Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع این اعتبار هفت هزار و 210 میلیارد ریال برای احداث و تکمیل سه سد در دست احداث و بقیه نیز برای توسعه سطح زیرکشت محصولات باغی، اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری و احداث کانال آبرسانی هزینه شده است.
اجرای سامانه های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی، خرید ادوات و ماشین آلات برای توسعه مکانیزاسیون در کشت محصولات کشاورزی، مدیریت منابع آب، توسعه کشت های گلخانه ای و دهها اقدام ارزنده دیگر از اقدام های دولت دکتر روحانی است که در راستای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان مرزی قصرشرین با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تجهیز هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی قصرشیرین به سامانه نوین آبیاری تا پایان دولت یازدهم
فرماندار قصرشیرین گفت: با برنامه های بسیار خوبی که در حوزه آب و خاک در این شهرستان انجام شد تا پایان دولت یازدهم، هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز می شود و این تحول بزرگی در بخش کشاورزی و تولید محصولات باغی و زراعی خواهد بود.
فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته هفت هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار برای احداث سدهای زاگرس، شرفشاه و تنگه حمام در این شهرستان هزینه کرده که تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی اظهار داشت: این میزان اعتبار در راستای احداث سدها و شبکه های پایین دست برای انتقال آب به زمین های کشاورزی شهرستان تخصیص یافته و هزینه شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع این اعتبارها، یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای احداث سد تنگه حمام که سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی را آبیاری می کند، 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای نواحی چهار و پنج سد زاگرس برای تامین آب مورد نیاز چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی و پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیز برای سد شرفشاه با میانگین پیشرفت فیزیکی 80 درصد که از این میزان تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال آن هزینه شده است، برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی قصرشیرین در نظر گرفته شده است.

** آغاز اجرای طرح مهم سامانه گرمسیری، بزرگترین طرح عمرانی کشور با 150 هزار میلیارد ریال اعتبار
فرماندار قصرشیرین گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ سامانه گرمسیری در دولت تدبیر و امید پس از سال ها که طرح مطالعاتی آن انجام شده بود با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تامین اعتبار آن از محل صندوق ذخیره ارزی برای مهار آب های مرزی آغاز شد.
اکبری افزود: اجرای طرح سامانه گرمسیری و یا به عبارتی بزرگترین طرح عمرانی کشور، آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله در استان کرمانشاه خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود 900 میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد.
فرماندار قصرشیرین بزرگترین دستاورد اجرای این طرح بزرگ را آبی کردن 50 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین بیان کرد و گفت: علاوه بر این 100 میلیون متر معکب آب نیز به بخش صنعت تخصیص می یابد.
اکبری ادامه داد: با اجرای این مهم در بلندمدت، انقلاب بزرگی در بخش کشاورزی قصرشیرین رخ می دهد که در تاریخ بی سابقه و چشمگیر خواهد بود و این هنر بزرگ دولت دکتر روحانی برای اجرای چنین طرح بزرگی را ثابت می کند.

** احداث باغ چهار هزار هکتاری قصرشیرین
فرماندار قصرشیرین افزود: احداث و تکمیل باغ چهار هزار هکتاری مجتمع کشت و صنعت بیستون پارس وابسته به بنیاد مستضعفان برای کاشت انواع درختان میوه های گرمسیری مانند خرما، انگور و مرکبات با هدف تولید محصولات گرمسیری با همت دولت تدبیر و امید در این شهرستان در دست اقدام است که از این میزان 600 هکتار آن به خرما، یک هزار و 400 هکتار به مرکبات و هزار هکتار آن به کاشت نهال انگور اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: در جریان سفر دولت تدبیر و امید به استان کرمانشاه، بهره برداری از مرحله نخست طرح باغ چهار هزار هکتاری شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین آغاز شد.
وی افزود: برای اجرای این طرح که از سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است، 2 هزار و 385 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که تسهیلات مصوب آن یک هزار و 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و عاملیت بانک سپه است.
وی احداث سد مخزنی با ظرفیت ذخیره سازی 25 میلیون متر مکعب آب، شبکه آبیاری قطره ای در سه هزار هکتار و احداث جاده بین مزارع و سامانه بهره برداری هوشمند را از مشخصات و شاخصه های اصلی باغ چهار هزار هکتار در قصرشیرین اعلام کرد که سالیانه 81 هزار تن مرکبات، انگور و خرما تولید و روانه بازارهای هدف می شود.

** سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید در بخش مدرسه سازی در قصرشیرین
فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین دولت تدبیر و امید در طول سه سال و نیم از فعالیت خود در این شهرستان، 120 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز، ساخت و مرمت مدارس هزینه کرده است.
اکبری همچنین از رشد قابل توجه در بخش شاخص های دانشگاهی و شمار دانشجو در طول فعالیت دولت تدبیر و امید در شهرستان مرزی قصرشیرین خبر داد.

** تحول بزرگ در حوزه راه
وی گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به حوزه راه ها دارد و از این رو طرح تعریض جاده مسیر قصرشیرین به سرپل ذهاب در ادامه اجرای طرح بزرگراه کربلا تا پایان امسال انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته با تخصیص 550 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تعریض جاده قصرشیرین به سرپل ذهاب و اجرای 2 قطعه 10 و 11 در ادامه طرح تکمیل بزرگراه کربلا در قصرشیرین هم اکنون در دست اجراست.
وی اضافه کرد: با برنامه های خوبی که در حوزه راه ها صورت گرفته است امسال شاهد پیوستن شهرستان مرزی قصرشیرین به خط ریلی کشور خواهیم بود.

** تخصیص بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار به ساخت مساجد، حسینیه ها و خانه های عالم در دولت یازدهم
فرماندار قصرشیرین گفت: دولت یازدهم همچنین با توجه به سیاست های راهبردی، توجه خاصی به احداث مسجد، حسینیه ها و خانه های عالم برای تقویت بنیه فرهنگی معنوی جامعه دارد به گونه ای که در سال گذشته در قصرشیرین چهار میلیارد و 30 میلیون ریال اعتبار برای این مهم هزینه شده است.
اکبری افزود: دکتر روحانی در شرایطی که کشور با مشکلات متعدد از جمله رکود اقتصادی، تنگناهای مالی و تحریم های متعدد مواجه بود، مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده گرفت و اکنون با اقدام های موثر و سازنده دولتمردان، شاهد ثبات بازار و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم هستیم.
اقدام های موثر دولت دکتر روحانی در بخش های مختلف برای بهبود وضع معیشتی مرزنشنیان بر کسی پوشیده نیست و گواه این مدعا، توجه دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی، راه و سدسازی است که با اختصاص هزاران میلیارد ریال اعتبار گام های ارزشمندی برداشته است.
به امید این که هر روز شاهد توسعه بیشتر مناطق مرزی کشور بخصوص شهرستان مرزی قصرشیرین با توجه به پیشینه مثبت مرزنشینیان این منطقه در پاسداری و حراست از میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس باشیم.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در حاشیه دیدار با سعید جغتایی رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که به جهت پیگیری مطالبات سفر رئیس‌جمهور انجام گرفت، اظهار کرد: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صددرصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأکید شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 747462

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو