Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شورای نگهبان مستندات کافی برای رد صلاحیت احمدی نژاد و بقایی را دارد و این اقدام احمدی نژاد در نهایت به نفع اصلاح طلبان و آقای روحانی تمام خواهد شد.

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی الف پیرامون اعلام کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات گفت: تردیدی نیست که ثبت نام آقای احمدی نژاد بر خلاف نظر رهبری بود چرا که خود ایشان نیز همین برداشت را از سخنان مقام معظم رهبری داشتند و در نامه‌اش به رهبری نیز به صراحت گفتند که در انتخابات 96 کاندید نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی نژاد در توجیح اعلام کاندیداتوری خود بحث تجویز دکتر مبنی بر نخوردن آب در یک زمان را آوردند درحالی که آن دکتر هنوز تجویز جدیدی نکردند و تشخیصش همچنان نخوردن آب برای این مریض است، رهبری نیز نظر جدیدی ندادند بنابراین استدلال ایشان کاملاً مخالف نظر رهبری بود.

وی در ادامه افزود: طرفداران احمدی نژاد و کسانی که فکر می‌کردند ایشان به خلاف نظر رهبری اقدامی نمی‌کند هم احتمالاً باید متوجه شده باشند که نوع مواجهه احمدی نژاد با نظرات رهبری به چه صورت است، این موضوع قبلاً هم چندین بار در طول دوران ریاست جمهوری‌اش تکرار شده بود و در حالی که رهبری نظراتی داشتند اما آقای احمدی نژاد عمل نکردند.

ایمانی در پاسخ به این پرسش که دلیل آقای احمدی نژاد برای ثبت نام چه می‌تواند باشد با اشاره به اینکه تحلیل های مختلفی در این خصوص وجود دارد گفت: من تصور می‌کنم شاید یکی از دلایل ثبت نام ایشان بالابردن هزینه شورای نگهبان برای رد صلاحیت بقایی و احمدی نژاد باشد تا شورای نگهبان با رد صلاحیت احمدی نژاد، صلاحیت بقایی را رد نکند و ایشان در صحنه بماند که آقای بقایی همان احمدی نژاد است! اما به اعتقاد من شورای نگهبان مستندات کافی برای رد صلاحیت هردو را دارد و این اتفاق هم خواهد افتاد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه یکی از آثار این اقدام احمدی نژاد، کاهش رأی اصولگرایان می‌تواند باشد اظهار داشت: من فکر می‌کنم تمایل احمدی نژاد و حلقه‌اش بر این است که در این دوره درصورتی که افراد مورد نظرشان نتوانند کاندید شوند و رأی بیاورند گزینه بعدی آنها آقای روحانی خواهد بود. سبد رأی آقای احمدی نژاد و اصولگرایان تقریباً یکی است بنابراین طرفداران احمدی نژاد اگر او را در صحنه انتخابات نمی‌دیدند قطعاً به یک کاندید اصولگرا رأی می‌دادند اما در شرایط فعلی و در صورت رد صلاحیت احمدی نژادی‌ها ممکن است بخشی از طرفدارانشان نه تنها به اصولگرایان رأی ندهند حتی در انتخابات هم شرکت نکنند و این به نفع روحانی تمام خواهد شد

ایمانی تصریح کرد: جمعیت خاموش یا خاکستری که در صورت شرکت در انتخابات می‌خواستند به روحانی رأی بدهند، با آمدن احمدی نژاد و بقایی، از آنجایی که اساساً با احمدی نژاد مخالف هستند تحریک می‌شوند و با شرکت در انتخابات به آقای روحانی رأی خواهند داد، بنابراین این اقدام احمدی نژاد قطعاً به نفع اصلاح طلبان و آقای روحانی تمام خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس

حمیدرضا بهمنی‌نژاد گفت: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: درگلستان فقط انتخابات درگنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بهمنی نژاد افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

او گفت: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلائلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند