Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تیپ 38 زرهی تربت جام گفت: ارتش جمهوری اسلامی قوی ترین ارتش جهان از لحاظ باورهای دینی است و آماده نبرد با بزرگ ترین ارتش ها را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، ایرج دبیرنظامی فرمانده تیپ 38 زرهی تربت جام در نشست خبری با گرامیداشت یاد خاطره شهدا و تبریک فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی قوی ترین ارتش جهان از لحاظ باورهای دینی است و آماده نبرد با بزرگ ترین ارتش ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفاظت از مرزها و دفاع از کشور همیشگی است و امروز اگر قصد داشته باشند یک وجب که نه به یک ساتیمتر از کشور نفوذ کنند پاسخی قاطع خواهند شنیدو هیچکس جرات چپ نگاه کردن به کشور ایران را ندارد وهیچ غلطی نخواهند کرد.

فرمانده تیپ 38 زرهی با ییان اینکه پیشرفته سلاح های روز در این تیپ مستقر است عنوان داشت: رزمایش ها و رژه های نیروهای مسلح به مردم قوت قلب می دهد و دشمن را کور خواهد کرد و خاطر مردم جمع باشد آمریکا جرات ندارد به مرزها نزدیک شود اگر می خواهد امتحان کند تا ببیند پاسخ ما چگونه است.

دبیرنظامی با اشاره به امنیت در شهر مرزی تربت جام در حالی که در کشور های همسایه درگیری ها بالاست افزود: حضور نیروهای ولایت مدار نظام اسلامی به صورت شبانه روزی در درون وبرون مرزها باعث آرامش و آسایش مردم شده و دشمن می داند کیلومتر 40 مرزهای کشور خط قرمز جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: در روز 29 فروردین نیروی زمینی ارتش با جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی روز به همراه دیگر نیروهای مسلح شهرستان اقتدار، عزت، سربلندی و ولایت مداری را به نمایش می گذارد.

فرمانده تیپ 38 زرهی با اشاره به مذهبی بودن بدنه ارتش در زمان رژیم ستم شاهی بیان داشت: روحیه مذهبی بدنه ارتش باعث شد انقلاب در ارتش پذیرفته شود و امروز شاکله ارتش و فرماندهانش الهی ومردمی است که با جان گذشتگی و پیروی محض از فرماندهی معظم کل قوا حرف اول را در دنیا می زند و خود را سرباز امام زمان (عج) و رهبری می داند.

دبیرنظامی با اشاره به وجود گروه های تروریستی و تهدیدات این گروهک در فضای مجازی خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی در مقابل ارتش جمهوری اسلامی عددی نیستند و اسباب بازی هستند و ادعای نبرد با بزرگترین ها را داریم که در طول 38 سال از انقلاب آزمون خود را داده ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح های مردم یاری در ارتش ابراز داشت: ارتش از ابتدای انقلاب با کمال افتخار در برنامه های که نیاز بوده وارد عمل شده است و پای در رکاب است و در بلایای طبیعی سیل ، زلزله و ... امادگی خدمت رسانی به شهروندان را دارد.

فرمانده تیپ 38 زرهی ادامه داد: در دو حادثه اخیر سیل در شهرستان تایباد و زلزله 16 فرودین تربت جام اعلام آمادگی کرده و به کمک آسیب دیدگان سیل و سرکشی از زلزله زدگان پرداختیم.

دبیر نظامی با تجلیل از مقام شهدا گفت: هرچه داریم از برکت خون شهیدان است و اگر شهدا نبودن امروز این آزادی، آرامش و امنیت را که به پاس حرمت خون شهیدان به دست آمده نداشتیم.

وی با اشاره برنامه های گرامیداشت دهه ارتش گفت: برنامه های اجرایی این دهه از سالروز شهادت امیر دلها صیاد شیرازی شروع وبا رژه نیروهای مسلح در 29 فرودین به پایان می رسد.

فرمانده تیپ 38 زرهی ادامه داد: حضور پرسنل تیپ 38 در مراسم عطرافشانی مزار شهیدان، نمازجمعه، دیدار با پیشکسوتان، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، دیدار با خانواده های شهدا، دیدار با ایتام و بازدید از مناطق زلزله زده از جمله فعالیت های این دهه است.

دبیرنظامی با اشاره به انتخابات پیشرو اعلام کرد: براساس قانون افراد نظامی حق دخالت در حمایت از نامزدان را ندارد و فقط براساس تکلیف شرعی و وظیفه در پای صندوق های رای حاضر می شوند و آنچه سلاح کشور و مردم باشد اتفاق خواهد افتاد.

وی در خصوص فتنه های دشمنان یادآور شد: هیچ دغدغه ای برای مقابله با فتنه گران نداریم و تمام اقدامات ما در راستای بازدارندگی است و با اقتدار و هر زمانی که احساس شود برای مقابله پاسخ ما کوبنده خواهد بود.

فرمانده تیپ 38 زرهی در خصوص امتحان بمب توسط آمریکا در افغانستان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه آغاز کنند جنگ نخواهد و همانند دفاع مقدس که دشمن را عقب راندیم واکنش ما قاطع است.

لنتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید

خوب بود که در نمایشگاه اکسپو امسال، غرفه ای با نماد موشک طراحی می شد و به زبان های مختلف نوشته می شد: « ما امن ترین جای جهان هستیم. از سرمایه هایتان محافظت می کنیم.» - اخبار اقتصادی -

یادداشت اقتصادی تسنیم -

 1- نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می کنند و بسیاری از آنان به حلال و حرام الهی و باورهای دینی در زمینه معیشت و اقتصاد اهمیت می دهند و اگر شرایط دوری از حرام و به دست آوردن پول پاک تسهیل شود، به راحتی به آن روی آورده و مطلوبیت زندگی خود را افزایش می دهند. برای یک مسلمان یکی از مهمترین جلوه های پول پاک، بانکداری بدون ربا است. به همین جهت کشورهای متعددی حتی از جهان غرب بانک هایی غیر ربوی تاسیس کرده اند تا بتوانند سرمایه های مسلمانان را جذب کنند و به رونق اقتصادی کشور خود بیفزایند. این در حالی است که کشور ما هنوز چندان نتوانسته است از این ظرفیت فرهنگی و دینی برای جذب سرمایه گذاری بهره ببرد. بهره بردن از این ظرفیت عظیم فرهنگی و کنار زدن موانع سرمایه گذاری و تلاش در جهت شفافیت عملکرد بانک ها و شناسایی آن به مسلمانان منطقه می تواند راهبردی میان مدت و دست یافتنی برای جمهوری اسلامی باشد. بی جهت نیست که پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دستور آموزش بانکداری اسلامی را صادر کرده و اساتید و مسئوولان مربوطه را به آموزش مسائل اقتصاد اسلامی و بانکداری بدون ربا فراخوانده است. 

2- علاوه بر ظرفیت های فراوان فرهنگی، عامل مهم دیگری در دلبستگی جهان اسلام با جمهوری اسلامی وجود داشته و اخیرا برجسته شده و جانی تازه گرفته است؛ و آن حمایت همیشگی و آشکار ایران اسلامی از فلسطین و دشمنی آشکار با اسرائیل است و گل سرسبد آن نیز حمله مستقیم و غرورآفرین و با صدای رسای جمهوری اسلامی به اسرائیل غاصب است. در حالی که بسیاری از حکام عرب ننگ همکاری با اسرائیل را با خود به دوش می کشند و بسیاری از مردم مسلمان و عرب زبان منطقه را از خود ناامید کرده اند، جمهوری اسلامی بر اساس نگاه بشردوستانه و وحدت گرایانه خویش، از حمایت های متعدد خویش از مردم مظلوم فلسطین دریغ نمی کند.

همین رویکرد، دل های مسلمانان زیادی را با جمهوری اسلامی همراه کرده است. عرب زبان ها و مردم آزاده جهان نیز به رویکرد جمهوری اسلامی درود می فرستند. به طور منطقی بسیاری از آنان اگر بدانند زمینه های سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی فراهم است، با آغوش باز از آن استقبال می کنند و سرمایه های خود را به کشوری گسیل می دارند که امید دارند با تقویت قدرت اقتصادی آن، امنیت بیشتری برای مردم منطقه فراهم آورد.

نمایشگاه اکسپو از این نظر نیز فرصت مناسبی است تا میان بنگاه های ایرانی و کسب و کارهای دانش بنیان از یک سو و سرمایه داران همدل با جمهوری اسلامی از سوی دیگر، آشنایی و تعامل برقرار سازد و میوه های اقتصادی موشک ها و قدرت جمهوری اسلامی به کام ملت ریخته شود.

خوب بود که در نمایشگاه اکسپو، غرفه ای با نماد موشک طراحی می شد و به زبان های مختلف نوشته می شد: « ما امن ترین جای جهان هستیم. از سرمایه هایتان محافظت می کنیم.» پس از نمایش اقتدار جمهوری اسلامی، امنیت ملی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و بازدارندگی جمهوری اسلامی در اذهان عمومی به طرز عجیبی پررنگ شده است و همه ی اینها می تواند ضامن رشد سرمایه گذاری در کشور عزیزمان شود اگر تدبیر و درایت همراه آن شود.

3- بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از پیشرفت کشورشان احساس عزت و غرور می کنند و از اینکه جمهوری اسلامی، با اقتداری مثال زدنی از خاک کشور خود با تمام توان حراست می کند، خوشحال و سر زنده اند. گذشت آن دوران که محمود افغان با لشکر نه چندان بزرگ خود از قندهار به اصفهان آمده و پایتخت کشورمان را تصرف کرده و امپراطوری صفویه را به تاریخ پیوند دهد. گذشت دورانی که سربازان کشورهای بیگانه ایران را اشغال کرده و از ارتش رضاخانی هیچ مقاومتی دیده نشود. بی شک، اقتدار و امنیت ایران امروز، آرزویی دست نیافتنی برای بسیاری از اجداد ما بوده است. با تعامل صحیح و سازنده با این دست از ایرانیان و دعوت از آنها برای حضور در نمایشگاه اکسپو، زمینه های جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم بیش از پیش فراهم می شود.

4- و در آخر باید خاطرنشان کرد نمایشگاه اکسپو حرکتی قابل تحسین در جهت رونق کسب و کار و جذب سرمایه است. باید مراقب بود در این مسیر از موانع پیش رو و دردسرها و مشکلاتی که به طور طبیعی رهزن هستند، ناامید نشده و از توسعه کمی و کیفی این نمایشگاه غفلت نکنیم. معرفی جوانان و پیشکسوتان با انگیزه ایرانی و اختراعات و کسب و کارهای دانش بنیان به دنیا – و به خصوص دنیای اسلام- در کنار امنیت و ثبات سیاسی کشور و جذابیت سودآوری آن در مقایسه با کشورهای پیشرفته، پای بسیاری از سرمایه گذاران را بیش از پیش به ایران عزیز باز خواهد نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد