Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس‌ جمهور با تاکيد بر اينکه براي ساخت موشک و هواپيما از احدي اجازه نخواهيم گرفت، تصريح کرد : دستاوردهاي صنعت دفاعي کشور در ماه‌ها و سال‌هاي گذشته ، نشانگر توجه مناسب دولت و وزارت دفاع به وظايف راهبردي خود مي باشد.

به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز شنبه در مراسم رونمايي از دستاوردهاي وزارت دفاع، اظهارداشت: امروز توازن منطقه‌اي و حفظ قدرت بازدارندگي دفاعي براي کشور حساسي مثل ايران که با انقلاب بزرگ خود، منافع قدرت‌هاي بزرگ را بخطر انداخته و پيام عدالت و آزادي از اين کشور به گوش جهانيان مي‌رسد، يک امر ضروري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر روحاني با ابراز خرسندي از به ثمر رسيدن تلاش‌هاي انجام شده در بخش‌هاي مختلف هوايي، پدافندي، دريايي، زميني و تجهيزات مختلف راداري و ارتباطي صنعت دفاعي کشور، گفت: اساس اين است که همه مي‌خواهند در دنيا جنگ، برخورد و کشتاري وجود نداشته باشد، اما متأسفانه تاريخ بشريت اين واقعيت تلخ را به ما مي‌آموزد که همواره در طول تاريخ، جنگ و برخورد نظامي و از طرف مقابل، دفاع، مقاومت و ايستادگي و تقابل حق و باطل وجود داشته است.
رييس‌ جمهور افزود: چنين روالي همواره در تاريخ انساني وجود داشته و در قرن حاضر نيز به رغم همه تأکيد‌ها، وجود سازمان‌هاي بين‌المللي و توصيه‌هاي مصلحان، همواره شاهد مشکلاتي در منطقه و جهان بوده‌ايم.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: طي 30 سال گذشته کشور عراق، حداقل، 3 بار با جنگ مواجه شد، يک بار صدام به ايران تجاوز کرد، يک بار به کويت حمله‌ور شد و يکبار هم ائتلاف به عراق حمله کرد و آمريکا عراق را اشغال نمود و امروز هم عراق با گرفتار‌ي‌هاي ديگري در برابر تروريست و داعش مواجه است و اين به عنوان يک واقعيت تلخ پيش روي ما قرار دارد که يک کشور، چند بار صحنه جنگ و خونريزي بوده است.
رييس‌ جمهور افزود: افغانستان نيز در اين مدت يکبار توسط شوروي سابق، اشغال شد، يکبار هم مجاهدين توانستند شوروي را بيرون رانده و پس از آن، طالبان، افغانستان را اشغال کرد و بار ديگر، آمريکا اين کشور را به اشغال درآورد و امروز هم وضعيت چندان امني ندارد، کشورهايي مانند سوريه، يمن و ليبي نيز کم و بيش با چنين شرايطي مواجه بودند.
دکتر روحاني گفت: در منطقه خودمان شاهد جنايات و تجاوز‌هاي مختلفي از سوي کشورهاي منطقه و گاهي از سوي قدرت‌هاي بزرگ و آمريکا بوديم.
رييس‌ جمهور با بيان اينکه ويژگي‌هاي منطقه خاورميانه به گونه‌اي است که به راحتي و به سرعت نمي‌تواند به منطقه‌اي صد در صد امن تبديل شود، اظهار داشت: در منطقه خاورميانه دخالت قدرت‌ها و غده سرطاني اسراييل همواره مايه نگراني، ناامني و برخورد در منطقه بوده و هست.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: در طول تاريخ هيچگاه نبوده که قدرت‌هاي بزرگ در سراسر اين منطقه مطامعي نداشته و به دنبال منافع خود نبوده باشند.
رييس‌ جمهور خاطر نشان کرد: اگر منطقه‌اي داشتيم که در طول 50 سال اخير با معضلي مواجه نبود، چه بسا گفته مي‌شد که منطقه و دنياي امني داريم و در اين وضعيت خيلي به قدرت دفاعي نيازي وجود ندارد
دکتر روحاني گفت: حتي اگر منطقه ما به طور کامل امن و قدرت‌هاي بزرگ در آن نبودند، يک کشور همواره نياز به قدرت بازدارنده و منطقه نياز به تعادل و توازن منطقه‌اي دارد و چنانچه توازن قدرت بهم بريزد، مشکل‌آفرين خواهد بود.
رييس‌ شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: ايران هيچ‌گاه قصد تجاوزگري نداشته، ندارد و نخواهد داشت، اما در عين حال صلح، جاده يکطرفه‌اي نيست که اگر تصميم گرفتيم، صلح‌خواه باشيم، طرف مقابل هم بخواهد صلح‌خواه باشد. لذا بايد همواره مراقبت و هوشياري وجود داشته باشد.
رييس‌ جمهور گفت: بايد هميشه خودمان را آماده نگه داريم، مخصوصاً اينکه در طول دوران استقلال و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، چندين بار مورد هجمه سياسي، نظامي و اقتصادي قرار گرفته ايم و در طول 39 سال گذشته همواره با معضلات و مشکلاتي مواجه بوده ايم.
دکتر روحاني با تأکيد بر ضرورت ايستادگي و مقاومت، خاطر نشان کرد: اگر در دوران تجاوزگري صدام، عليه کشورمان ايستادگي و مقاومت نمي‌شد و در تهران نشسته و مرتباً از سازمان ملل مي‌خواستيم که جلوي اشتغالگري صدام را بگيرد، بي‌ترديد صدام در آن شرايط تا تهران نيز پيش آمده و سراسر کشورمان را به اشغال در مي‌آورد، لذا راهي جز ايستادگي و مقاومت وجود ندارد.
رييس‌ جمهور با اشاره به کمبود تسليحات و تجهيزات مورد نياز در دوران دفاع مقدس، بويژه در سال‌هاي اوليه جنگ، گفت: در آن دوران با دستان خالي، ايستادگي کرده و در برابر دشمن جنگيديم.
دکتر روحاني تأکيد کرد: ما در ميدان نبرد، ايمان، تجهيزات و مديريت را توأمان با هم نياز داريم.
رييس‌ جمهور افزود: ما در دوران دفاع مقدس هر چند که از لحاظ تجهيزات، در مضيقه بوديم، اما از نظر مديريت و ايمان جوانان در بالاترين درجه قرار داشتيم و انگيزه فراواني به واسطه ايمان در ميان رزمندگان وجود داشت.
دکتر روحاني اظهار داشت: امروز با تلاش و ايثار متخصصان و دانشمندان کشور امکانات بسيار خوبي در اختيار داريم و شرايط ما با روز آغاز جنگ تحميلي تفاوت بسياري دارد.
رييس‌ جمهور با اشاره به اينکه بسياري از طرح‌ها و پروژه‌هاي دفاعي کشور از سال 92 شروع شده و امروز به ثمر رسيده است، با تقدير از وزير دفاع، معاونان، مسئولين، طراحان، مهندسين و کارگران صنعت دفاعي کشور، گفت: همه دست به دست هم داده‌اند تا توانسته‌ايم به اين موفقيت برسيم و امروز اين افتخارآميز است که مي‌توانيم هواپيما، هلي‌کوپتر، تانک و نفربر ساخت خودمان را داشته باشيم.
دکتر روحاني تصريح کرد: ما قدر اين خودکفايي را به خوبي لمس مي‌کنيم، چرا که مي‌دانيم در دوران دفاع مقدس، وارد کردن تجهيزات دفاعي از خارج با چه مشقات و زحمت‌هاي فراواني همراه بود.
رييس‌ جمهور با بيان اينکه برخي افراد نمي‌دانند جنگ چه پيچيدگي‌هايي داشته است، گفت: دستيابي به موشک زمين به زمين، خواست ملت ايران بود چرا که در دوران دفاع مقدس، زماني که صداميان مناطق مختلف کشور را با موشک مورد حمله قرار مي‌دادند، ملت از ما خواستند و شعار سر مي‌دادند که «موشک جواب موشک».
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: ما امروز مغروريم و به فرماندهي کل قوا ، صنعت دفاعي، نيروهاي مسلح، ارتش، بسيج، نيروي انتظامي و مردم خود افتخار مي‌کنيم.
رييس‌ جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب، به عنوان مشوق اصلي، براي رسيدن به خودکفايي و پايداري در مسير، مقاومت و ايستادگي هستند و خوشحاليم رهبري داريم که از روز اول در خط نخست جهاد و مقاومت بوده اند و نسبت به مسايل نيروهاي مسلح، صنايع دفاع و مبارزه، جبهه و جهاد، آشنايي کامل دارند.
دکتر روحاني با بيان اينکه کساني که دوران 8 سال دفاع مقدس را درک نکردند، به خوبي نمي‌دانند، ارزش اقدامات انجام شده در راستاي توسعه صنايع دفاعي، به چه ميزان است، گفت: زماني که عنوان مي‌شود، توانسته‌ايم، موتور هواپيما و هواپيماي آموزشي بسازيم، کساني که شرايط سخت و دشوار جنگ را ديده‌اند، به خوبي متوجه مي‌شوند که اين اقدامات چه ارزشي دارد و در حقيقت آنهايي که جنگيدند و فراز و نشيب دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند، امروز حلاوت تلاش، کار و ايثار متخصصان در صنايع دفاعي را بهتر درک مي‌کنند.
رييس‌ جمهور با بيان اينکه دولت از ابتداي مسئوليت خود نسبت به نيروهاي مسلح احساس دين مي‌کند، گفت: نيروهاي مسلح ما نياز به يک بازسازي و تقويت بزرگ دارند، اما با اين حال، دولت نسبت به نيروهاي مسلح و خانواده ايثارگران هر چه در توان داشته دريغ نکرده است.
دکتر روحاني افزود: دولت نسبت به خانواده معظم ايثارگران که از سال 76 معوقاتي داشتند بي‌توجه نبوده و ان‌شاء الله در يکي دو هفته آينده با پرداخت آخرين قسط، تمام معوقات خانواده‌هاي ايثارگران را به طور کامل پرداخت خواهيم کرد.
رييس‌ جمهور افزود: بودجه مربوط به نيروهاي مسلح و وزارت دفاع در سال 95 حدود 77 درصد نسبت به سال 92 افزايش يافته و در بخش بنيه دفاعي، 145 درصد، رشد داشته‌ايم و اين در حالي است که سهم بخش دفاعي از بودجه عمومي کشور، تا سال 92، 6 درصد از کل بودجه بوده و اين رقم امروز به 9 درصد افزايش يافته است.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: ظرفيت توليد سازمان‌هاي صنعتي و دفاعي، 148 درصد و صادرات بخش دفاعي 227 درصد رشد داشته است و اين نشان مي‌دهد، دولت در زمينه رسيدگي به نيروهاي مسلح و خانواده‌هاي ايثارگران در حد توان خود، تلاش کرده اما اين بدان معنا نيست که توانسته‌ايم به نقطه مطلوب برسيم.
رييس‌ جمهور با اشاره به نامه درخواست خود از رهبر معظم انقلاب در سال 1369 براي تجهيز کشور به سامانه پدافندي، گفت: امروز خوشحاليم که سامانه پدافندي اس300 در دولت يازدهم در اختيار مردم و نيروهاي مسلح قرار گرفت و با وجود فشارهاي فراوان خارجي براي اينکه نتوانيم به اين سامانه دست پيدا کنيم، اما اين کار، انجام شد و اين افتخاري براي دولت و کمکي به نيروهاي مسلح کشور است.
دکتر روحاني تأکيد کرد: ما همواره اعلام کرده‌ايم که تقويت بنيه دفاعي نيروهاي مسلح ايران، تنها براي دفاع از کشورمان است و هيچ وقت عليه کشور ديگري بکار گرفته نخواهد شد چرا که ما قرباني تجاوز ناجوانمردانه هستيم و از هيچ کس براي تقويت نيروهاي مسلح و ساخت موشک و هواپيما اجازه نخواهيم گرفت.
رييس‌ جمهور با تأکيد بر ضرورت تقويت ارتباط ميان صنايع دفاعي کشور با دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهي، گفت: امروز استعدادهاي خوبي در دانشگاه‌ها وجود دارد و بايد رابطه نيروهاي مسلح و بخش صنعت دفاعي با جوانان و دانشگاه ها و بخش خصوصي گسترش يابد. بخش خصوصي بايد در توليد قطعات در کنار صنعت دفاعي باشد.
وي با اشاره به اينکه دولت از سال 93، برنامه‌اي براي بکارگيري 2 هزار جوان به عنوان دستيار ارشد، در کنار مديران در مجموعه‌هاي مختلف را در دستور کار خود قرار داده، گفت: در وزارت دفاع و نيروهاي مسلح نيز، بايد اين اتفاق بيفتد، چرا که ما بايد از نيروي جوان استفاه کنيم و اين مي‌تواند براي کشور ثمرات بسيار زيادي داشته باشد.
دکتر روحاني افزود: بايد افراد با تجربه و مديران ارشد، تجربيات خود را در اختيار جوانان قرار بدهند، تا بتوانيم در زمينه‌هاي مختلف به پيشرفت دست پيدا کنيم.
در اين مراسم سردار دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيز در سخناني گزارشي از دستاوردهاي مختلف وزارت متبوع خود و صنعت دفاعي کشور، ارايه کرد و گفت: رويکرد وزارت دفاع اين است که از حداکثر ظرفيت داشته‌هاي در اختيار خود، استفاده کرده و وابستگي به خارج را به صفر برساند.
وزير دفاع و پشتيباني تأکيد کرد: امروز با تلاش متخصصان داخلي بدون استثنا تمام نيازهاي نيروهاي مسلح در صنايع دفاعي تأمين مي‌شود.
سردار دهقان خاطر نشان کرد: شکوفاترين دوران در طول عمر وزارت دفاع در حوزه تأمين اقلام رفاهي و بهترين دوران در تأمين بودجه وزارت دفاع در دوره دولت يازدهم بوده است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند

سیدمحمد آقامیری در جلسه شورای اداری با بیان اینکه در قالب سفر دوم رییس جمهور با تصویب مصوبات متعدد تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبود اعتبارات موجود را برطرف کنیم عنوان کرد: ۶۴ درصد مصوبات سفر دور اول رییس جمهور اجرایی شده و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دور اول جذب شده‌ است.

آقامیری افزود: اولویت سفر دوم رییس جمهور به استان‌ها، تصویب اعتبارات جدید برای تکمیل مصوبات و طرح‌های نیمه‌تمام دور نخست سفرهاست و در خصوص تعیین اولویت و پروژه‌ها نیز استانها اختیارت چندانی ندارند.

استاندار قم ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل و فرودگاه ۲طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم در استان قم است و با اقدامات انجام شده هم اینک مشکل حقوقی فرودگاه و تامین برق مونوریل قم، حل شده‌است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظارت بر ادارات دولتی تصریح کرد: یک تیم ۳۰ نفره با هماهنگی استانداری بصورت نامحسوس بصورت مرتب عملکرد ادارات و مدیران را رصد و پایش می‌کنند و نقاط ضعف و کم‌کاری را گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به گرم شدن هوا اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که در موضوع مصرف انرژی عملکرد درستی نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.
آقامیری همچنین گفت:‌ فساد خط قرمز مجموعه مدیریت استان است و هیچگونه مماشاتی با انواع فساد اداری، مالی و غیره نکرده و برخورد قاطعانه‌ می‌کنیم.


خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229271 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی سفراستانی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • کنایه سنگین روحانی به زاکانی و شورای شهر تهران
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند