Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قسمت ۵۱ برنامه کام شیرین ، موضوع طلاق در یک خانواده مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین دو کتاب روان شناسی برای بیننده ها معرفی می شود.

به گزارش مشرق، طلاق، جدایی پدر و مادر از یکدیگر و روابط آن ها با فرزندانشان پس از این رویداد، یکی از مهم ترین موضوعات روان شناسی است که برنامه تلویزیونی«کام شیرین » در قسمت 5۱ خود به آن می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این قسمت ، دکتر نامور کارشناس برنامه بار دیگر بر چالش سازش با تلفن همراه و فضای مجازی تاکید کرد که بر این اساس اعضای یک خانواده باید همواره سبد زندگی شیرین را مورد توجه قرار دهند.

بر این اساس، افراد با قرار دادن گوشی های همراه خود در سبد زندگی شیرین، از فضای مجازی دور می شوند و زمان بیشتری را به سپری کردن در کنار اعضای خانواده خود، اختصاص می دهند. در این برنامه پس از پخش بخش ویژه نمایشی، نامور در داخل استودیو به گفت و گو با حاضران می پردازد.
در این روند، یکی از مخاطبان حاضر در استودیو به این موضوع اشاره می کند که بر این اساس ممکن است برخی از خانم ها، تمایل داشته باشند پس از ازدواج، تحصیلات خود را ادامه بدهند. وی افزود: من هم در ابتدا چنین ذهنیتی داشتم اما وقتی با چند تن از دوستانم صحبت کردم، بر این موضوه واقف شدم که زندگی نسبت به درس الویت بیشتری دارد.
در ادامه برنامه، نامور بخش هایی از کتاب "پسرها" با ترجمه ای از مریم عباسی را خواند که بر اساس یکی از جمله های این کتاب، طلاق همه آرزوهای یک پدر برای فرزندش را بر باد می دهد. بسیار ضروری است هر اتفاقی که در زندگی زناشویی شان رخ داد، در کنار فرزندتان باشید و از او جدا نشوید.
پس از خواندن این بخش از کتاب "پسرها"، کارشناس برنامه بر این نکته تاکید کرد که حضور در کنار فرزند و مشارکت در تربیت او، یکی از مصداق های طلاق سالم است که افراد می توانند به آن توجه داشته باشند. نامور در قسمت 53 " کام شیرین " به معرفی یک کتاب درسی و دانشگاهی با عنوان " روان شناسی نوجوانان " نیز می پردازد که اسماعیل بیابانگرد مطالعه آن را به افرادی که در رشته های روان شناسی درس می خوانند، توصیه کرده است.
گفتنی است، برنامه تلویزیونی "کام شیرین" به تهیه کنندگی مرتضی یعقوبی و محمد سلیم کیا شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۱ صبح با حضور دکتر هومن نامور کارشناس روی آنتن شبکه دو سیما می رود. تکرار هر برنامه نیز همان شب ساعت ۲۳:۵۰ پخش می شود.

این برنامه در گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری شهید همت تولید شده است.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند ا ز این رو ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شده بود.

وی گفت: تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان اشاره کرد وگفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 6096771

دیگر خبرها

  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)