Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-23@21:35:11 GMT

برجسته شدن گونه ها با ورزش صورت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۵۷۲۱

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

برای افزایش حجم گونه هایتان بهتر است از برخی تمرینات ورزشی موثر کمک بگیرید،برخی حرکات و فعالیت های ورزشی کمک زیادی به شما میکنند و باعث برجسته شدن گونه ها و افزایش شادابی پوستتان خواهند شد،اگر می خواهید دچار افتادگی و بروز چین و چروک‌های زودرس پوستی نشوید از ورزش صورت غافل نشوید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته اصلی اهمیت دادن به سلامت، جلوگیری از انجام کارهای خطرناک و مضر برای بدن و همچین صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. به جای صرف هزینه‌های سنگین برای تزریق بوتاکس و انواع پروتز به گونه و حتی چانه خود می‌توانید با صرف اندکی وقت و ممارست در تمرین‌های ورزشی چهره‌ای زیبا و جذاب بدست آورید. برای این مقصود کافی است حرکات ورزشی زیر را هر روز جلوی آینه انجام دهید. پس از ۲ الی سه هفته نتایج شگفت انگیز آن بر پوست صورتتان را مشاهده کنید. توجه شود که استفاده از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از کشیدگی پوست و بروز چین و چروک است. همچنین حرکات را باید با ملایمت انجام دهید، زیرا کشش شدید پوست باعث افتادگی و بروز چین و چروک‌های زودرس می‌شود.

ابتدا جلوی آینه قرار بگیرید و دهان خود را کاملا باز کنید. زبان خود را به شکل لوله در آورده و به دندان‌های ردیف بالا نزدیک کنید. در همین حالت سعی کنید لبخند بزنید. گونه‌ها به این شکل برجسته می‌شود و آنگاه تمرین اصلی را آغاز می‌کنید. دست‌ها را به صورت کشیده در ۲ طرف صورت مماس بر خط فک و روی استخوان گونه قرار دهید و شروع به انجام حرکات دورانی در جهت عقربه‌های ساعت کنید. پس از ۲۰ بار حرکات دورانی، این حرکت را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید. توجه کنید که هیچ گونه فشاری نباید به صورت شما وارد شود چرا که باعث کشیدگی و چروک پوست می‌شود. اگر پوست شما بسیار خشک است تا زمان برطرف شدن مشکل، این تمرین را انجام ندهید. لازم به ذکر است که موفقیت این تمرین استمرار در انجام آن است و این حرکت را هر روز باید انجام دهید، در غیر این صورت به حالت اول بر می‌گردد.

گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یک عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد… گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یک عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند. آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، ورزش‌های زیر را به‌طور مرتب انجام دهید تا گونه‌هایی برجسته و سفت داشته باشید و به این ترتیب، چهره شما جوان و شاداب باقی بماند. البته توصیه می‌کنیم حین انجام این نرمش‌ها تنها باشید تا خدایی نکرده کسی فکر نکند که شما برای او شکلک درمی‌آورید.

۱- صاف بنشینید و با لب‌های بسته و حالتی راحت، صورت‌تان رو به جلو باشد. با استفاده از عضلات گونه، لب‌های خود را به جلو و عقب ببرید(در واقع لب‌ها را غنچه کنید و دوباره به حالت عادی برگردید). حین انجام این ورزش با استفاده از انگشت‌ها، از به‌کارگیری عضلات گونه مطمئن شوید.

۲- لب‌ها را غنچه کنید و تا ۱۰ بشمارید، استراحت کنید و دوباره این حرکت را تا ۱۰ بار انجام دهید.

۳- با لب‌های بسته، لبخند آرامی بزنید و بعد سعی کنید گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بکشید.

۴- برای انجام این نرمش به آینه نگاه کنید. لب بالای تان را جمع کنید؛ در واقع گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حرکت دهید. در این مرحله سعی کنید لب بالا، بینی‌تان را لمس کند. تا ۱۰ بشمارید و در همین حالت بمانید. استراحت کرده و بار دیگر نیز این حرکت را تکرار کنید.

۵- مثل نرمش قبل، حین انجام این نرمش هم به آینه نگاه کنید. تا جایی که می‌توانید، لبخندی عریض و پهن بزنید؛ درحالی که لب‌هایتان بسته بوده و گوشه دهان به سمت بالا برگشته است. سعی کنید گوشه لب‌ها تا جایی که ممکن است به گوش‌هایتان نزدیک شود؛ البته هرقدر دهان کوچک‌تری داشته باشید، این اتفاق غیرممکن‌تر است اما شما سعی کنید این اتفاق بیفتد، چون صرفا حرکت ماهیچه‌های گونه مهم است.

۶- حالا بینی‌تان را چین بدهید و در آینه، بالا رفتن و کشیده‌شدن ماهیچه‌‌های گونه را ببینید. تا ۵ بشمارید و بعد از استراحت کافی، ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

۷- لب‌ها و دندان‌ها را بسته نگه دارید و لب بالا را باد کنید(درست مثل مواقعی که گونه‌ها را مثل بادکنک باد می‌کنیم). همین حالت را حفظ کنید و تا ۱۰ بشمارید. حالا این حالت بادکنکی را به گونه چپ منتقل کنید و تا ۱۰ بشمارید و بعد از آن هم به لب پایین و باز هم تا ۱۰ بشمارید. در نهایت، این بادکنک خودساخته را به گونه راست ببرید و برای آخرین‌بار تا ۱۰ بشمارید. بعد از استراحت کافی، ۵ بار دیگر نیز تمام این مراحل را طی کنید.

منبع:  شفاف

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک

چهارمحال و بختیاری میزبان بززگترین دشت لاله‌های واژگون کشور است، گیاه اسطوره‌ای که در پی بی‌توجهی گردشگران و غفلت مسئولان در معرض انقراض گرفته است و حفظ آن نیازمند توجه بیشتر از سوی مردم و مدیران استانی است تا این جاذبه طبیعی گردشگری برای آیندگان به یادگار بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، لاله واژگون یکی از گل‌های اسطوره‌ای ایران و از جمله گیاهان کمیاب جهان محسوب می‌شود که در دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات صخره‌ای به صورت خودرو رشد می‌کند.

چهارمحال بختیاری، لرستان، اصفهان، ایلام و فارس از جمله مناطقی هستند که دشت‌هایی از لاله واژگون را در خود جای داده‌اند، دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ و دشت لاله‌های واژگون خوانسار از معروف‌ترین رویشگاه‌های لاله واژگون در ایران است، عمر لاله واژگون کوتاه است و هر ساله از اواسط یا اواخر فروردین تا آخر اردیبهشت فرصتی مناسب برای لذت بردن زیبایی‌های طبیعت و لاله‌های چشم‌نواز است.

مطابق آن‌چه فردوسی بزرگ در شاهنامه سروده، به نیرنگ افراسیاب، گرسیوز قهرمان تورانی، ناجوانمردانه گلوی سیاوش پهلوان را می‌بُرد و از جای اولین قطره خون گلوی سیاوش بر زمین قتلگاه، لاله واژگون می‌روید، از همین رو این لاله‌های زیبا به گل اشک نیز شهرت دارند.

در شاهنامه آمده است که لاله واژگون به دلیل آنکه شاهد مرگ تلخ سیاوش بوده‌اند، از شدت شرم هیچ‌گاه نتوانستند سر خود را بالا بگیرند.

فردوسی این‌گونه ماجرا را روایت می‌کند: چو سرو سیاوش نگونسار دید / سراپرده دشت خونسار دید / ‏بیفکند سر را زاندوه نگون / بشد زان سپس لاله واژگون

با وجود ارزشمند بودن لاله واژگون، متأسفانه این گل می‌تواند در معرض خطر انقراض قرار گیرد و عوامل متعدد انسانی حیات این گل با ارزش را تهدید می‌کند، حضور بیش از اندازه گردشگران بومی و غیر بومی، چیده شدن گل‌ها و خارج کردن غده و پیاز لاله‌ها از داخل، کندن ریشه گل‌ها توسط گردشگران برای کاشت در منازل و استفاده دارویی، شکستن ساقه گل‌ها در اثر پهن کردن زیرانداز، لگدمال کردن لاله‌ها در اثر ترددهای غیر اصولی و غیرضروری بازدیدکنندگان در دشت و کنترل نکردن فرزندان و جلوگیری از آسیب‌رساندن آن‌ها به گل‌ها، چرای بیش از حد دام و ورود دام به دشت به‌ویژه در اواخر اردیبهشت و خرداد و در مرحله بذردهی گل‌ها، آفات و بیماری ناشی از ضعف بیولوژیکی لاله‌ها به دلیل عوامل انسانی، تغییرات آب و هوایی و خشکسالی از جمله این عوامل هستند.


تجدید حیات ۲۰ تا ۲۵ درصد لاله واژگون در چهارمحال و بختیاری

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری، اظهار می‌کند: گونه لاله واژگون یکی از ۲۰ اثر طبیعی کشور محسوب می‌شود که نزدیک به ۵۰۰ هکتار از محدوده دشت‌های این گونه طبیعی در استان ما واقع است که ۳۰۰ هکتار از این محدوده دارای لاله واژگون است و یکی از معروف‌ترین دشت‌های لاله واژگون در شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

وی در خصوص قرق محدوده دشت‌های لاله واژگون می‌گوید: دشت لاله‌های واژگون به مدت سه سال در قرق سازمان منابع طبیعی قرار دارد که علت آن تخریب گونه‌های ارزشمند لاله واژگون توسط گردشگران است، طبق این قرق ورود افراد محلی و گردشگران در این دشت‌ها ممنوع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با ابراز امیدواری در خصوص نتایج قرق دشت‌های لاله واژگون ادامه می‌دهد: آمارها تجدید حیات ۲۰ تا ۲۵ درصدی گونه ارزشمند لاله واژگون را نشان می‌دهد، تلاش‌ها برای حفاظت از این گونه ادامه دارد و در صورت تخصیص بودجه با فنس‌کشی یا دیوار کشی اطراف دشت امکان بازدید از این محدوده طبیعی زیبا را برای گردشگران فراهم شود.

احمدی در خصوص عوامل مؤثر در نابودی این گونه تصریح می‌کند: معمولاً گردشگران و افراد محلی با ریشه‌کن کردن، استفاده غیرمتعارف از این‌گونه یا فروش آن به عنوان یک گل زینتی سبب تخریب و از بین بردن این گونه طبیعی زیبا می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ گونه لاله واژگون می‌افزاید: علاوه بر قرق محدوده دشت‌های لاله واژگون، چندین پاسگاه حفاظتی با حضور نیروهای حفاظت منابع طبیعی از لاله واژگون محافظت می‌کنند، همچنین در اختیار قرار دادن پیاز لاله واژگون به دامداران محلی یکی دیگر از برنامه‌ها محافظت و تجدید حیات لاله واژگون است.

لاله واژگون نماد چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به گونه لاله واژگون، اظهار می‌کند: لاله واژگون یکی از گونه‌های گیاهی شاخص حوزه زاگرس است، این‌گونه از دیرباز به عنوان یک نماد ارزشمند با اسامی نظیر اشک مریم، گل بگریو (در گویش بختیاری) یاد می‌شود و این گونه به عنوان نماد حیات وحش گیاهی چهارمحال‌وبختیاری شناخته می‌شود و محدوده ۳۰۰ هزار هکتاری را در شهرستان کوهرنگ به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه در خصوص حفاظت از این گونه گیاهی اضافه می‌کند: به مدت دو دهه است که محدوده لاله‌های واژگون به عنوان یک اثر ملی _ طبیعی مورد محافظت شبانه‌روزی و مستقیم سازمان حفاظت از محیط زیست استان قرار دارد، این محدوده با دشت لاله‌های واژگون که توسط منابع طبیعی استان مدیریت می‌شود، متفاوت است و در بالاترین رده حفاظتی در کشور قرار دارد و حضور دام‌ها یا گردشگران در این محدوده ممنوع است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری تصریح می‌کند: به دلیل اهمیت مراقبت از این گونه گیاهی تمایلی برای معرفی این مکان برای گردشگری وجود ندارد.

لاله واژگون گونه در معرض انقراض نیست

یوسف‌پور تاکید می‌کند: لاله واژگون یک گونه در معرض انقراض نیست، اما با توجه به اهمیت این گونه حفاظت ویژه‌ای برای گونه اتخاذ شده است.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته نیز طرح‌های مطالعاتی در مورد آفات و بیماری‌های تهدیدکننده لاله واژگون صورت گرفته است. و در سال‌جاری نیز در صورت تخصیص اعتبار برنامه وجود دارد تا در مورد تأثیرات تغییرات اقلیمی بر این‌گونه نیز طرح‌های مطالعاتی را صورت پذیرد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری در خصوص عوامل تهدیدکننده لاله واژگون می‌گوید: مهمترین چالش و مسئله در مورد لاله‌های واژگون چرای بیش از حد دام است، چرای بیش از حد دام در استان علاوه بر آسیب به لاله‌های واژگون سبب تسریع فرسایش خاک و آسیب به تمام منابع طبیعی خواهد شد.

یوسف‌پور با تاکید بر اهمیت نظارت بر حضور گردشگران در این محدوده ادامه داد: متأسفانه شاهد حضور بدون ضابطه و هماهنگی مردم و گردشگران در مناطق مورد حفاظت طبیعی استان هستیم که این گردشگران با ریشه‌کنی لاله‌های واژگون سعی در کشت این گونه‌ها در منازل خود هستند.

وی در پایان افزود: محافظت از گونه‌های طبیعی استان علاوه بر یک برنامه‌ریزی مناسب و همه‌جانبه به همکاری مردم و گردشگران نیز نیازمند است.

به گزارش ایمنا، لاله‌های واژگون به عنوان یک گونه گیاهی منحصربه‌فرد از جاذبه‌های گردشگری طبیعی محسوب می‌شود که اگر مراقبت‌های لازم از آن صورت نگیرد، در خطر انقراض قرار می‌گیرد و اگر می‌خواهیم رویش این گل‌ها مستمر باشد و زیبایی آن چشم‌ها را بنوازد، هم مردم و هم مسئولان امر باید در حفظ و نگهداری این گونه گیاهی ارزشمند تلاش کنند.

کد خبر 746772

دیگر خبرها

  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو