Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: با توجه به این‌که در حوزه سوغات در مشهد کشورهای دیگر از ما بهتر عمل کرده‌اند، اقدام به ایجاد خوشه‌ها و شهرک‌های صفی در استان کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل صنعت8، محمود بنانژاد در نشست خبری اتاق اصناف که صبح امروز در محل اتاق اصناف مشهد برگزار شد، پیرامون فعالیت‌های انجام‌شده و طرح‌های در دست اقدام، اظهار کرد: طرح «تکاپو» استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید کشور است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مجموعه‌های مرتبط، تفاهم‌نامه‌ای در دست اقدام است که طی آن واحد تولیدی ظرفیت‌های باقیمانده واحدهای تولیدی را به سایر بخش‌ها اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان این‌که ایجاد اشتغال نیاز به تخصص دارد، افزود: این طرح باعث تجمیع تخصص‌ها می‌شود و در نهایت به اشتغال پایدار می‌انجامد.

وی یادآور شد: با پای کار آمدن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر ارتباطات و فناوری و استانداری خراسان رضوی، 22 تفاهم‌نامه را منعقد کردیم که طی آن استفاده از فناوری و اطلاعات برای رونق کسب‌وکارها مد نظر قرار گرفت.

بنانژاد با بیان این‌که فناوری اطلاعات در وجوه مختلف شهری ورود پیدا کرده است، بیان کرد: توسعه صادرات برای تولیدکننده‌های داخلی مهم است، بنابراین تمامی صادرکنندگان باید از لحاظ کیفیت و کمیت آماده صادرات باشند.

رئیس اتاق اصناف مشهد ابراز کرد: بسته‌بندی، تحقیق و توسعه، تداوم صادرات و تأمین کالای مورد نظر جزء موارد با اهمیت صادرات است که باید مورد توجه تجار و صادرکنندگاه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که سال گذشته در چهار کشور همسایه نمایشگاه برگزار کردیم، اضافه کرد: برای تحقق صادرات می‌طلبد که علاوه بر این‌که پذیرای هیات‌های تجاری باشیم، هیات‌های تجاری نیز اعزام کنیم؛ چراکه ابن امررونق تولید را به دنبال دارد.

بنانژاد تصریح کرد: حفاظت و حراست از سرمایه‌گذاران موجود جزء وظایف مسئولان است چراکه با تمام مشکلاتی که این افراد در تولید و توزیع به دوش می‌کشند ولی از این سنگر عقب‌نشینی نکرده‌اند.

شهرداری مانع توسعه کسب‌وکار است

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها به جای این‌که موانع را از سر راه تولید و کسب‌وکار بردارند، موانعی را نیز در مسیر توسعه کسب‌وکار می‌گذارند و ان در حالی است که در شرایط فعلی باید با ذره‌بین به دنبال سرمایه گذار باشیم.

17 میلیارد ریال ارزش پرونده‌های شاکیان نوروزی

وی بیان کرد: در ایام نوروز 25 هزار و 380 بازرسی مستقیم با اکیپ‌های مشترک و مستقل انجام شد که طی این بازرسی‌ها 1279 گزارش خبری، 423 شکایت حضوری به پایگاه‌های شش گانه به دست ما رسید و 2459 پرونده تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد که 17میلیارد 899 میلیون ریال ارزش ریالی این پرونده‌ها بود.

بنانژاد یادآور شد: چنانچه وجه اضافه‌ای از فردی گرفته شده است به دنبال پرداخت آن هستیم و تاکنون 235میلیون و 845 هزار ریال به شاکیان برگردانده شده است.

وی تعداد گشت مشترک اتحادیه‌های مربوطه و سازمان‌های مختلف را 245 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: عمده تخلفات صنوف مختلف در ایام عید مباحث خدماتی, عدم کیفیت درست خدمات و کم فروشی بود.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تأکید بر این‌که در جشنواره فروش فوق العاده نوروزی از گران فروشی جلوگیری شد، بیان کرد: برخی کشفیات مواد پروتئینی در کارگاه‌های زیرزمینی نیز از جمله کارهای انجام‌شده بود که در واحدهای صنفی مجاز نبوده است.

ایجاد خوشه‌ها و شهرک‌های صنفی گره‌گشای سوغات استان

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات افزایش بی‌رویه اماکن اقامتی زائران اشاره و عنوان کرد: اماکن اقامتی زیادی در سطح شهر داریم و این تعدد هتل‌ها باعث شده است امسال با 20 تا 30 درصد تخفیف ارائه خدمت مواجه شویم که موجب ضرر در این صنف شد و چنانچه به این تعداد ظرفیتی تحت هر عنوان اضافه شود، ضرر بیشتری به افراد حاضر در این صنف وارد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به این‌که متأسفانه در حوزه سوغات کشورهای دیگر بسیار خوب کار کرده‌اند، گفت: البته فکری عاجل برای این مهم اندیشیده شده است و آن هم ایجاد خوشه‌ها و شهرک‌های صنفی است.

وی تأکید کرد: در این طرح کسانی که توان تولید سوغات الکترونیک را از اسباب‌بازی‌ها تا وسایل رفاهی به عنوان تولید و یا مونتاژ را دارند، می‌توانند درخواست استفاده از تسهیلات بانکی دهند.

بنانژاد زعفران، زرشک، نبات، فیروزه و انگشتر را جزء سوغاتی‌های سنتی‌ مشهد برشمرد و ابراز داشت: مردم به دنبال کالاهایی با کیفیت و قیمت مناسب هستند و این می‌طلبد که علاوه بر افزایش کیفیت کالاهای خود در جهت برند سازی آنان نیز حرکت کنیم.

در ادامه هادی مخملی، خزانه‌دار اتاق اصناف مشهد با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری سال جاری را با عنوان تولید و اشتغال معرفی کردند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت صادرات برای تحقق این مهم است و متأسفانه با عاملی بازدارنده سهم‌خواهی نهاد‌ها رو به رو هستیم.

وی افزود: نمی‌شود واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران را ترغیب کنیم ولی حمایت از آن‌ها نباشد که برای تحقق این مهم سه کمیسیون فرهنگی و آموزشی و اقتصادی اتاق مشهد در حال انجام فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد