Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیـوز، مجتبی عبدالهی در این خصوص اظهار داشت: مدیریت شهری در دوره آقای دکتر قالیباف به عنوان یک نهاد اجتماعی تلاش فراوانی در بهبود و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی بانوان تهرانی نموده است که در همین راستا بخشی از برنامه ی 5 ساله توسعه و طرح جامع شهر تهران به برنامه ریزی برای پاسخگویی به نیازها و مطالبات مختلف بانوان شهر تهران اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: شهربانو، به عنوان مجموعه هایی برای رفع نیازهای ضروری فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تفریحی و ورزشی زنان در یک محیط امن و سالم، براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران از سال 1387 ایجاد شده است.


عبدالهی تاکید کرد: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی رسیدگی به مسائل بانوان شهر تهران سعی نموده تا با ایجاد مراکزی همچون شهربانوها به این مهم دست یابد. این مراکز می کوشند با بررسی و شناخت نیاز بانوان، بهترین خدمات را با هزینه مناسب و در سطح حرفه ای به آنان ارایه دهد.


وی، سالم سازی و غنی سازی اوقات فراغت بانوان، شادابی، بانشاط سازی بانوان، افزایش تعاملات میان زنان متعهد و متخصص و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از جمله اهداف مجموعه های شهربانو عنوان کرد و افزود: فعالیت های این مجموعه براساس دیدگاه تخصصی در رفع نیاز واقعی بانوان همچون موضوع تندرستی و سلامت در نظر گرفته شده تا بانوان بتوانند در یک محیط امن، سالم و کاملا زنانه نیازهای خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی رفع کنند.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اظهار کرد: تمامی کارکنان مجموعه های شهربانو، بانوان هستند که این ویژگی موضوع اشتغال و اقتصاد خانواده را مورد توجه قرار داده است.


وی با اشاره به ویژگی های مجموعه های شهربانو افزود: شهربانو به عنوان مرکزی ویژه بانوان که سعی دارد نیازهای فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی و ورزشی آنها را در یک محیط امن و سالم برآورده کند که بر طبق نیازها و شرایط ویژه هر منطقه مکان یابی و در فضاهایی پرتردد و قابل دسترسی برای بانوان ایجاد شده است.


عبدالهی ادامه داد: شهربانوها همچنین ضمن دارابودن پتانسیل و قابلیت لازم برای ارایه ی خدمات متنوع، به جهت داشتن شرایط ویژه (پذیرش بانوان) در استتار کامل فیزیکی است.


وی گفت: کتابخانه، کافی نت، کافی شاپ، رستوران، آرایشگاه، مزون، گالری و آتلیه عکس، کلاس های آموزشی، آمفی تئاتر، سالن اجتماعات از جمله بخش های مجموعه های شهربانو به شمار می رود.


وی ارائه خدمات ورزشی، سلامت و برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره را از دیگر خدمات مجموعه های شهربانو برشمرد و افزود: در این مجموعه فضایی خاص برای کودکان نیز پیش بینی شده تا بانوان با خیالی آسوده از خدمات مجموعه های شهربانو استفاده کنند.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران یادآور شد: البته برخی مراکز نیز متناسب با نیاز منطقه به راه اندازی خانه مهارت، مشاوره، باشگاه خنده و ... اقدام کرده اند.


وی اعلام کرد: مراکز شهربانو در مناطق 1، 2 ، 3 ، 5 ، 6، 7 ، 8 ، 9 ، 10، 13، 14، 15، 19، 20 و 21 ایجاد شده که سه منطقه 7 و 8 و 14 دارای دو شهربانو در مناطق خود هستند.


عبدالهی، ایجاد مراکز شهربانو را برای تسهیل دسترسی سالم بانوان در محیط های عمومی و استفاده از مواهب شهر، افزایش رفاه، احساس امنیت، آرامش و رضایتمندی دختران و زنان تهرانی در گذران اوقات فراغت، ارائه تسهیلات آموزشی و مشاوره ای در جهت کاهش آسیب های مرتبط با بانوان و همچنین حمایت از ایجاد و گسترش سازمان های غیردولتی، نهادهای مدنی و کانون های زنان با رویکرد محله محوری ضروری برشمرد./

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود

به گزارش جماران؛ متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی 

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» 

درگذشت فاضله متدینه عالمه، مرحومه  مغفوره، خانم زهرا شجاعی (غفر الله لها) موجب تأسف و تأثر گردید. آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان باتوجه به راه کارهای درون فقهی در تغییر قوانین حوزه زنان بود. توجه به هنجارهای اجتماعی و انتظارات جامعه زنان در تغییر برخی قوانین و توجه به ظرفیت های منابع قانون گذاری چهره ای معتدل و تأثیرگذار در مبناسازی اصلاح قوانین از ایشان به یادگار گذاشت. امید آنکه تلاش های آن مرحومه در راه اعتلای احکام نورانی اسلام،  فقه اهل بیت عصت و طهارت (علیهم السلام) ذخیره ای از غفران و رحمت در پیشگاه ذات احدیت باشد. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده معزی بالخصوص همسر دانشمند و داغدارش جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا توانا و فرزندان سوگوارش و جامعه زنان، برای آن مرحومه غفران و رحمت الهی و حشر با هم نامشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم .  

آن فقیده سعیده عاقلانه و عالمانه زیست و سربلند در جوار رحمت حق آرام گرفت. 

 

قم المقدسه- فخرالدین صانعی  

 بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه) 

08/01/1403- ١٦ رمضان ١٤٤٥

دیگر خبرها

  • قدردانی بانوان فعال حوزه زنان، از اقدامات خزعلی در سازمان ملل
  • برتری تیم‌های مردان و زنان ایران در بسکتبال ۳ نفره کاپ آسیا
  • خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • جسورترین زنان دنیا روی فرش قرمز
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • قرائت ترجمه شعر شاعر لنجانی در تجمع بانوان در حمایت زنان غزه + فیلم
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین