Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:44:14 GMT

رژه باشکوه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۳۱۵۲

رژه باشکوه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می شود

قزوین- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: به مناسبت روز ارتش رژه باشکوه یگانهای نمونه پیاده و زرهی روز ۲۹ فروردین ماه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد حمزه بیدادی به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش (۲۱ تا ۲۹ فروردین) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح حماسه آفرینی دلاورمردان ارتش گفت: در این هفته فرصتی است تا بخشی از دلاوری های رزمندگان ارتش به مردم بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:امام راحل اعتقاد داشت برای ایجاد حاکمیت اسلامی به ارتشی مقتدر نیاز است لذا توطئه دشمنان در انحلال ارتش را خنثی کرد و به بدنه ارتش پیام دادند تا بپا خاسته و کشور را از یوغ رژیم ستم شاهی نجات دهند و بدین ترتیب ارتش از یوغ استعمار نجات یافت.

فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین یادآورشد: یکی از گفتمانهای ارتش در قبل از انقلاب ارتباط محکم با رهبری و ملت بود که باعث شد تا با پیوستن به مردم این انقلاب با هزینه کمتر و سرعت بیشتری به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: ارتش با اعلام بیعت با ملت و امام کمر پهلوی را شکست و آب پاکی را ریو سدت حامیان سلطنت ریخت و نشان داد نیروی مردمی و متعهد است.

امیر بیدادی بیان کرد: امام راحل با اهداف بلندی که داشت توانست مسیر حرکت ارتش را به سمت اقتدار و عظمت ملی هدایت کند و با این کار همه توطئه ها خنثی شد.

وی گفت:بافرمان سه ماده ای امام راحل در ۲۹ فروردین در سال ۵۸ شیدرازه ارتش تقویت شد تا استقلال کشور حفظ شود و این نیروی مردمی توانست پس از آن در غائله کردستان و سایر مناطق کشور که داعیه تجزیه ایران را داشتند بخوبی و بموقع وارد صحنه شده و از انقلاب حفاظت کند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان اظهارداشت: با شروع جنگ تحمیلی ارتش نیز با همه قوا وارد نبرد شد و در شرایطی که سپاه هنوز جوان و نوپا بود و امکانات و تجهیزات مناسبی و کافی نداشت ارتش توانست جواب اعتماد امام را بدهد و با حماسه ای بیادماندنی و دفاع جامانه از میهن برگ زرینی بر افتخارات خود افزود.

تقدیم ۵۰ هزار شهید/ ادای دین به انقلاب است

وی اضافه کرد: ارتش با تقدیم ۵۰ هزار شهید والا مقام که حدود ۴۶ هزار و ۵۰۰ شیهد آن متعلق به نیروی زمینی است موجب عزت و استقلال کشور شد و بعد از جنگ تحمیلی نیز با استقذرار در مرزهای دریایی، هوایی و زمینی کشور عزیزمان به رسالت خود عمل کرده است.

صیانت از ۸ هزار کیلومتر مرز کشور

بیدادی گفت: با داشتن ۸ هزار کیلومتر مرز آبی و زمینی با افتخار می توان گفت در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه از امن ترین وضعیت امنیتی برخورداریم که مدیون نیروهای مسلح است.

وی افزود: در شرایطی که تروریست های داعشی در قلب اروپا نیز نفوذ کرده اند و با ترور و جنایت فضا را نا امن کرده اند ایران اسلامی با اقتدار نیروهای مسلح خود خط قرمزی ایجاد کرده که هیچ تروریستی جرات نزدیک شدنه به حریم ایران را ندارد.

۵۶۷۵ شهید لشکر ۱۶ زرهی قزوین

امیر بیدادی گفت: با تقدیم ۵۶۷۵ شهید وظیفه و ۶۷۸ شهید پایور، ۲۷۶۶ آزاده وظیفه و ۱۳۸ پایور دین خود را به انقلاب ادا کرده ایم و همچنان دررکاب رهبری هستیم.

صنایع خودکفایی ارتش را تقویت می کنیم

وی اضافه کرد: با اتکا به نیروهای زبده و نخبه در صنایع خودکفایی و تولید تجهیزات نظامی و دفاعی در شرایط بسیار خوبی هستیم و بسیاری از نیازهای به روز خود را در داخل کشور تولید و تامین می کنیم.

امیر بیدادی یادآورشد: با طراحی و ساخت موتور تانک در لشگر ۱۶ زرهی قزوین با همکاری جهاد خودکفایی گام ارزشمندی در مسیر خودکفایی دفاعی برداشته است.

وی بیان کرد: طراحی و ساخت این موتور تانک که در حال تست آزمایشی است حدود دو سال طول کشیده و می تواند بخشی از نیازهای ما را تامین کند.

فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: امروز اگر قدرتهای استکباری و آمریکا جرات تعدی به خاک کشورمان را ندارند فقط به خاطر اقتدار دفاعی ایران است و با افتحخار زیر لوای فرماندهی کل قوا با صلابت در صیانت از مرزها آماده ایم.

رژه نیروهای مسلح روز ۲۹ فروردین برگزار می شود

امیر بیدادی در ادامه به برنامه های هفته ارتش اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه های متنوعی پیش بینی شده که رژه یگان های نمونه پیاده و موتوری روز ۲۹ فروردین از آن جمله است.

وی اضافه کرد: نشست خبری فرمانده قرارگاه، گلباران مزار شهدا، سخنرانی فرماندهان در نمازهای جمعه، اعزام سخنران به مدارس برای تبیین دستاوردهای جنگ تحمیلی، دیدار با رهبری، تقدیر از کارکنان پایور، دیدار با خانواده شهدا، از دیگر برنامه های روز ارتش در قزوین است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان اظهارداشت: مراسم رژه باشکوه نیروهای مسلح استان روز سه شنبه ۲۹ فروردین ساعت ۸.۳۰ دقیقه در مقابل لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار خواهد شد و از عموم مردم دعوت می کنیم در این مراسم شرکت کنند.

لشکر ۱۶ زرهی فعلا منتقل نمی شود

امیر بیدادی در خصوص جابجایی و انتقال لشکر هم گفت: خروج لشکر و انتقال به مکان جدید تایید شده اما فعلا در دستور کار نیست.

وی اضافه کرد: هیچکس مجاز نیست در واگذاری زمین های متعلق به ارتش اقدامی کند و همه موافقت ها با تایید فرمانده کل قواست و در این زمینه نیز تاکنون سه مکان جدیددر محمدیه، شفیع اباد و بویین زهرا پیشنهاد شده که روند طولانی و پیچیده ای دارد و باید زیرساختها فراهم شود که حداقل ۱۰ سال طول می کشد.

بیدادی گفت: هنوز هیچ قراردادی با شهرداری و یا ارگان دیگر برای اجرای این طرح انجام شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد