Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب منطقه ای تهران گفت: اولویت اصلی آب کشور و آب تهران، تامین آب شرب مطمئن است که با بارش های اخیر در صورتی که مشترکان صرفه جویی را در پیش گیرند ، مشکلی نخواهیم داشت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا بختیاری در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه اجرای طرح تعادل بخشی از اولویتهای اصلی این شرکت در سال جدید است ، افزود: پارسال 914 حلقه چاه غیرمجاز مسدود و با این کار از برداشت 44 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : قرار بود پارسال 2 هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شود.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه سهم استان تهران از اعتبارات 400 میلیارد تومانی طرح تعادل بخشی آبهای زیرزمینی 16 میلیارد تومان بود ، افزود : پارسال تخصیصی بابت اجرای این طرح نداشتیم و این طرح مورد بی مهری قرار گرفت.
بختیاری همچنین تکمیل طرح سد نمرود و آغاز بهره برداری از این سد در سال جاری را یکی دیگر از اولویتهای این شرکت برشمرد و گفت: 67 درصد این طرح پیشرفت کرده ، و از 700 هکتار اراضی قابل استملاک 500 هکتار آن پارسال استملاک شد و بقیه باید در سال جاری استملاک می شود.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران از تکمیل تدوین طرح جامع آب شرب تهران برای افق 1410 خبر داد و گفت: با توجه به نتایج سرشماری در سال گذشته سرانه آب هر شهروند در این طرح دیده شده که برای شهر تهران 260 لیتر در شبانه روز، در شهرستان ها 230 لیتر و در روستاها 180 لیتر در نظر گرفته شده است.
بختیاری ف پدافند غیرعامل برای تاسیسات آب تهران را یکی دیگر از برنامه های این شرکت در سال جدید برشمرد و گفت: از آنجا که اغلب تاسیسات آب تهران قدیمی است و نیاز به جایگزین دارد نوسازی و بازسازی این تاسیسات در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود : مطالعه تونل انتقال در منطقه غرب تهران و از طالقان به تهران تمام شد و در شرق تهران نیز تونل تَلو باید بازسازی شود که پیگیر این موضوع نیز هستیم.
بختیاری گفت : همزمان با اتمام مطالعه طرح انتقال آب از طالقان به تهران در صورتی که کد اجرایی آن داده شود مراحل عملیات اجرایی آن را آغاز می کنیم و در مورد طرح تلو مطالعه این طرح حداقل تا دو سال دیگر طول می کشد.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران اولویت های دیگر آب منطقه ای تهران را ساماندهی آب های جنوب تهران برشمرد و گفت: اجرای این طرح 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 30 درصد آن را دولت و 70 درصد آن را بخش خصوصی تامین خواهد کرد و عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال اغاز خواهد شد.
بختیاری اضافه کرد : آبهای سطحی تهران پس از جاری شدن در سطح شهر روانه رودخانه سرخه حصار و فیروزآباد می شود که 350 تا 400 میلیون متر مکعب آب حاصل از جمع آوری آبهای سطحی تهران بدست می آید و برای ساماندهی آن قرار است دو تصفیه خانه فاضلاب و یک سد ساخته شود.
وی ادامه داد : حقابه کشاورزان با اجرای این طرح 80 میلیون مترمکعب تعیین شده است که بقیه آب تصفیه شده به بخش صنعت فروخته می شود.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران آماربرداری از چاهها و قنوات و منابع آب زیرزمینی در استان تهران یکی دیگر از طرحهای مهم امسال در شرکت آب منطقه ای تهران برشمرد و گفت: این طرح بسیار بزرگ و حیاتی است چون باید آمار کاملی از منابع آبی، زیرزمینی داشته باشیم و اجرای آن منوط به همکاری مردم است.
بختیاری گفت : اهمیت سدسازی در روزهای اخیر با وجود سیلاب هایی که در مناطق مختلف کشور جاری شد ، بیشتر مشخص می شود و نشان می دهد سدسازی در کشور ضروری بوده و اگر این سدها نبود، علاوه بر خسارت های سنگین ، بسیاری از منابع آبی از دسترس ما خارج می شد.
وی ادامه داد : ممکن است اشتباهاتی در این صنعت رخ داده باشد چنانکه در فرانسه 800 سد خراب شد اما متاسفانه برخی رسانه ها کم لطفی می کنند و سدسازی در ایران را زیر سوال می برند درحالیکه این روزها در جنوب کشور، خوزستان و در جیرفت اگر این سدها نبود خسارات سنگینی سیلابها به بار می آورد.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران گفت : در تهران براساس سرشماری سال گذشته 8 میلیون و 700 هزار نفر ساکنند و 30 متر مکعب بر ثانیه آب برای تامین نیاز این جمعیت وارد تهران می شود که اگر سدهای تامین کننده آب تهران ساخته نمی شد ، آبرسانی به این تعداد غیرممکن می بود.
بختیاری ادامه داد: در مقوله سدسازی باید به صورت شفاف و صادقانه برخورد کنیم اگر بطور مثال این سدهای ساخته شده در کشور نبود چه میزان آب قابل استحصال بود؟ و چه میزان خرابی و خسارت در اثر سیلاب بوجود می آمد؟ بنابراین چیزهایی که مایه افتخار ماست به مردم نگوییم ساخت آن اشتباه بوده ، گرچه ممکن است جایی هم اشتباه شده باشد.
وی گفت : بعنوان مثال در تهران اگر سد کرج نبود ، بخش زیادی از آب از دسترس خارج می شد.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران درباره قیمت آب برای مصارف غیرشرب گفت: قیمت تمام شده آب برای مصارف غیرشرب باید محاسبه شود ولی متاسفانه با اینکه در بخش کشاورزی بیش از 90 درصد آب قابل استحصال مصرف می شود اما بصورت رایگان
در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
بختیاری گفت : اما در بخش صنعت که فقط 2 درصد آب قابل استحصال را مصرف می کند قیمت آب متفاوت است و در مناطق مختلف هم فرق می کند.
وی با اشاره به اینکه مصرف آب در بخش صنعت در کشور روسیه 60 درصد آب قابل استحصال را در بر می گیرد و این رقم در ژاپن 40 درصد و در آمریکا 47 درصد است ، گفت : در ایران فروش آب خام به شرکت های آبفا برای مصارف شرب بصورت تکلیفی و برای بخش صنعت حدود 300 تا 400 تومان است .
صدا و تصویر دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی

رییس سازمان سینمایی اولویت‌های تولید آثار سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در سال ۱۴۰۳ را در در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، با اشاره به شعار محوری سال گفت: سینما در سال گذشته موفق شد با عبور از چالش‌ها و حواشی گوناگون، بار دیگر جایگاه خود را ارتقا دهد و در حوزه‌های مختلفی چون توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویدادهای سینمایی، جریان کشف استعدادهای انسانی و رشد سرمایه اجتماعی، موفقیت‌های قابل اعتنایی را به دست آورد.

وی افزود: در کنار این توفیقات و دستاوردهایی که در حوزه‌های مختلف سینما شکل گرفته در سالجاری با عنایت به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است با اهتمام ویژه‌تری با مشارکت خانواده سینما به سوی تحقق این مساله مهم گام برداریم.  

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: علاوه بر ظرفیت‌ها و منابع موجود در سازمان سینمایی، خوشبختانه امسال با مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر اسماعیلی، اعتبار ویژه‌ای به منظور تقویت تولید آثار با اولویت های موضوعی مشخص در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده جایگاه و قابلیت‌های خاص سینمای ایران در طرح مضامین گوناگون و تبیین گفتمانی در عرصه فرهنگ عمومی است.
خزاعی با توجه به نهایی شدن سیاستگذاری اولویت های تولیدی در شورای عالی تولید گفت: علاوه بر موضوعات اجتماعی، دینی، خانوادگی، اخلاقی، امسال در زمینه، تقویت بنیاد خانواده، توجه به موضوع جمعیت، حل مسائل اجتماعی، خدمات و پیشرفتهای نظام و کشور، توجه به مفاخر ملی و عناصر هویتی، عزت ملی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ترویج امید، موضوع ایثار، شهادت، تبیین نقش جبهه مقاومت و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اولویت‌های ابلاغی تولیدات امسال است.

خزاعی با تاکید بر شاخص‌های موثر در رونق سالن‌های سینما خاطرنشان ساخت: محور رونق سینما مخاطب است؛ از نظر سازمان سینمایی تنوعی که روی پرده سینماها از لحاظ گونه‌های مختلف سینمایی وجود دارد، قابل اعتنا است. این تنوع هم در تولیدات بنیاد فارابی در ویترین فجر چهل و دوم و هم در برخی موسسات تولیدی دیده می‌شود و یکی از سیاست‌های سازمان سینمایی در سال جدید حفظ تنوع ژانرهای فیلم های روی پرده اکران خواهد بود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که سال گذشته شاهد رکوردهای تاریخی فیلم‌های کمدی و کودک و نوجوان در حوزه اقتصاد سینما بوده‌ایم افزود: با سیاستهای اتخاذ شده در حوزه تولید و اکران فیلم‌ها، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رونق و اقبال عمومی را به آثار اجتماعی، دفاع مقدس و سایر ژانرهای سینمایی شاهد باشیم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به آثار گفتمانی تولیدات سینمای ایران در جامعه گفت: بسیاری از مسایل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و سینما می‌تواند بستر و ویترین گفتمان جدی اندیشه‌ها و مفاهیم گوناگون جامعه باشد. همچنین سینما می‌تواند بسیار بیش از اینها به طرح دغدغه‌ها و مسایل مهم جامعه بپردازد.

در این نشست، معاونان، مدیران و روسای موسسات سینمایی نقطه نظرات خود را درباره مسائل جاری مدیریت سینما مطرح ساختند. 

گفتنی است: جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که در آن اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، لادن طاهری، سیدصادق موسوی، غلامرضا نجاتی و رمضانعلی حیدری خلیلی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد