Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:26:55 GMT

نظام آموزش عالی کشور سرمایه بسیار بزرگی را از دست داد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۳۵۷۱

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دکتر میرعمادی سرمایه بزرگ برای نظام آموزش عالی به شمار می‌رفت، گفت: باید قدرشناس شخصیت‌های علمی و فرهنگی جامعه در زمان حیات آنها باشیم. دکتر میرعمادی از جمله این شخصیت‌ها بود که فقدان ایشان به معنای از دست دادن سرمایه بزرگ در عرصه آموزش عالی است.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: مرحوم دکتر میرعمادی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف شخصیت بسیار متواضع، متبسم و در عین حال جدی در امر آموزش عالی بخصوص در بحث‌های مربوط به دانشگاه شریف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به قدری ایشان برای مسائل دانشگاه دغدغه داشتند که من از او الگو گرفتم و امروز آموزش عالی کشور سرمایه‌ای بسیار عظیمی را از دست داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید قدرشناس شخصیت‌های علمی و فرهنگی جامعه باشیم. مرحوم دکتر میرعمادی یکی از الگوها در عرصه آموزش عالی کشور به شمار می‌آمدند. چراکه شخصیت متدین و در عین حال صاحب علم، فضیلت و اخلاق بودند و چقدر خوب است که بتوانیم در زمان حیاتشان از وجود چنین شخصیت‌هایی استفاده کنیم. اگرچه ایشان در دوران حیات خود منشأ خدمات بی‌شماری بوده‌اند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: حضور جمعیت عظیمی از شخصیت‌ها، اساتید و دانشجویان در مراسم تشییع پیکر دکتر میرقاسمی بیانگر شخصیت والا و تاثیرگذار ایشان در آموزش عالی می‌باشد. من از طرف وزیر علوم در این مراسم شرکت کرده‌ام بنابراین دستگاه آموزش عالی نیز توجه خاصی برای بزرگداشت شخصیت‌هایی همانند دکتر میرعمادی دارد.

دکتر شریعتی یادآور شد: من مرحوم دکتر میرعمادی را از زمانی که مسوولیت معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شریف را عهده‌دار بودند و من نیز به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم مشغول خدمت بودم می‌شناختم و همواره با همدیگر در تعامل کاری بودیم. انصافاً پیگیری‌های آن مرحوم در عرصه آموزشی زبانزد خاص و عام بود، با انگیزه و متواضعانه بود به طوری که دو روز قبل از فوت ایشان در وزارتخانه پیش من آمدند و از من دعوت کردند که در دانشگاه شریف حضور پیدا کنم و من مایل نبودم اینگونه در فراغ او به دانشگاه بیایم.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: انگیزه داشتن افراد برای اعتلای جامعه علمی کشور بسیار باارزش است و مرحوم دکتر میرعمادی از جمله شخصیت‌هایی بودند که از این ویژگی بی‌نظیر همواره بهره‌مند بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش ، فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در استان فارس برگزار می شود.
سیامک کریمی افزود: آزمون مذکور در شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار می شود.
کریمی تعداد کل داوطلبان این آزمون را در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم هستند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه این استان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون مذکور رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی داراست، گفت: نتایج آزمون از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس