Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز|رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر ضرورت پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی در هزینه‌های کشور گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را در خصوص هزینه شهرداری‌ها لحاظ کنیم بسیار موثر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمرانرئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه برگزاری سی‌وهشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت توجه جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: با توجه به اهمیت اقدامات اقتصادی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مدیریت شهری و روستایی براین اساس طرح الزام شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی تنظیم و به کمیسیون‌های شورای عالی استان عرضه شد که پس از بررسی‌های انجام شده در قالب 25 مورد این طرح در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها مطرح و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعضای شورا ضمن پیشنهاداتی که مبتنی بر اصلاحات برگرفته از منویات مقام معظم رهبری بود، این طرح را به تصویب رسانده که به زودی به شوراهای سراسر کشور ابلاغ خواهد شد و شوراها موظف می‌باشند گزارشات خود را در این خصوص هر 3 ماه یک بار به شورای استان‌ها عرضه کنند.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم قابل توجه بودجه شهرداری‌ها نسبت به بودجه کشور گفت: بودجه شهرداری‌ها در کل کشور رقمی بیش از 40 هزار میلیارد تومان بوده است که ممکن است این رقم در سال جاری به حدود 50 هزار میلیارد تومان برسد. با توجه به اینکه حداقل 25 میلیارد تومان از این بودجه، بودجه عمرانی است و در مقایسه بودجه عمرانی کشور و دولت رقم قابل توجهی است که می‌توان با این بودجه شهرداری‌ها شهرها را متحول کرد و اگر اقتصاد مقاومتی را در خصوص هزینه بودجه شهرداری‌ها لحاظ کنیم بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین انجام امور و هزینه‌کرد بودجه در شهرداری‌ها را در مقایسه با دولت بسیار سریع و با ریخت و پاش کمتر عنوان کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع طرح ابلاغ یک تبصره به قانون شوراهای اسلامی کشور پرداخت که براساس آن هیئتی تحت عنوان «هیئت تطبیق مصوبات شورای عالی کشور با قوانین» تشکیل می‌شود.

چمران تصریح کرد: براساس این مصوبه کلیه مصوبات شوراهای موضوع این قانون در صورتی که پس از دو هفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض هیئت تطبیق مصوبات شورای عالی کشور با قوانین قرار نگیرد لازم‌الاجرا می‌باشد. همچنین در صورتی که عضو شورای استان‌ها در هیئت تطبیق در شرایطی قرار گیرد که اعضای جدید جهت دوره جدید شورا انتخاب نشده‌اند جلسات با حضور وی قابل برگزاری و بررسی و تصویب مصوبات و تطبیق آن با قانون می‌باشد.

وی تاکید کرد: این موضوع نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است و باید توسط اعضای مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان

در نخستین مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی از مدیرعامل و پرسنل شرکت پاکسان به عنوان واحد برتر و درجه یک حوزه اقتصاد مقاومتی استان تهران تجلیل شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی پاکسان، در نخستین آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، مسئول سازمان بسیج و کارگران و کارخانجات کشور، مدیران عامل کارخانجات و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد.

 در این جشنواره با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تندیس و لوح تقدیر نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به شرکت پاکسان و شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت تعلق یافت.

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

شایان ذکر است 250 واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به 12 واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر