Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@23:31:45 GMT

آمارها به برد استقلال رای می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۵۳۸۲

آمارها به برد استقلال رای می‌دهند

بیست و ششمین دیدار دو تیم استقلال و صبا در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را می توان یکی از حساس‌ترین بازی‌های این دو تیم در تاریخ لیگ برتر هم دانست.

به گزارش مشرق، آبی پوشان تهران برای بازپس‌گیری رتبه دوم شان در جدول از تیم تراکتورسازی ناچارند تا از سد تیم صبا عبور کنند. صبایی که خود برای بقا به دنبال امتیازات کامل این بازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیم تا کنون در تاریخ برگزاری رقابت های لیگ برتر بیست و پنج بار با هم روبرو شده اند و این بیست و بیست و ششمین دیدار شان در تاریخ برگزاری این مسابقات است. بیست و ششمینو البته حساس ترین دیدار دو تیم.

* آمارها به سود استقلال
دو تیم در حالی ۲۵ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که همه آمارهای این تعداد بازی به شدت به سود تیم استقلال است. آبی پوشان ۱۲ بار صبا را شکست داده اند و در مقابل صبا تنها ۲ بار موفق به شکست دادن آبی پوشان شده است. ۱۱ دیدار دو تیم هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

در دیدارهای دو تیم ۶۰ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرده که از این تعداد ۳۸ گل سهم استقلال بوده و ۲۲ بار هم صبایی ها مقابل استقلال گل زده اند.

* بهترین گلزنان استقلال
آرش برهانی مهاجم سابق آبی پوشان که بهترین گلزن همه تاریخ باشگاه استقلال است با زدن ۸ گل به تیم صبا بیشترین سهم را در گلزنی با پیراهن آبی به این تیم داشته است. همچنینرضا عنایتی بازیکن-مربی فعلی صبا که قرار است اولین مرحله از خداحافظی دو مرحله ای اش از فوتبال را امروز و در حضور هواداران استقلال انجام دهد، با زدن ۶ گل دومین گلزن برتر استقلال به تیم صبا است.

سجاد شهباززاده با ۳ گل، محمد قاضی، پژمان منتظری، امیر حسین صادقی و سیاوش اکبرپور نیز هر یک دو گل در تاریخ مسابقات دو تیم به صبا زده‌اند.

* بهترین برد استقلال و بهترین برد صبا
در تاریخ دیدارهای دو تیم بهترین نتیجه ای که استقلال مقابل صبا به آن دست یافته، پیروزی ۳ بر صفری است که در سال ۹۱ به دست آورد. در آن بازی پژمان منتظری، گوران یرکوویچ و سید میثم حسینی برای آبی پوشان گل زدند. آبی پوشان یکبار هم موفق شدند در سال ۸۴ با نتیجه ۴ بر یک بر صبا غلبه کنند که در آن دیدار هم عنایتی (۲ گل)، نیکبخت واحدی و سیاوش اکبرپور برای استقلال گل زدند.

همچنین بهترین پیروزی صبا مقابل استقلال هم به پیروزی ۳ بر یک تیم صبا در مهرماه سال ۸۷ مقابل استقلال باز می گردد. شیث رضایی، عادل کلاه کج و فریدون فضلی زننده سه گل تیم صبا در آن بازی بودند و سیاوش اکبرپور هم تکل گل آبی پوشان را در آن بازی به ثمر رسانده بود.

* گلزنی منصوریان به صبا
سرمربی آبی پوشان نیز خود در تاریخ برگزاری دیدارهای دو تیم یکبار موفق به گلزنی به حریف امروز تیمش شده است. دیداری که در تاریخ ۸۵/۷/۱۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و آن بازی در نایت با تساوی یک -یک به پایان رسید.

* اولین بازی و اولین و تنهاهت تریک
اولین باری که دو تیم با هم دیدار کردند، فصل ۸۴-۸۳ و بعد از صعود صبا به لیگ برتر بود. دیداری که در تاریخ۱۳۸۳/۰۶/۲۷ برگزار شد و با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. در آن بازی گل استقلال را رضا عنایتی زد تا نام وی بعنوان اولین گلزن استقلال به صبا به ثبت برسد. اولین گلزن تیم صبا به استقلال نیز بابک ذوالرحمی مهاجم آن زمان تیم صبا بود.

دومین دیدار دو تیم که در دور برگشت همان مسابقات بود اما سرنوشت جالبی داشت. در دیداری که دو تیم۱۳۸۳/۱۰/۲۴ برگزار کردند و با نتیجه ۳ بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید تا اولین پیروزی در تاریخ تقابل های دو تیم به نام استقلال ثبت شود، باز هم رضا عنایتی گل زنی کرد. با این تفاوت که عنایتی در آن بازی هت تریک کرد تا اولین و تنها هت تریک تاریخ دو تیم نیز به نام وی ثبت شود. تک گل تیم صبا را در آن بازی حمید زوهانی به ثمر رساند.

* مظلومی، اولین مربی در مقابل استقلال
پرویز مظلومی مربی نام آشنای تاریخ باشگاه استقلال نخستین فردی بود که بعنوان مربی در دیدارهای صبا مقابل استقلال روی نیمکت صبایی ها نشست. زنده یاد منصور پورحیدری نیز نخستین مربی استقلالی بود که برابر صبا روی نیمکت آبی پوشان نشسته بود.

* آخرین گلزن، آخرین مربی
آخرین باری که دو تیم در لیگ برتر با هم دیدار کردند، ۱۱ آذر ۹۵ بود. دیداری که دو تیم به میزبانی صبا در قم برگزار کردند و این تیم میهمان بود که با گلزنی کاوه رضایی و علی قربانی موفق به شکست دادن صبا شد. صمد مرفاوی و علیرضا منصوریان سرمربیان امروز دو تیم، در دیدار رفت نیز روی نیمکت این دو تیم نشسته بودند.

* تنها مساوی صفر - صفر
یک نکته جالب در خصوص همه دیدارهای دو تیم این است که این دو تیم در طول تاریخ تنها یکبار بازی شان با مساوی بدون گل به پایان رسید تا این بازی کم گل ترین و تنها بازی بدون گل دو تیم در تاریخ باشد. این دیدار در تاریخ ۱۵ اسفند ۸۶ و در دور برگشت لیگ ششم انجام شد.

* پرگل ترین بازی
پر گل ترین دیدار دو تیم نیز به رویارویی شان در دور برگشت پنجمین دوره از لیگ باز می گردد که در آن بازی آبی پوشان با نتیجه ۳ بر ۲ حریف خود را مغلوب کردند. در آن بازی علی انصاریان، امیر حسین صادقی و علی علیزاده برای استقلال گل زنی کردند. حامد حاجتی و سهراب بختیاری زاده نیز دو گل تیم صبا را در این بازی به ثمر رساندند.

* و دیدار امروز
​در دیدار امروز دو تیم استقلال تهران این موقعیت را دارد که سیزدهمین پیروزی اش مقابل صبا در تاریخ دیدارهای دو تیم در لیگ برتر را به دست آورده و بار دیگر به رده دوم جدول رده بندی صعود کند. در مقابل هم این صبایی هستند که می توانند با غلبه بر استقلال ضریب اطمینان خاطر خود برای بقا در لیگ برتر را بالا برده و پنجمین پیروزی خود را برابر آبی پوشان به دست آوردند.

در غیر این صورت دوازدهمین تساوی تاریخ دیدارهای دو تیم امروز شکل خواهد گرفت. نتیجه ای که به درد هیچ یک از دو تیم نمی خورد.

* همه بازی های استقلال و صبا به روایت آمار:

* فصل ۸۴_۸۳

بازیرفت: صبا۱استقلال ۱ -۱۳۸۳/۰۶/۲۷گل:غلامرضاعنایتی

بازیبرگشت: استقلال ۳ صبا باطری ۱ - ۱۳۸۳/۱۰/۲۴گل:غلامرضاعنایتی(۳)

* فصل ۸۵_۸۴

بازیرفت: استقلال ۴ صبا باطری ۱- ۱۳۸۴/۰۶/۱۱ گل:غلامرضاعنایتی (۲) -- علیرضا واحدی نیکبخت -- سیاوش اکبرپور

بازیبرگشت: صبا باطری ۱-استقلال ۱ -۱۳۸۴/۱۰/۰۸ گل: امیرحسین صادقی

* فصل ۸۶_۸۵

بازیرفت: استقلال ۱-صبا باطری ۱ - ۱۳۸۵/۰۷/۱۸ گل: علیرضا منصوریان

بازیبرگشت: صبا باطری ۲-استقلال ۳ - ۱۳۸۵/۱۲/۰۴ گل: علی انصاریان -- امیرحسین صادقی -- علی علیزاده

* فصل ۸۷_۸۶

بازیرفت: استقلال ۱-صبا باطری ۱ - ۱۳۸۶/۰۷/۰۶ گل: پژمان منتظری

بازیبرگشت: صبا صفر استقلال صفر ۱۳۸۶/۱۲/۱۵

* فصل ۸۸_۸۷

بازیرفت: صبای قم ۳ - استقلال ۱- ۱۳۸۷/۰۷/۲۶ گل: سیاوش اکبرپور

بازیبرگشت: استقلال ۲ - صبای قم ۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۴ گل: علیرضا عباسفرد -- فرهاد مجیدی

* فصل ۸۹_۸۸

بازی رفت: استقلال ۱ - صبای قم ۱ -۱۳۸۸/۰۸/۰۱ - گل:آرشبرهانی

بازیبرگشت: صبای قم ۲ - استقلال ۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۵گل:آرشبرهانی

* فصل ۹۱_۹۰

بازیرفت: صبای قم ۱ - استقلال ۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸ گل: آرش برهانی

بازیبرگشت: استقلال ۳ - صبای قم صفر - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵ گل: پژمان منتظری – گوران یرکوویچ – میثم حسینی

* فصل ۹۲_۹۱

بازی رفت:استقلال ۱ - صبای قمصفر - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰ گل: آرشبرهانی

بازیبرگشت: صبای قم ۱ - استقلال ۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴ گل:آرشبرهانی (پنالتی)

* فصل ۹۳_۹۲

بازی رفت:استقلال ۱ - صبای قمصفر - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ گل:محمد قاضی

بازیبرگشت: صبای قم ۱ - استقلال ۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹ گل: محمد قاضی -- پژمان منتظری

* فصل ۹۴_۹۳

بازی رفت:استقلال ۱ - صبای قم ۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ گل:سجاد شهباززاده

بازیبرگشت: صبای قم ۱ - استقلال ۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱ گل: جاسم کرار --سجاد شهباززاده

* فصل ۹۵_۹۴

بازی رفت:استقلال ۱ - صبای قم صفر - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶ گل:سجاد شهباززاده

بازیبرگشت: صبای قم ۱ - استقلال ۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴ گل:امید ابراهیمی (پنالتی)

* فصل ۹۶-۹۵

بازی رفت: صبا صفر - استقلال ۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱ گل: کاوه رضایی - علی قربانی

منبع: مهر

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، منچستر یونایتد شب گذشته در دیدار معوقه از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس روبروی شفیلد یونایتد به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی برسد و برد مهم و دلچسبی را به دست آورد.

گل اول این تیم در این دیدار توسط مگوایر به ثمر رسید که بازی را برای شاگردان اریک تن‌هاخ به تساوی کشاند اما این گل از جهتی دیگر هم اهمیت بسیار زیادی داشت چون توانست رکورد بسیار جذاب و مهمی را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بشکند.

گلی که این ستاره انگلیسی به ثمر رساند در واقع هزار و هشتاد و پنجمین گلی بود که در لیگ برتر در این فصل به ثمر رسید و این بیشترین تعداد گل زده شده در یک فصل در تاریخ این لیگ از زمانی که ۲۰ تیمی می‌شد به حساب می‌آید.

پیش از این رکورد به ثمر رسیدن 1084 گل در این مسابقات به ثبت رسیده بود که متعلق به فصل گذشته بود اما تیم‌های حاضر در لیگ برتر در فصل جاری توانستند این رکورد را بهبود ببخشند.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ