‌کنگ - ایران
  • کامران در وزن ۸۶ کیلوگرم؛ بشنوید و باور کنید
  • امین میرزازاده با طلای دوم، دهمین طلای لوپز را نقره می‌کند
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران