Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:25:10 GMT

گلستان ۱۱۶ شهید برای فتح خرمشهر تقدیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۴۷۴۹

گلستان ۱۱۶ شهید برای فتح خرمشهر تقدیم کرد

گرگان - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: استان گلستان برای فتح خرمشهر در جنگ تحمیلی ۱۱۶ شهید تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس حسن نیا ظهر شنبه در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان، اظهار کرد: کشور ما در زمان جنگ تحمیلی برای آزادسازی خرمشهر ۶ هزار شهید تقدیم کرد که ۱۱۶ شهید سهم گلستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خرمشهر پس از ۵۷۵ روز در سوم خرداد سال ۶۱ آزاد شد که در کنار ۶ هزار شهید، ۲۴ هزار مجروح برای کشور به همراه داشت.

حسن نیا تصریح کرد: کشور عراق هم در درگیری ۵۷۵ روزه برای آزادسازی خرمشهر توسط ایران، ۱۶ هزار کشته و ۱۹ هزار اسیر داد.

وی ادامه داد: سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی بوده و دفاع مقدس به دو بخش قبل و پس از فتح خرمشهر تقسیم می شود.

دستاورد فتح خرمشهر میراث ارزشمندی برای جوانان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه فتح خرمشهر ثمره همکاری ملت است، خاطرنشان کرد: این دستاورد متعلق به تمام نسل‌ها بوده و جوانان ما قدر این میراث ارزشمند را بدانند.

حسن نیا افزود: فتح خرمشهر باید در زمان اشغال مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا در آن زمان رزمندگان غیور ما دشمن را پشت دروازه شهر نگه داشتند.

وی با اشاره به برنامه‌های استان گلستان برای سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با شعار «من انقلابی ام»، گفت: برنامه‌هایی طی روزهای دوم تا پنجم خردادماه خواهیم داشت که از جمله آن می‌توان به رونمایی از ۱۰ کتاب در این مورد اشاره کرد.

حسن نیا تصریح کرد: دوم خرداد با عنوان روز سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعین حرم، سوم خرداد با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی، چهارم خرداد با عنوان روز دزفول، مقاومت و پایدار و پنجم خرداد با عنوان روز ولایتمداری، وحدت و معنویت نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: از فرمانداران می‌خواهم همکاری لازم برای برگزاری گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر داشته باشند و تبلیغات محیطی را در سطح شهرستان‌ها در دستور کار قرار دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، گفت: اکنون به صورت میانگین، ۴۲.۵ درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ایرج حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، اظهارداشت: اکنون به صورت میانگین، 42.5 درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است.

وی افزود: پارسال در چنین روزی، میانگین آب مخازن سد‌های استان 6.3 درصد بود. ذخیره سد بوستان 62 درصد، وشمگیر 32 درصد و نگارستان نیز 60 درصد است.

به مسیر سدها نزدیک نشوید

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به رهاسازی آب سد گلستان، ادامه داد: آب سد گلستان در آستانه سرریز و از امروز، رهاسازی درحال انجام است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، به منظور مدیریت حجم آب مخزن سد مذکور، بخشی از آب سد از ساعت 16 امروز  رهاسازی شده است. با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری و در آستانه سرریز شدن سد، برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رهاسازی آب سد انجام می‌شود.

حیدریان گفت: رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

وی به همه مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود تاکید کرد: از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

استان گلستان دارای 14 سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به خانواده شهید غیرت تقدیم کرد
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم
  • شمسایی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را به خانواده «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت تقدیم کرد + فیلم
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند